  • 1. Data: 2004-12-30 14:02:36
    Temat: czy można wytoczyć sprawę ZUSowi o dyskryminację
    Od: pytam więc nie wiem<e...@w...pl>

    ??? ZUS zakwesionował mi wysokość zarobków (jako jedyna w firmie
    skończyłam studia wyższe i nie pracowałam na produkcji, a jako
    doradca i spacjalista ds. specjalistycznego zaopatrzenia - w tym czasie
    przychody firmy wzrosły ok. 25% - zostaliśmy VATowcami),
    zatrudnienie u ojca (chociaż mój ojciec prowadzi firmę rodzinną i nie
    ma pracowników spoza rodziny), miejsce leczenia i przekazywania
    pieniędzy z ZUS (tam gdzie mieszkał mój mąż i ja podczas choroby -
    gdy pracowałam przebywałam w miejscowości w której jest firma, a
    wyjeżdżałam tylko służbowo lub na weekendy), nieświadczenia pracy
    (mam dowody i świadków, że pracowałam).
    Czy można a jeśli tak do gdzie taką sprawę wytoczyć???
    Proszę o opinie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-30 14:15:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    pytam więc nie wiem wrote:

    > ??? ZUS zakwesionował mi wysokość zarobków (jako jedyna w firmie

    > Czy można a jeśli tak do gdzie taką sprawę wytoczyć???

    "Zakwestionował" - to znaczy zapewne, że dostałeś jakąś decyzję. Więc
    się od niej po prostu odwołaj. I maja rada: pilnujterminów.

  • 3. Data: 2004-12-30 16:01:15
    Od: pytam więc nie wiem<e...@w...pl>

    ja już odwołałam się od decyzji. Wszystko jest w toku, ale z tego co
    rozmawiam z tymi którzy już to przeszli decyzji sądów jest tyle ile
    sędziów. A ja lubię sądową adrenalinkę i chciałabym posądzić się z
    ZUSem o dyskryminację. Nawet chętnie zgromadzę w okół siebie
    jeszcze parę takich dziewcząt jak ja. Takich, które pracowały po parę
    lat, zabierano inam składki ZUS a gdzy przyszło co do czego ...
    zostajemy na lodzie i nic sie nam nie należy. Nie możemy być w ciąży
    żeby pracować, nie możemy spokojnie być matkami, nie możemy
    zarabiać więcej pomimo wyższych kwalifikacji, wykształcenia, nie
    możemy być zatrudniane przez bliskich pomimo tego, że najbliżsi
    zatrudniają wyłącznie rodzinę, nie możemy leczyć się i rodzić gdzie
    chcemy, bo to świadczy, że mieszkamy gdzie indziej niż pracujemy,
    nie mozemy pracować bo jestesmy w ciąży,bo oszukujemy, bo nie
    mamy praw, ale obowiązki kur domowych, etc.... Mogę jeszcze długo
    wymieniać, czego nam kobiet nie można....

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-12-30 20:45:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    pytam więc nie wiem rzecze:
    > ja już odwołałam się od decyzji. Wszystko jest w toku, ale z tego co
    [..]
    > mamy praw, ale obowiązki kur domowych, etc.... Mogę jeszcze długo
    > wymieniać, czego nam kobiet nie można....

    Nastaw się na 3 letni co najmniej proces i jedyną szansę, że SN
    zechce łaskawie zająć się Twoją sprawą. :(

    Co do reszty masz całkowitą rację, niestety żyjemy w kraju gdzie
    sędzia ZUSowi oka nie wykole i jedyną szansą jest albo zebranie podpisów
    pod odpowiednim projektem ustawy obywatelskiem - co robi Partia Rozwoju
    - albo rzecznik praw obywatelskich i Trybunał Konstytucyjny.

    pozrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo