  • 1. Data: 2003-09-26 10:50:43
    Temat: krajowy rejestr długów
    Od: "muszi" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Moje pytanie dotyczy kwestii związanych z ustawą o udostępnianiu informacji
    gospodarczych-Dz.U. nr 50 z 2003r. poz.424)

    Jeśli nie mam podpisanej umowy z biurem informacji gospodarczej, to czy mogę
    na wezwaniach do zapłaty kierowanych do dłużników-przedsiębiorców umieszczać
    informacje o zamiarze przekazania danych do biura informacji
    gospodarczych.(lub zamiast zwrotu biuro informacji gospodarczych użyć zwrotu
    Krajowy rejestr długów - czy to coś zmienia).

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-26 17:16:08
    Temat: Re: krajowy rejestr długów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale zawsze możesz powiedzieć, że masz zamiar taką umowę w przyszłości
    podpisać i na wszelki wypadek dalekowzrocznie uprzedzasz o takim
    niebezpieczeństwie dłużników.

  • 3. Data: 2003-09-29 08:37:16
    Od: "muszi" <m...@p...onet.pl>

    > Ale zawsze możesz powiedzieć, że masz zamiar taką umowę w przyszłości
    > podpisać i na wszelki wypadek dalekowzrocznie uprzedzasz o takim
    > niebezpieczeństwie dłużników.

    niby tak ale...Krajowy rejestr Długów jest normalna firma (spółka akcyjna) i
    jej celem ( w skrócie) jest udostepnianie za opłatą danych o dłużnikach.
    Wiec prowadzi normlną działalność gospodarcza nastawiona na osiąganie
    zysków.
    Jeśli więc będę używał jej nazwy na pismach skierowanych do dłużników, to
    będę czerpał korzyści prowadzonej przez KRD działalności gospodarczej (bez
    jej zgody) i czy tym samym nie naruszę jej dóbr "osobistych".

  • 4. Data: 2003-09-29 17:22:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Sporo w tym co piszesz racji. Podałem Ci jednak wiarygodne tłumaczenie. Z
    usług KRD możesz skorzystać, jak będziesz miał choćby jednego dłużnika. Na
    razie nie masz, ale uprzedzasz potencjalnych, że jakby co, to ich podasz
    do rejestru.

  • 5. Data: 2003-09-30 18:23:06
    Od: "kristo" <k...@i...pl>

    Nie pisz, że będziesz dłużników umieszczał w KRD tylko w Biurze Inforamcji
    Gospodarczej. A tak się składa, że KRD jest na razie jedynym biurem w kraju.

    wiadomości

  • 6. Data: 2003-10-01 05:30:44
    Od: "muszi" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kristo" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nie pisz, że będziesz dłużników umieszczał w KRD tylko w Biurze Inforamcji
    > Gospodarczej. A tak się składa, że KRD jest na razie jedynym biurem w
    kraju.

    Właśnie do takiej koncepcji się przychylam.

  • 7. Data: 2003-10-01 11:45:30
    Od: "kristo" <k...@i...pl>

    Mam pytanie laika,
    czy macie może Dz. U. ostatnich 2 noweli kpk?