  • 1. Data: 2005-07-11 08:01:14
    Temat: kupno strychu pod adaptacje a podzial fizyczny czesci wspolnej - pomocy!!!
    Od: "gaet" <g...@o...pl>

    Witam ponownie :)

    Barzdzo prosze, jesli ktos sie orientuje,
    o informacje dotyczace nastepujacego zagadnienia:

    Jest strych ktory nalezy do czesci wspolnej (4 wspolwlascicieli).
    Jednym z nich jest osoba niezyjaca po ktorej ja te wlasnosc
    dziedzicze (do spolki z siostra).
    Jestesmy zatem jako spadkobiercy wlascicielami strychu w 1/4,
    no i chcielibysmy odkupic pozostale 3/4, aby zrobic tam adaptacje.
    Atoli sprawa spadkowa nie zostala jeszcze przeprowadzona.
    Czy w takim przypadku jest mozliwe odkupienie przeze mnie
    od pozostalych wspolwlascicieli reszty strychu, i zaadaptowanie
    go na pomieszczenia uzytkowe??? Czy mozna taka akcje
    przeprowadzic bez podzialu fizycznego czesci wspolnej???
    Jesli tak, to czy bedzie mozna wtedy dokonac tam wydzielenia
    odrebnego lokalu??? (dla potrzeb umow z dostarczycielami mediow
    chociazby)?
    Albo czy podzial fizyczny mozna przeprowadzic zanim sprawa
    spadkowa zostanie przeprowadzona??

    Troche to pogmatwane, ale moze ktos z obecnych potrafi
    w kilku slowach troche mi to rozjasnic,
    na co liczac, z gory dziekuje
    i pozdrawiam.

    K.

  • 2. Data: 2005-07-11 20:41:11
    Od: "www.pogotowie-komputerowe.pl" <a...@o...pl>

> [...]
    > chociazby)?
    > Albo czy podzial fizyczny mozna przeprowadzic zanim sprawa

    Nie da się kupić strychu bez podziału części wspólnej. Udział w części
    wspólnej odpowiada ułamkowi w powierzchni mieszkalnej. Jeżeli 1 ze
    współwłaścieli ma np. 25% udziału w części współnej, to do tejże części
    należą oprócz strychu także inne elementy (jak schody, korytarz i różne
    pomniejsze). Nie może ci zatem sprzedać swojego 25% udziału. Trzeba wyłaczyć
    strych z części wspólnej. Wówczas zmienią się także udziały, tzn. właściciel
    strychu też będzie miał swój udział w częściach wspólnych, pozostałych po
    wyłączeniu strychu.

    Podejdź do dowolnego notariusza i zapytaj.

    Wyłączenie strychu i jego sprzedaż wymaga zgody i obecności u notariusza
    wszystkich właścicieli, zatem nie przeprowadzisz tego bez postępowania
    spadkowego. Musisz mieć z siostrą stwierdzenie nabycia spadku.

    Generalnie warto się zastanowić nad opłacalnością takiego przedsięwzięcia
    (koszty notarialne, projekty, remonty, zezwolenia itp.)