  • 1. Data: 2005-07-10 20:35:38
    Temat: problmy administracyjne
    Od: rogalik<r...@o...pl>

    Mam stały meldunek (od ponad roku ) ,w którym głownym najemcą jest moja babcia.
    Już jakieś czas temu chciałyśmy z babcią wukupić to mieszkanie jednakże z
    informacji uzyskanych w ADM jest to niemożliwe gdyż : kamienica w którym
    znajduje się lokal mieszkalny jest zadłuzona, jest gdzieś żyjący właściciel
    kamienicy- ale nikt nie wie gdzie. ADM umywa ręce ( dodam że w kamienicy nie
    było z tego powodu żadnych remontó nawet maloawania bardzo zniszczonej klatki
    schodowej - bo ADM nie traktuje tego domu jak "seojego" ) Babcia już od kilku
    miesięcy mieszka z naszą rodziną - a dokłądniej mieszkamy razem w mieszkaniu
    moich rodziców ( stan jej zdrowia nie pozwala już zostawiać jej samej) - chcę
    zacząć remontowac to mieszkanie dla siebie ( zrobic łązienkę krtórej brak itp)
    ... co jdnak w następującym przypadku: czy administacja ma prawo wysiedlić
    mnie po śmierci babci z tego mieszkania?
    czy istnieje jakaś możliwiść jednak wykupu tego mieszkania?? jakie kroki
    przedsięwziąć zeby nie okazało się ze po remoncie najzwyczajniej w świecie będę
    się musiała wyprowadzic na wniosek administracji??
    proszę o pomoc ....
    z góry dziękuję - alicja

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-07-11 09:29:45
    Temat: Re: problmy administracyjne
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    lepiej nie remontuj tylko zbieraj na swoje, albo wynajmij cos
    porzadnego, z tego co napisalas, budynek chyba jest w oplakanym stanie,
    nikt sie nie zajmuje nim, poco mieszkac w takich warunkach, strach i
    niewygoda sama

  • 3. Data: 2005-07-11 20:19:13
    Od: rogalik<r...@o...pl>

    nie było by problemu gdyby:

    mieszkanie jest w doskonałym stanie ( jest duże, ladne ) w centrum miasta z
    czynszem aż żenująco niskim ....dla mnie ( studiujęzaocznie co wiaze się
    zesporymi kosztami i pracuję jednocześnie ) jest to naprawdę okazja na
    rozpoczęcie asmodzielnego startu - pozatym obswrwując trochę rynek mieszkaniowy
    - zal mi oddawac to bez walki - tylko ni ewiem z któej strony i ja się za to
    wszystko zabrać - stąd moja prośba o poradę

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-07-11 20:49:27
    Od: "www.pogotowie-komputerowe.pl" <a...@o...pl>

> [...]
    > informacji uzyskanych w ADM jest to niemożliwe gdyż : kamienica w którym
    > znajduje się lokal mieszkalny jest zadłuzona, jest gdzieś żyjący

    Ale jak rozumiem babcia ma umowę z tzw. czynszem regulowanym z gminą? Poproś
    ADM o numer księgi wieczystej budynku, podejdź do sądu do wydziału ksiąg
    wieczystych i sprawdź, kto figuruje jako właściciel - gmina czy prywatna
    osoba

> [...]
    > ... co jdnak w następującym przypadku: czy administacja ma prawo
    > wysiedlić
    > mnie po śmierci babci z tego mieszkania?

    Jest możliwośc że zstępny ma prawo do podpisania umowy najmu po śmierci
    najemcy, ale nie pamiętam szczegółów, dawno nie widziałem ustawy. Generalnie
    zrobią wszystko, aby umowy nie podpisywać.

> [...]
    > będę
    > się musiała wyprowadzic na wniosek administracji??

    Zapytaj w ADM, czy skoro nie ma możliwości wykupu tego mieszkania, to czy
    można je zamienić. Wyszukujesz osobę zadłużoną, spłacasz jej dług,
    zamieniasz się i wykupujesz mieszkanie, które otrzymujesz w wyniku zamiany.
    I wtedy remontuj do woli.

  • 5. Data: 2005-07-12 20:23:48
    Od: rogalik<r...@o...pl>

    słyszałam gdzieś ze moge się ubiegac o zmiane statusu na współnajęmcę..czy
    wówczas po śmierci babci również grozi mi przymusowe wymeldowanie??

    -> http://usenet.pomocprawna.info