  • 1. Data: 2004-08-25 12:44:21
    Temat: Prawo wizowe??
    Od: "Adam" <f...@i...pl>

    Prosze o porade w nastepujacej sprawie.

    Mam znajomego Hindusa, ktory studiuje na Bialorusi medycyne i chcialby mnie
    odwiedzic (ok.10 dni). W zwiazku z tym powstaje pytanie do kogo powinien sie
    zglosic w sprawie wizy i jakie formalnosci musialby dopelnic aby moc
    przyjechac do Polski. Czy moze byc z tym problem? Czy wystarczy ze wysle mu
    zaproszenie, a moze powinienem zalawic dla niego zaproszenie ze mojej
    uczelni (np. potraktowac to jako wyjazd sluzbowy lub cos w tym stylu)? Jakie
    moze napotkac trudnosci i jaki bylby koszt zalatwienia tych wszystkich
    formalnosci?

    Prosze o pomoc, ewentualnie skierowanie mnie na odpowiedniejsza grupe ew.
    strone poswiecona tej tematyce.

    Adam

  • 2. Data: 2004-08-26 01:41:51
    Temat: Re: Prawo wizowe??
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cgi1ki$938$1@news.onet.pl>, Adam wrote:
> [...]
    > odwiedzic (ok.10 dni). W zwiazku z tym powstaje pytanie do kogo powinien sie
    > zglosic w sprawie wizy i jakie formalnosci musialby dopelnic aby moc

    Do ambasady RP na Białorusi.
    http://embassypoland.nsys.by/intro.php (20s poszukiwań googlem)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-08-26 23:27:44
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tych wszystkich
    > formalnosci?
    >
    > Prosze o pomoc, ewentualnie skierowanie mnie na

    Powinien w zasadzie tylko wykazać, że stać go na przyjazd i
    pobyt w Polsce.
    Polska jest otwartym krajem i turyści są mile widziani
    (kiedyś gdzieś w jakiejś gazecie wyczytałem taki tekst).

    Trzeba dodać, ze nie ma w Polsce opłat klimatycznych i opłat
    za oczekiwanie w określonej częsci chodnika, co zdarza się
    po tamtej stronie Bugu.

    Pozdr
    kw1618