  • 1. Data: 2004-12-30 13:51:59
    Temat: Odszkodowanie za niesluszne zatrzymanie
    Od: "prodrive" <U...@p...fm>

    Witam

    Przeanalizujmy taki przypadek: zostaje zatrzymany na "dolek" (siedze 24
    godz), nie unikalem policji, sam sie do nich zglosilem z papierami jakie
    chcieli sobie sprawdzic, zeznawal na przesluchaniu, mozna powiedziec ze do
    czegos sie tam przyznalem, na logike nie moglbym zatrzec sladow ani dopuscic
    sie matactwa, jednak daja na dolek. Po zakonczeniu sledztwa sprawa trafia do
    sadu, tam dostaje wyrok w zawieszeniu i kare grzywny. Czytalem ostatnio
    troszke o odszkodowaniach za niesluszne zatrzymanie i co jest napisane:
    (...) za niewatpliwie niesluszne zatrzymanie nalezy uznac: (...) w zasadzie
    kazde tymczasowe aresztowanie oskarzonego (podejrzanego), ktory: (..) -
    nastapilo skazanie na kare pozbawienia wolnosci z warunkowym zawieszeniem
    jej wykonania.
    Czy zatem mam podstawy do roszczenia czy raczej nie. Przez to "garowanie"
    pewne osoby odwrocily sie odemnie, zaniedbalem obowiazki w pracy, mialem
    powazne problemy w pracy, jestem zle postrzegany a samo osadzenie w areszcie
    bardzo mocno odcisnelo sie na mojej psychice.
    Co Wy na to. Jakie moze byc zakonczenie takiego scenariusza?

    Pozdrawiam
    clio

  • 2. Data: 2004-12-30 18:34:13
    Temat: Re: Odszkodowanie za niesluszne zatrzymanie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    prodrive wrote:
> [...]
    > kazde tymczasowe aresztowanie oskarzonego (podejrzanego), ktory: (..) -
    > nastapilo skazanie na kare pozbawienia wolnosci z warunkowym zawieszeniem

    byłeś tymczasowo aresztowany?

    KG

  • 3. Data: 2004-12-30 18:43:27
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cr1hj0$dot$1@news.onet.pl:

    > byłeś tymczasowo aresztowany?

    Odszkodowanie przysługuje też tylko za zatrzymanie.
    Ale po pierwsze za jeden dzień to pewnie z 5 zł, a po drugie trzeba było złożyć
    zażalenie na zatrzymanie.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-12-30 18:47:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
    > Odszkodowanie przysługuje też tylko za zatrzymanie.

    to wiem, tyle że jeśli wymierzona kara może mieć jakiś wpływ na ocenę
    zasadności t.a., to już zatrzymania nie za bardzo...

    KG

  • 5. Data: 2004-12-31 12:24:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "prodrive" <U...@p...fm> napisał w wiadomości

    W chwili zatrzymania otrzymałeś protokół zatrzymania. Tam, na drugiej
    stronie u góry jest pouczenie, co możesz i powinieneś zrobić, jeśli uważasz,
    że jesteś niesłusznie zatrzymany. Tylko, ze niestety już termin upłynął.

    Odszkodowania o których piszesz dotyczą tymczasowego aresztowania.