  • 1. Data: 2004-08-25 12:22:07
    Temat: grozi, krzyczy... a sprawa jest prosta
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    jakiś rok temu sprzedałem komuś (prywatna sprzedaż - ogłoszenie w necie)
    nagrywarkę Pioneer 105...
    zobowiązałem się na gwarancję 2 lata...
    nagrywarka padła..
    ktoś ją odesłał...
    niestety naprawa przeciągała się - jest to model już nieprodukowany...
    ktoś się niecierpliwił, zagroził sądem, zażądał zwrotu pieniędzy...
    wyznaczył ostateczny termin wysyłki.... a potem sąd.

    zrobiłem wszystko co w mojej mocy - i spełniłem ten wymóg terminu wysyłki.
    jednakowoż zamiast pioneera 105, dostarczyłem asusa, dokładnie tego:
    http://cdrinfo.pl/cdr/hard/Asus_DRW-0402P/1.php

    jest to dokładnie pioneer 105, tyle, że oklejony logiem asusa...

    niestety ktoś się zdenerwował, że to nie ta nagrywarka...
    na nic zdały się moje tłumaczenia..., że to jest to samo - przytaczanie
    powyższego linku.... itd.

    zaproponowałem, że gdy "prawdziwy" pioneer 105 wróci z serwisu, dokonamy
    wymiany na mój koszt, a na chwilę
    obecną niech "ktoś" używa tejże... skoro mu nie odpowiada, że posiada
    Pioneera 105 z logiem asusa....

    dodam, iż ta nagrywarka jest/była droższa od pioneera 105 - mimo, że to
    DOKŁADNIE to samo...

    niestety ów człowiek jest baaardzo nerwowy, groził mi nawet przez telefon...
    i kazał zwrócić pieniądze, mimo posiadania w/w nagrywarki,
    uważam to za próbę wymuszenia...

    nie było żadnych oficjalnych pism

    grozi sądem i kontrolą skarbową i bóg wie czym jeszcze...
    ja ze swej strony uważam, że można było sprawę załatwić kulturalnie i
    polubownie - do tego dążyłem....

  • 2. Data: 2004-08-25 12:32:20
    Temat: Re: grozi, krzyczy... a sprawa jest prosta
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    pozwolę sobie jeszcze zacytować ze strony cdrinfo.pl
    http://cdrinfo.pl/cdr/hard/Asus_DRW-0402P/9.php

    "
    Napędy Pioneer DVR-105A, Teac DV-W50E i Asus DRW-4020P są w rzeczywistości
    identycznymi urządzeniami, a różnią się one między sobą BIOSem, opakowaniem
    i nadrukiem. W takim wypadku głównym wyznacznikiem powinna być cena zakupu
    urządzenia, a spośród wymienionej trójki to właśnie Asus jest napędem
    najdroższym.
    "

    tak więc uważam, że postąpiłem FAIR... wysyłając zamiast Pioneera 105,
    droższego ASUSa (w którym zresztą znajdował się też BIOS Pioneera)....
    ponadto zaznaczyłem, że jeśli nawet taka opcja temu komuś nie odpowiada - to
    w momencie powrotu 105-ki z serwisu, dokonamy wymiany na mój koszt...
    niestety - jak grochem o ścianę....

    co radzicie?

    głównym "zarzutem" tamtej osoby jest chęć wymuszenia ode mnie zwrotu kwoty
    899 PLN jaką wówczas ta osoba zapłaciła za nagrywarkę....
    mimo, iż ja dostarczyłem sprawną - w terminie, który ta osoba ostatecznie
    wyznaczyła....
    obecnie taka nagrywarka jest warta może 300 PLN - wiadomo, rok czasu to
    epoka w świecie komputerów...

    była to transakcja prywatna, jak na giełdzie komputerowej... nie było żadnej
    umowy itd.... tylko gwarancja, gdzie zostały zawarte słowa iż gwarantuję
    bezpłatny serwis tegoż urządzenia w terminie 2ch lat och chwili jego
    wyprodukowania... z moim podpisem. I to wszystko.

    otrzymuję groźby za pośrednictwem GaduGadu oraz telefonicznie.... nawet
    zacytuję "że mogę się bać z domu wychodzić"....

  • 3. Data: 2004-08-25 13:08:18
    Od: "castrol" <c...@w...pl>

    Użytkownik "XHS" <x...@t...pl> napisał w wiadomości news:cgi0om$177

    > otrzymuję groźby za pośrednictwem GaduGadu oraz telefonicznie.... nawet
    > zacytuję "że mogę się bać z domu wychodzić"....

    Proponuje mu napisac ze jesli bedzie Ci nadal grozil to kierujesz sprawe na
    Policje, albo jesli wolisz mozesz od razu to zrobic

    Facet najwidoczniej zdaje sobie sprawe ze nic nie wskura i proboje w tak
    wredny sposob wyludzic od Ciebie pieniadze

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2004-08-25 13:22:58
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    > Proponuje mu napisac ze jesli bedzie Ci nadal grozil to kierujesz sprawe
    na
    > Policje, albo jesli wolisz mozesz od razu to zrobic

    dobry pomysł

    > Facet najwidoczniej zdaje sobie sprawe ze nic nie wskura i proboje w tak
    > wredny sposob wyludzic od Ciebie pieniadze

    wszystko OK - choć ja mu częściowo przyznaję rację z tą nagrywarką, niemniej
    nie pozwolę sobą pomiatać, ani nie będę komuś to tyłka wchodził...
    otrzymał praktycznie dokładnie to samo co mi wysłał - pioneera - tylko z
    naklejką asusa, chciałem dobrze to załatwić
    a na wyznaczony termin "prawdziwego" pioneera nie miałem....

  • 5. Data: 2004-08-25 19:09:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "XHS" <x...@t...pl> napisał w wiadomości

    Cały problem, to brak dowodów na piśmie. Moim zdaniem jesteś w porządku.
    Zwłaszcza, jeśli w "gwarancji" nie było terminu zwrotu. Jeśli gość
    faktycznie będzie się bardzo rzucał, to ewentualnie mógłbyś złożyć
    zawiadomienie ze 191 kk. Ale będą kłopoty dowodowe. Ja bym gościowi na
    piśmie (nie mailem) za pokwitowaniem zwrotnym wysłał właśnie mniej więcej
    takie wyjaśnienie, jak napisałeś na grupę i spał spokojnie.

    Po powrocie nagrywarki z serwisu wymień ją na tę dostarczoną tymczasowo i po
    sprawie.

  • 6. Data: 2004-08-26 00:46:43
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

> [...]
    > takie wyjaśnienie, jak napisałeś na grupę i spał spokojnie.
    >
    > Po powrocie nagrywarki z serwisu wymień ją na tę dostarczoną tymczasowo i

    dzięki, tylko w grę wchodzi wyłącznie wysyłka....

  • 7. Data: 2004-08-27 08:01:52
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    > po
    > >

    > dzięki, tylko w grę wchodzi wyłącznie wysyłka....

    to wyślij mu pismo z propozycją wymiany i że jeśli odeśle Asusa - otrzyma
    pioniera.
    Napisz coś w stylu "zgodnie z telefonicznymi ustaleniami, informujemy pana,
    ze naprawa gwarancyjna Pioniera zakończyła się w dniu .... i w związku z tym
    proponujemy wymianę ASUSA na Pion."

    jak nie odesle tamtego asusa to nic mu nie zwracaj .
    nie chciał to nie.
    i bedziesz w razie czego kryty.

    L.