  • 1. Data: 2004-08-25 11:09:20
    Temat: Czy IDEA może??
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Witam,
    czy operator tel komórkowej podlega pod prawo telekomunikacyjne?
    To w zasadzie pytanie retoryczne,
    ale raczej nie stosują w praktyce tego prawa.
    Dlaczego blokują rozmowy wychodzące przed upływem 45 dni od
    terminu płatności i doliczają do faktury opłatę za blokadę?
    Czy mogą tak postępować i nie ma co się użerac z nimi?

    Pozdrawiam

    Magda

  • 2. Data: 2004-08-25 11:22:38
    Temat: Re: Czy IDEA może??
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Dnia 25.08.2004, w wiadomości <news:cghs11$end$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Magda napisał(a):

> [...]
    > terminu płatności i doliczają do faktury opłatę za blokadę?
    > Czy mogą tak postępować i nie ma co się użerac z nimi?

    PTK Centertel oczywiście podlega ustawie prawo telekomunikacyjne, jednak
    nie przepisom dotyczącym świadczenia usług powszechnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 3. Data: 2004-08-25 11:52:39
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    > PTK Centertel oczywiście podlega ustawie prawo telekomunikacyjne, jednak
    > nie przepisom dotyczącym świadczenia usług powszechnych.

> [...]

    A jakim, czy mógłbyś coś przybliżyć?
    Będę wdzięczna :)

    Magda

  • 4. Data: 2004-08-25 13:50:53
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Dnia 25.08.2004, w wiadomości <news:cghunf$9e$1@nemesis.news.tpi.pl> Magda
    napisał(a):

    > A jakim, czy mógłbyś coś przybliżyć?
    > Będę wdzięczna :)

    Wielu innym, ustawa nie reguluje jednak sprawy zawieszenia świadczenia
    usług innych niż powszechne (telefonia komórkowa do nich nie należy). Co do
    Twojego problemu, to zajrzyj w archiwum: http://tinyurl.com/6emjr
    Nie wiem jednak, jakie było uzasadnienie sądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 5. Data: 2004-08-25 14:17:12
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

> [...]
    > Twojego problemu, to zajrzyj w archiwum: http://tinyurl.com/6emjr
    > Nie wiem jednak, jakie było uzasadnienie sądu.

    Przepraszam, że męczę, ale jakie w takim razie usługi świadczy Centertel?
    A jakie tepsa?
    Czy zmienia coś fakt, że abonament jest w taryfie biznes?
    No i niestety wątek z archiwum, w żaden sposób nie daje odpowiedzi na
    dręczące mnie pytania?

    Magda

  • 6. Data: 2004-08-25 14:37:29
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Dnia 25.08.2004, w wiadomości <news:cgi71a$d49$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Magda napisał(a):

    > Przepraszam, że męczę, ale jakie w takim razie usługi świadczy Centertel?

    Zmęczenie nie ma jak na razie miejsca. ;)
    Centertel świadczy ogólnie usługi telekomunikacyjne, jednak nie usługi
    powszechne.

    > A jakie tepsa?

    TP świadczy m.in. usługi powszechne, co zmusza ją do respektowania
    szczególnych zapisów prawa dotyczących tego rodzaju usług. Usługi
    powszechne to po prostu (najogólniej mówiąc) analogowa telefonia
    stacjonarna.

    > Czy zmienia coś fakt, że abonament jest w taryfie biznes?

    Nie.

    > No i niestety wątek z archiwum, w żaden sposób nie daje odpowiedzi na
    > dręczące mnie pytania?

    Spróbuj na pl.misc.telefonia.gsm. Być może tam już ktoś to przerabiał. Choć
    IMHO nic nie wskórasz, jeśli tak stanowi regulamin/cennik. :(

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 7. Data: 2004-08-25 15:07:58
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    > Zmęczenie nie ma jak na razie miejsca. ;)

    Uf, to dobrze.

    > Centertel świadczy ogólnie usługi telekomunikacyjne, jednak nie usługi
    > powszechne.

    Muszę wykopać regulamin i dokładnie sprawdzić jak jest to sformuowane.

> [...]
    > stacjonarna.

    > Nie.

    > Spróbuj na pl.misc.telefonia.gsm. Być może tam już ktoś to przerabiał.

    Może warto spróbować, chociaż po tematach wywnioskowałam,
    że raczej rozważa się tam techniczne problemy.

    Choć
    > IMHO nic nie wskórasz, jeśli tak stanowi regulamin/cennik. :(

    Tak czy innaczej, chcę zrezygnować z ich usług.
    Czy to jest normalne, że klient płacący stały abonament czyt. haracz
    płaci za min. połączenia 2 razy więcej niż małolat, który kupi kartę pop?
    Chciałam zmienić taryfę na naliczaną sekundowo, ale Ślicny Pan w telepunkcie
    poinformował mnie, tym samym pozbawiając sielskiego nastroju, iż taka zmiana
    kosztuje ok. sto czy dwieście złotych, więc uknułam taki spisek,
    może zostanę przez Was grupowicze zmasakrowana wirtualnie, ale nie dam się
    więcej okradać.
    Nie zapłaciłam rachunku, zablokowałi mi telefony, oczywiście przed upływem
    45 dni.
    Złożyłam reklamację, dostałam negatywną odpowiedź, ponieważ na dole ich
    pisma była mała
    adnotacja, że czekają na moje propozycje, podam im moją propozycję.
    Zakończyć umowę bez konsekwencji dla mnie (nie minęły jeszcze dwa lata).
    Zapłacę zaległą fakturę i będę się cieszyć tanim POP-em.

    Tylko proszę mi nie mówić prosto w monitor, że jestem głupia :).

    Magda

  • 8. Data: 2004-08-25 15:12:02
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    > Muszę wykopać regulamin i dokładnie sprawdzić jak jest to

    sformuowane.??

    No nie, powinno być sformułowane, przepraszam

    Magda

  • 9. Data: 2004-08-25 18:11:36
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    użytkownik: *Magda* napisał(a):

    > Dlaczego blokują rozmowy wychodzące przed upływem 45 dni od
    > terminu płatności i doliczają do faktury opłatę za blokadę?
    > Czy mogą tak postępować i nie ma co się użerac z nimi?

    Nie za bardzo rozumiem. 45 dni od terminu płatności to by wychodziło
    jeszcze przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego za który trzeba by
    zapłacić po jego zakończeniu.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 10. Data: 2004-08-25 19:38:48
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

> [...]
    > //////
    > ( o o) GG: 660675
    > --ooO-( )-Ooo- *W nagłówku adres antyspamowy zakodowany w ROT13*

    Ło jezu ale namieszałeś.

    Np. wystawiają fakturę 1 dnia miesiąca
    termin płatności jest 15 dnia miesiąca
    i od tej daty powinno upłynąć 45 dni zanim operator
    zablokuje usługi mogące zwiękezyć zadłużeniwe.
    Tak mówi prawo telekomunikacyjne,
    idea zaś blokuje telefon gdy rozpoczyna się kolejny okres rozliczeniowy.
    W rzeczywistości więc blokują po 15 dniach od wymaganego terminu płatności.
    Tym samym uniemożliwiając klientom wykorzystanie abonamentu,
    za który przecież płaci się z góry i w którym są np. bezpłatne minuty,
    no i te oczywiście przepadają.
    No i do tego jeszcze nie rozumiem dlaczego analogowa telefonia stacjonarna
    może być traktowana jako usługa powszechna,
    jak wyżej pisze Marcin Kwaśniewski, a komórkowa nie,
    zdaje się, że dostęp do obydwu nie jest obwarowany szczególnymi wymaganiami,
    jak przy udostępnianiu np. łącz 2Mb ISDN.

    Pozdrawiam

    Magda