  • 1. Data: 2004-08-25 12:11:40
    Temat: mebelki
    Od: Rasalhague <r...@o...pl>

    Witam.
    W tym roku robilem remont i przy okazji chcialem wymienic meble
    kuchenne. Poszedlem do sklepu, wybralem meble z katalogu, okreslilem
    kolory, itp. Okazalo sie ze trzeba troche poczekac i wplacic zaliczke.
    Zaliczke wplacilem. Termin "zainstalowania" mebli w kuchni przez
    sprzedawce minal 21 sierpnia br. Dwa razy dzwonilem do sprzedawcy, mowil
    ze czesc mebli jest zrobiona, a czesc nie i trzeba jeszcze poczekac.
    Powiedzial tez ze jakos mi to wynagrodzi, w co szczerze watpie.
    Sytuacja zaczyna mnie troche denerwowac, bo od remontu minal juz dluzszy
    okres czasu, a kuchnia czeka na mebelki.
    Czy moge zerwac umowe i domagac sie zaliczki?
    Jak zmusic sprzedawce, aby sprawe wzial powaznie i zrobil wszystko aby
    ten czas byl minimalny?
    Czy moge domagac sie obnizenia kwoty do zaplaty z tytuly niedotrzymania
    terminu w umowie?

    Z gory dzieki za odpowiedz.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-25 12:35:14
    Temat: Re: mebelki
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rasalhague wrote:
    > Czy moge zerwac umowe i domagac sie zaliczki?

    Mógłbyś... art.635 kc
    "Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub
    wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał
    je ukończyć w czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu
    dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania
    dzieła."
    Choć może być spór czy zawarłeś umowę sprzedaży czy umowę o dzieło.

    > Jak zmusic sprzedawce, aby sprawe wzial powaznie i zrobil wszystko aby
    > ten czas byl minimalny?

    Wyznacz mu (na piśmie) termin na wykonanie zobowiązania z zagrożeniem,
    że odstąpisz od umowy.

    > Czy moge domagac sie obnizenia kwoty do zaplaty z tytuly niedotrzymania
    > terminu w umowie?

    Raczej nie. Musiałbyś wykazać, że poniosłeś materialną szkodę.
    Ale próbowac możesz...

    KG

  • 3. Data: 2004-08-26 11:20:02
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    ja bym proponowal dogadac obnizenie ceny.. jesli rzeczywiscie cos zrobil
    pojdzie na to bo niekoniecznie dopasuje to pozniej do innej kuchni i bedzie
    mu szkoda zrywac umowe..
    jesli pojdzie na zerwanie (i zwrot zaliczki) to znaczy ze nic nie zrobil
    jeszcze i uciekaj jak najszybciej
    mysle ze 10% taniej za miesac opoznienia to uczciwie postawiona sprawa (nie
    masz kuchni z jego winy)