  • 1. Data: 2004-08-25 12:01:30
    Temat: Alimenty, nowe zajecie komornicze - prosze o rade
    Od: kuba <n...@w...pl>

    Po rozwodzie sad okregowy wyrokiem zobowiazal mnie do placenia
    alimentow. I od ubieglego roku place co miesiac ze swojego konta
    bankowego 800zl alimentow.
    Kilka dni temu komornik zajal mi wynagrodzenie (pracuje na umowe o prace
    na czas nieokreslony) na podstawie nakazu zaplaty w postepowaniu
    upominawczym w wysokosci 50% wyplaty, czyli zostanie mi 630zl w kieszeni.
    Dysponujac 630zl nie moge zaplacic alimentow (800zl). Ale, poniewaz
    placilem regularnie alimenty, nie mam zajecia wynagrodzenia z tego
    powodu. I mimo ze kolejnosc potracen jest taka, ze najpierw ida
    alimenty, potem wszelkie inne rozczenia, to w moim wypadku, jak
    powiedzal komornik, nic go to nie obchodzi i nie zwolni zajecia a konto
    alimentow.
    Poradzcie prosze, co moge w tym wypadku zrobic, by moje pieniadze szly
    na dzieci.
    --
    pozdrawiam
    kuba

  • 2. Data: 2004-08-25 12:08:57
    Od: "iza" <p...@o...pl>

    Uhuhu... 800zl
    No Kolego - szczerze wspolczuje! Co za kosmiczna sumka...
    Do tej pory rzadko sie spotykalam z tak wysoka kwota alimentow... (raczej
    nigdy) no chyba, ze masz ze kilka pociech...

    pzw,

    iza

    Uzytkownik "kuba" <n...@w...pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2004-08-25 12:22:45
    Od: kuba <n...@w...pl>

    iza wrote:

    > Uhuhu... 800zl
    > No Kolego - szczerze wspolczuje! Co za kosmiczna sumka...
    > Do tej pory rzadko sie spotykalam z tak wysoka kwota alimentow... (raczej
    > nigdy) no chyba, ze masz ze kilka pociech...
    mam kilka, ale prosilem o rade, bo nie dostana nic...

    --
    pozdrawiam
    kuba

  • 4. Data: 2004-08-25 13:18:10
    Od: "iza" <p...@o...pl>

    z tego co napisales wynika, ze ten komornik jakies bezprawie uprawia, skoro
    Ty placisz, a on Ci zabiera...???
    czy byl okres kiedy nie placiles alimentow?? Na jakiej podstawie wjechal Ci
    na pensje??

    Zdaje mi sie, ze w zaden sposob nie mozna wstrzymac egzekucji...
    komorniczej,
    aby uniknac na przyszlosc takich kwiatkow splacac trza w terminie naleznosci
    lub dogadac sie z wierzycielem co do nowych warunkow splaty lub odroczenia

    musisz chyba dogadac sie z wierzycielem i podpisac ugode... najlepiej
    rozkladajaca zadluzenie na raty. Jesli bedziesz sie wywiazywal wowczas masz
    szanse ze wierzyciel zawiesi postepowanie egzekucyjne i co najwyzej stracisz
    tylko zaliczke wplacona przez wierzyciela do komornika.
    Komornik kasuje swoje tylko za to co sciagnie. Podstawa to dogadanie sie z
    wierzycielem

  • 5. Data: 2004-08-25 13:27:01
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    iza napisał w news:cgi3jd$o91$1@atlantis.news.tpi.pl :
    > z tego co napisales wynika, ze ten komornik jakies bezprawie uprawia,
    > skoro Ty placisz, a on Ci zabiera...???

    gdzie on to napisał ?

    > czy byl okres kiedy nie placiles alimentow?? Na jakiej podstawie wjechal
    > Ci na pensje??

    a czy Ty dokładnie przeczytałaś o co chodzi w pytaniu ?

> [...]
    > wierzyciela do komornika. Komornik kasuje swoje tylko za to co sciagnie.
    > Podstawa to dogadanie sie z wierzycielem

    no właśnie .. kluczem do tego tekstu są pierwsze jego słowa ...Zdaje mi
    się...

  • 6. Data: 2004-08-25 13:30:20
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik iza pisze:

    > [...]
    > wierzyciel zawiesi postepowanie egzekucyjne i co najwyzej stracisz
    > tylko zaliczke wplacona przez wierzyciela do komornika.
    Wierzyciel raczej nie zapłacił komornikowi zaliczki gdyż jej
    już/jeszcze nie ma. Mógł zapłacić za jakieś czynności komornika
    w stylu poszukiwanie majątku, itp.

  • 7. Data: 2004-08-25 13:34:21
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik kuba pisze:

> [...]
    > Kilka dni temu komornik zajal mi wynagrodzenie (pracuje na umowe o prace
    > na czas nieokreslony) na podstawie nakazu zaplaty w postepowaniu
    Rozwiązania:
    1. matka dzieci składa wniosek do komornika o wszczęcie egzekucji z
    Twojego wyngarodzenia. Alimenty mają pierwszeństwo, więc roszczenia
    pociech będą zaspokojone. W dalszej kolejności będziesz spłacał
    z wynagrodzenia innych wierzycieli (lub nie).

    2. Ugoda z wierzycielem. Wierzyciel zawiesza egzekucję komorniczą.
    Ty realizujesz postanowienia ugody.

  • 8. Data: 2004-08-25 13:37:30
    Od: kuba <n...@w...pl>

    Jarek Skórski wrote:

    > gdzie on to napisał ?

    Komornik nie zabiera mi wyplaty, bo nie place alimentow (regolarnie sa
    wplacane), ale z innego, nowego tytulu wykonawczego (sprawa o
    niezaplacone do konca faktury handlowe).

    Chodzi mi o to, co moge zrobic, by zaklad pracy nie przelewal calych
    pieniedzy na ten drugi, nowy tytul, tylko zeby najpierw regolowane byly
    alimenty.

    --
    pozdrawiam
    kuba