  • 301. Data: 2012-08-10 23:19:28
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PrivateLan" <h...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:k034pn$dcu$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > "bezpłatny" system.
    > Darmowy - czytałem w tym wątku, bo przecież dostajesz go kupując
    > komputer!
    > Czemu Rosjanie, Chińczycy, Niemcy, Arabowie itd. mają swoje dystrybucje i
    > nie chodzi tylko o to, że GUI jest w ich języku? - bo zdają sobie sprawę
    > z niebezpieczeństwa jedynie słusznego systemu.
    > Ale o czym my tu w Polsce mówimy jak bazę PESEL prowadzi firma z Izraela,
    > baza danych stosowana w WP to wymysł Izraela i oni ją serwisują.
    >
    > Mamy tak jak nam dyktują i wciskają za grubą kasę!

    Systemy do obróbki niejawnych dokumentów nie mają galwanicznego połączenia
    z jakąkolwiek (nawet wewnętrzną) siecią komputerową.

  • 302. Data: 2012-08-11 00:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Aug 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Systemy do obróbki niejawnych dokumentów nie mają galwanicznego połączenia
    > z jakąkolwiek (nawet wewnętrzną) siecią komputerową.

    Jakkolwiek Twoja wypowiedź wydaje się zrozumiała, to wygląda jak
    sugestia tzw. "luki prawnej" :D

    Idzie o nacisk na brak *GALWANICZNEGO* połączenia, wprost prowadzący
    do rozważań nad światłowodami vs. WiFi tudzież inne podczerwienie,
    irdę gdzieś mam ;)

    pzdr, Gotfryd
    (wnoszę od wybaczenie, to od czytania gwiazdek i ich objaśnień,
    fontem ćwierć milimetra w umowach bankowych, telekomunikacyjnych
    i podobnych :>)

  • 303. Data: 2012-08-11 01:51:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Idzie o nacisk na brak *GALWANICZNEGO* połączenia, wprost prowadzący
    > do rozważań nad światłowodami vs. WiFi tudzież inne podczerwienie,

    Brak pozostałych połączeń wydał mi się w tej sytuacji oczywisty, ale masz
    rację zwracając na to uwagę. Chodzi o to, że przykładowo komputer do
    obróbki dokumentów niejawnych nawet nie może być podłączony do drukarki, do
    której jest połączony komputer mający połączenie z jakąkolwiek siecią, choć
    wydaje się, że przejęcie danych w ten sposób jest niemożliwe. Stad też nie
    ma co szukać dziur w systemie.

  • 304. Data: 2012-08-11 09:49:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Aug 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Brak pozostałych połączeń wydał mi się w tej sytuacji oczywisty,

    W czasach, w których coraz więcej komputerów wbudowanych w telefony
    (komputerów znacznie mocniejszych niż "centra obliczeniowe" sprzed
    trzydziestu-czterdziestu lat) w ogóle nie ma możliwości połączenia
    galwanicznego, mimo że >>90% ich funkcjonalności to dostęp do
    sieci publicznej, można IMVHO sputentować: "już nie"
    :)
    (znaczy wcale nie jest oczywisty)

    Oczywiście "zasady" i argumentacja są jasne, ale goła treść
    bardzo mi przypominała rzeczone "gwiazdkowane" umowy, więc
    potraktowałem ją czysto prawniczo :)

    pzdr, Gotfryd

  • 305. Data: 2012-08-11 12:59:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > jakąkolwiek siecią, choć wydaje się, że przejęcie danych w ten sposób
    > jest niemożliwe. Stad też nie ma co szukać dziur w systemie.

    ale pewnie ma zlącza usb, rs, albo inne cudo pozwalajace swobodnie
    przegrac to na co ma sie ochote.

  • 306. Data: 2012-08-11 13:59:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale pewnie ma zlącza usb, rs, albo inne cudo pozwalajace swobodnie
    > przegrac to na co ma sie ochote.

    USB są wyłączone. Reszta wyjść też. Poza tym monitorowane jest wejście do
    takiego pomieszczenia. Zresztą nie o to chodzi, bo jak ktoś bardzo chce, to
    pewnie się da. Ale mnie chodzi o wyszukiwanie źródła problemu w lukach
    systemu Window's.

  • 307. Data: 2012-08-11 14:41:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > do takiego pomieszczenia. Zresztą nie o to chodzi, bo jak ktoś bardzo
    > chce, to pewnie się da. Ale mnie chodzi o wyszukiwanie źródła problemu w

    a tak z ciekawosci.
    a klawiatura i myszka to jak sa podlaczone.

  • 308. Data: 2012-08-11 18:13:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a tak z ciekawosci.
    > a klawiatura i myszka to jak sa podlaczone.

    To stare jednostki i mają te okrągłe wtyczki :-)

  • 309. Data: 2012-08-11 19:38:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > To stare jednostki i mają te okrągłe wtyczki :-)

    a sam komputer ze wszystkimi portami i kabelkiem do sieci zapewne pod
    stolikiem stoi.

  • 310. Data: 2012-08-11 20:28:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a sam komputer ze wszystkimi portami i kabelkiem do sieci zapewne pod
    > stolikiem stoi.

    Możesz rozwinąć? Bo nie za bardzo rozumiem.