  • 1. Data: 2004-12-30 16:35:02
    Temat: kodeks drogowy
    Od: m-a-k-s <m...@t...pl>

    Witam,
    Dreczy mnie takie o to pytanie z dziedziny przepisów o ruchu drogowym.
    Czy mozna przejechac obok oznaczonego przystanku tramwajowego
    nieznajdujacego sie przy chodniku gdy pasazerowie wejda lecz dzrzwi
    tramwaju nie zostana jeszce zamkniete?

    Przepisy mowia:
    Art.26 ust.6
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial2r
    oz3.html
    "Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy
    przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego
    się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla
    pasażerów, a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący
    jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na _taki czas_, aby
    zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Przepisy
    te stosuje się odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji
    publicznej."

    Byc moze dlatego zeby wykluczyc ewentualnosc braku pradu i niemoznosci
    zamkniecia drzwi przez motorniczego, ale co jestli pasazer sie rozmysli
    i wyskoczy z tramwaju pod kola samochodu?
    Czy sa jakies inne przepisy precyzujace to zagadnienie albo definiujace
    pojecie: "na taki czas"?

    Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
    m-a-k-s

  • 2. Data: 2004-12-30 16:43:32
    Temat: Re: kodeks drogowy
    Od: "Sławomir Walczak" <w...@r...com>

> [...]
    > Czy mozna przejechac obok oznaczonego przystanku tramwajowego
    > nieznajdujacego sie przy chodniku gdy pasazerowie wejda lecz dzrzwi

    Nie można, jeżeli tramwaj znajduje sie na przystanku należy się zatrzymać
    naczas potrzebny pasażerom do wejścia i wyjścia. Można ryszyć dopiero po
    sygnale odjazdu lub po ruszeniu tramwaju.

  • 3. Data: 2004-12-30 16:50:29
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Sławomir Walczak" <w...@r...com> napisał w wiadomości
    > Nie można,

    mozna

    Sandra

  • 4. Data: 2004-12-30 22:04:25
    Od: "Sławomir Walczak" <w...@r...com>

    > mozna

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz??

    Slawomir Walczak

  • 5. Data: 2004-12-30 23:16:19
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz??

    na podst. przepisow w bezpiecznym miejscu sie zatrzymac jesli nie powoduje
    zagrozenia to moge przejechac zachowujac szczegolna ostroznosc ...pytajacy
    nie napisal , ze pasazerowie byli na przystanku czy tez byli w trakcie
    wsiadania lub wysiadania

    Sandra

  • 6. Data: 2004-12-30 23:30:55
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    sandra wrote:
    > na podst. przepisow

    jakich?

> [...]
    > zagrozenia to moge przejechac zachowujac szczegolna ostroznosc ...pytajacy
    > nie napisal , ze pasazerowie byli na przystanku czy tez byli w trakcie

    KG

  • 7. Data: 2004-12-31 00:50:56
    Od: "Sławomir Walczak" <w...@r...com>

    > na podst. przepisow

    jakich???

    > nie napisal , ze pasazerowie byli na przystanku czy tez byli w trakcie
    > wsiadania lub wysiadania

    cytat z postu m-a-k-s-a :
    (ale co jestli pasazer sie rozmysli i wyskoczy z tramwaju pod kola
    samochodu?)

    i nagle jeden z tych których nie było!!! ani nie wsiadali ani nie wysiadali
    znalazł się przed maską lub co gorsza może na niej

    daj spokój Sandra, przystanek i tramwaj na nim to przymusowy postój.

    Pozdrawiam

    Sławomir Walczak

  • 8. Data: 2004-12-31 08:31:03
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > jakich???

    wlasnie tych , ktore wczesniej przytoczyl ktorys z Panow

    > daj spokój Sandra, przystanek i tramwaj na nim to przymusowy postój.

    np.okazuje sie , ze tramwaj ulegl awarii , motorniczy probuje ruszyc, ludzie
    nie wysiadaja liczac , ze jeszcze da sie cos zrobic , motorniczy po 10
    minutach informuje ludzi o tym ,ze dalej nie pojedzie i co? tak ,ze dalej
    bede twierdzila " zachowac szczegolna ostroznosc"

    pewnie , daje spokoj ale sa tam istotne slowa " zachowac szczegolna
    ostroznosc ", nigdzie nie ma bezwglednie zatrzymac sie
    jak dobrze pamietam to w bezpiecznej odleglosci dajac mozliwosc wsiadania i
    wysiadania nie ma tam nic o tym , ze drzwi powinny sie zamknac a tramwaj
    odjechac , dopiero moge ruszyc ?
    Sandra

  • 9. Data: 2004-12-31 09:13:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "sandra" <n...@n...e-wro.pl> napisał:

    >bede twierdzila " zachowac szczegolna ostroznosc"
    Twierdzic możesz-masz prawo, mylić sie też masz prawo !
    Zachować szczególną ostrożność ma obowiązek przy przejeżdżaniu obok
    KAŻDEGO przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku.

    > nigdzie nie ma bezwglednie zatrzymac sie
    Ależ jest ! Przeczytaj wpierw przepis !
    "Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na
    przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący JEST obowiązany
    zatrzymać pojazd"

    >a tramwaj odjechac , dopiero moge ruszyc ?
    Ale jest, iż masz obowiązek zatrzymać się gdy tramwaj na przystanku
    stoi. Jeśli w tym czasie ktoś w ostatniej chwili wbiegnie z chodnika
    na jezdnię w kierunku tramwaju lub na odwrót - wybiegnie z tramwaju, a
    ty go potrącisz, to nic cię nie usprawiedliwi przed sądem.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-01-04 18:56:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Sławomir Walczak" <w...@r...com> napisał w wiadomości

    > daj spokój Sandra, przystanek i tramwaj na nim to przymusowy postój.

    A co powiesz na ominięcie tramwaju z lewej strony?
    Jaki przepis zabrania.

    Pzdr
    Leszek