  • 1. Data: 2005-07-11 06:18:01
    Temat: Paszport tylko w miejscu stałego zameldowania?!
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    mam dwa mieszkania, w jednym jestem na stałe zameldowany (Przemyśl) w drugim
    tymczasowo (do 2010 roku Wrocław). Kończy mi się ważność paszportu, okazało
    się, że we Wrocławiu nie moge wyrobić nowego, tylko w miejscu stałego
    zamledowania! Ale bzdura, ktoś mi wyjaśni dlaczego??? Czy to także dot. prawa
    jazdy, dowodu osobistego itp.??? Dla czego Polska jest takim nieelastycznym
    karajem? Na zachodzie też są takie przepisy???

    Pozdr.
    WK

  • 2. Data: 2005-07-11 06:19:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wk napisał(a):
> [...]
    > tymczasowo (do 2010 roku Wrocław). Kończy mi się ważność paszportu, okazało
    > się, że we Wrocławiu nie moge wyrobić nowego, tylko w miejscu stałego

    A czemu nie zameldujesz się na stałe we Wrocławiu? W końcu mieszkanie
    tam do do 2010 można uznać za stałe. Po co te pozory?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-11 06:28:51
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A czemu nie zameldujesz się na stałe we Wrocławiu? W końcu mieszkanie
    > tam do do 2010 można uznać za stałe. Po co te pozory?

    To nie są pozory, w Przemyślu mam mieszkanie spółdzielcze, nie mam teraz kasy
    by je wykupić, stałe zameldowanie rozwiązuje mi ten problem.
    We Wrocławiu mam mieszkanie własnościowe (akt notarialny) więc pozory to
    nasze jakieś chore przepisy. Nie da się tego obejść? Przecież tysiące osób
    nie mieszkają w miejscu stałego zameldowania

  • 4. Data: 2005-07-11 06:33:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wk wrote:

> [...]
    > nasze jakieś chore przepisy. Nie da się tego obejść? Przecież tysiące osób
    > nie mieszkają w miejscu stałego zameldowania

    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35762,834646.html

    a odbierzesz przy okazji.
    chyba od czasu do czasu w Przemyślu się jednak pojawiasz?

  • 5. Data: 2005-07-11 07:01:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    wk napisał(a):

> [...]
    > nasze jakieś chore przepisy. Nie da się tego obejść? Przecież tysiące osób
    > nie mieszkają w miejscu stałego zameldowania

    Bo przepisy meldunkowe w Polsce to fikcja i sa glownie po to aby
    utrudnic zycie obywatelom (wladzy i tak nie ulatwiaja).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-07-11 07:24:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mithos wrote:

    > Bo przepisy meldunkowe w Polsce to fikcja i sa glownie po to aby
    > utrudnic zycie obywatelom (wladzy i tak nie ulatwiaja).

    Niezgadzam się.
    Przepisy meldunkowe, po ich ostatnich poprawkach są całkiem całkiem.
    Do bani to są przepisy, które ten meldunek wykorzystują.

  • 7. Data: 2005-07-11 08:06:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek napisał(a):

    > Niezgadzam się.
    > Przepisy meldunkowe, po ich ostatnich poprawkach są całkiem całkiem.
    > Do bani to są przepisy, które ten meldunek wykorzystują.

    A jaki jest sens istnienia przepisow meldunkowych? Rejestracja obywateli
    w miejscu ich zamieszkania? Szkoda, ze znaczna czesc spoleczenstwa nie
    mieszka tam gdzie jest zameldowana (z roznych powodow).

    Przepisy te powinno sie albo bardzo ograniczyc albo bardzo uproscic.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-07-11 08:32:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mithos wrote:

> [...]
    > mieszka tam gdzie jest zameldowana (z roznych powodow).
    >
    > Przepisy te powinno sie albo bardzo ograniczyc albo bardzo uproscic.

    To już dawno meldunek sprowadzono do faktu podania adresu zamieszkania.
    Nie zmieniły się inne przepisy, w których meldunek to świętość.
    Choćby ten z wydawaniem paszportów.

  • 9. Data: 2005-07-11 08:35:36
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35762,834646.html
    >
    > a odbierzesz przy okazji.
    > chyba od czasu do czasu w Przemyślu się jednak pojawiasz?

    Dzięki za linka, w którym czytamy:

    "Czy nowe sposoby są bezpieczne? - Na pewno nie do końca - przyznają
    urzędnicy - ponieważ stwarzają możliwość nadużycia. Prawo nie wymaga bowiem,
    by pełnomocnictwo wystawione dla osoby, która będzie odbierała za nas
    ^^^^^^^^^^^^^^
    paszport, było notarialnie poświadczone. - Taka osoba mogłaby sfałszować
    upoważnienie i odebrać paszport w czyimś imieniu. Dlatego odbierając go,
    oprócz pełnomocnictwa, musi przedstawić dowód osobisty osoby, na którą
    ^^^^^^^^^^^^^^
    paszport został wystawiony - wyjaśnia dyrektor Nocko. Innego zdania jest
    Danuta Kledzik. - Takie upoważnienie powinno być albo podpisane przy
    urzędniku podczas składaniu wniosku, albo poświadczone notarialnie. To
    pozwoli uniknąć nieprzyjemnych sytuacji. Cudzy dowód można sobie
    przecież "pożyczyć" - mówi.

    - Paszport należy odebrać osobiście. Właśnie ze względów bezpieczeństwa musi
    ^^^^^^
    być zachowany przynajmniej jeden kontakt jego właściciela z urzędnikiem -
    wyjaśnia Dorota Kraśnicka z Departamentu Informatyki i Systemu Rejestrów
    Państwowych."

    I jak to rozumieć? Da się odebrać nieosobiście przez pełnomocnika (Apropos,
    jak się "robi" pełnomocnika???) a potem tekst, że "...ze względów
    bezpieczeństwa musi być zachowany przynajmniej jeden kontakt..."
    ^^^^

    Mi z tego wynika, że jak się uprę to przez pełnomocnika muszę dostać paszport.

    wk

  • 10. Data: 2005-07-11 08:44:08
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wk wrote:

> [...]
    > ^^^^
    >
    > Mi z tego wynika, że jak się uprę to przez pełnomocnika muszę dostać paszport.

    zanim się uprzesz to poszukaj dokładniej w ustawie.
    Ja wiem, że paszport odbiera się osobiście.
    Natomiast czy da się przez pełnomocnika, to nie wiem.
    Sądzę, że jeśli nawet to do odbioru paszportu bez notariusza się nie
    obędzie.
    Telefon do twojego biura paszportowego, z nastawieniem, nie mogę
    przyjechać na 110%, powinien załatwić sprawę.
    Albo ci pójdą na rękę, jeżeli wiedzą, że jest taka możliwość, albo się
    uprą, bo na szkoleniu dobitnie zwracali uwagę, że odbiór tylko osobiście.