  • 1. Data: 2003-09-26 10:32:01
    Temat: zerwanie umowy
    Od: goosia36<g...@w...pl>

    Witam.Mam prośbę.Proszę mi powiedzieć czy ja mam prawo zerwać
    umowę w trybie natychmiastowym jeżeli usługodawca nie wywiązał się z
    warunkami umowy.Chodzi o internet.Usługodawca w punkcie 1 swojej
    umowy zapewnia mi stały dostęp do internetu.Niestety od sierpnia były
    z tym kłopoty.Stale do nich dzwoniłam i zgłaszałam jego brak.Teraz
    chcę zrezygnować z ich usług,ale usługodawca powiedział mi ,że tylko z
    miesięcznym wyprzedzeniem,bo tak jest w umowie.Nie przyjął mojej
    rezygnacji,gdyż miałam napisane w trybie natychmiastowym.Czy miał
    prawo tak postąpić? W końcu on sam nie dotrzymał warunków umowy
    to i ja chyba nie muszę? Bardzo proszę o pomoc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-09-26 15:13:13
    Temat: Re: zerwanie umowy
    Od: Dredd<...@...pl>

    Przeczytaj najpierw dokładnie umowę. W większości przypadków nie
    ma się takiego prawa, ale decydująca będzie po pierwsze treść
    zawartej umowy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-09-26 19:43:07
    Od: goosia36<g...@w...pl>

    Oczywiście że dokładnie przeczytałam.Pisze tam ,że rozwiązanie
    umowy jest z miesięcznym wyprzedzeniem.Ale oni też nie dotrzymali
    umowy,gdyż nie miałam stałego dostępu do internetu.Ciągle były
    jakieś awarie.Albo go nie było wcale,albo wchodziłam przez godzinę na
    jakąś stronę.To czy ja mam prawo zerwać umowę w trybie
    natychmiastowym?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-09-26 20:06:44
    Od: Dredd<...@...pl>

    Nie polecam natychmiastowego rozwiązania umowy. Może to narażać
    na odpowiedzialność odszkodowawczą.
    Lepiej rozważyć odstąpienie od umowy (jeśłi nie mówi o tym umowa to
    ewentualnie na podstawie kodeksu cywilnego - ale wiele zależy od
    okoliczności sprawy) albo jej wypowiedzenie.

    To że firma nie wywiązuje się ze swej części zobowiązania na pewno
    daje Ci możliwość żądania odszkodowania (art. 471 k.c.) ale jak
    rzekłem nie polecam zrywania umowy z dnia na dzień.

    -> http://usenet.pomocprawna.info