  • 1. Data: 2003-09-26 10:03:19
    Temat: Przedawnienie roszczeń
    Od: "Hitower" <b...@w...pl>

    Witam,

    Mam problem z firmą która w roku 1998 świadczyła dla mnie usługi internetowe
    (konto email/www) jestem przekonany, że wszystki zobowiązania wobec tej
    firmy uregulowałem, jednak było to prawie 5 lat temu i nie posiadam już
    dowodów wpłaty.
    Teraz przekazali należność do windykacji i chcą dochodzić swoich należności
    (!).
    W ziwązku z tym zwracam się z prośbą o pomoc.

    KC
    Art. 118.
    "Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi
    lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych
    z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata."

    Czy w/w usługi zaliczają się do "roszczeń okresowych"?

    Jeżeli nie będę miał wyjścia to powołam się na przedawnienie roszczenia.

    --
    Z pozdrowieniami
    Hitower

  • 2. Data: 2003-09-26 11:33:50
    Temat: Re: Przedawnienie roszczeń
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    związanych
    > z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata."
    >
    > Czy w/w usługi zaliczają się do "roszczeń okresowych"?
    na pewno jest to roszczenie z działalności gospodarczej, dlatego i tak masz
    trzy lata

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-27 14:07:57
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > na pewno jest to roszczenie z działalności gospodarczej, dlatego i tak
    masz
    > trzy lata
    >
    > burenezo

    Pytanie tylko czy firma przekazujac sprawe do windykacji miala juz
    rozpoczety
    proces sadowy? Bo nie do konca zrozumialem-przekazac do windykacji mozna
    i wierzytelnosci stwierdzone wyrokiem

  • 4. Data: 2003-09-28 23:33:40
    Od: "Hitower" <b...@w...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie tylko czy firma przekazujac sprawe do windykacji miala juz
    > rozpoczety
    > proces sadowy? Bo nie do konca zrozumialem-przekazac do windykacji mozna
    > i wierzytelnosci stwierdzone wyrokiem

    Nie miała i nie ma jeszcze wyroku. No i w tej sytuacji korzystnego dla niej
    nie będzie nigdy miała.

    Pozdrawiam
    Hitower

  • 5. Data: 2003-09-29 10:37:43
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Nie miała i nie ma jeszcze wyroku. No i w tej sytuacji korzystnego dla
    niej
    > nie będzie nigdy miała.
    >
    > Pozdrawiam
    > Hitower

    Zeby byla jasnosc: Jestes pewny ze ZANIM firma skierowala sprawe do
    windykacji NIE wytoczyla powodztwa przeciwko tobie? Jesli tak to faktycznie
    nie masz sie czego obawiac. W innym przypadku termin przedawnienia uleglby
    zawieszeniu do czasu wydania wyroku a potem firma windykujaca mialaby 10 lat
    na odzyskanie dlugu od ciebie
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-09-29 11:46:31
    Od: Alberta<b...@p...wp.pl>

> [...]

    > zawieszeniu do czasu wydania wyroku a potem firma windykujaca mialaby 10 lat

    A jaka jest kwota min., od ktorej mozna zalozyc sprawe dluznikowi o windykacje
    naleznosci?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-09-29 12:44:24
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > A jaka jest kwota min., od ktorej mozna zalozyc sprawe dluznikowi o
    windykacje
    > naleznosci?
    > Pozdrawiam
    1 grosz

    burenezo

  • 8. Data: 2003-10-01 10:22:59
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    "Tom" <...@f...pl> wrote in message news:bl99fd$l4i$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > windykacje
    > 1 grosz

    Art 824 par. 1 pkt. 3 KPC
    jeżeli jest oczywiste, że z egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od kosztów
    egzekucyjnych.

    "Są miejsca, do których docierają tylko nieliczni"

  • 9. Data: 2003-10-01 10:47:37
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > Art 824 par. 1 pkt. 3 KPC
    > jeżeli jest oczywiste, że z egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od
    kosztów
    > egzekucyjnych.
    Ten przepis nie zabrania egzekucji 1 grosza
    Dotyczy sytuacji kiedy np dochodzę roszczenia 1000 zł, koszty egzekucji
    wynoszą 300 zł a dłużnik nie ma nic. W takim wypadku postępowanie należy
    rzeczywiście umorzyć.

    burenezo

  • 10. Data: 2003-10-01 11:11:50
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

> [...]
    > Dotyczy sytuacji kiedy np dochodzę roszczenia 1000 zł, koszty egzekucji
    > wynoszą 300 zł a dłużnik nie ma nic. W takim wypadku postępowanie należy

    Oczywiście, że tak. Jeśli tylko istnieją materialnoprawne podstawy ochrony
    praw wierzyciela. Z samego charakteru umorzenia postępowania wynika, że
    stwierdzenie faktu iż dłuznik nie posiada składników majątkowych (mienia) z
    którego możnaby zaspokoić wierzyciela(li) moze nastapić tylko w toku
    dopuszczalnego postepowania. Z mojej strony był to pewien skrót natury
    praktycznej, kiedy powszechnie wiadomo, że dłuznik jest "goły" a
    postępowanie o ujawnienie majatku niczego nie wniesie :-)