  • 211. Data: 2023-04-11 12:11:16
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 12:43:59 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To, czy za zawiadomienie kogoś się będzie ścigało, czy nie silnie zależy
    > od tego, co powie dzwoniąc. Bo jeśli powie, to co widział - nawet
    > uwzględniając możliwość popełnienia błędu - to nikt o to nie będzie miał
    > pretensji.

    Powiedzmy, aby byc w temacie, ze powiedział, ze z daleka widzial jak
    jeden do drugiego tak jakby (bo daleko) mierzy z pistoletu, potem
    drugi pada, o on slyszy huk.
    Przyjezdzacie ... trupa nie ma ...

    No cóż, jesli prawde powiedział, to powinny byc jakies slady krwi na
    ziemi. Chyba, ze miejsce zle zapamietał.

    A jesli fantasta ... az taki, to chyba rzadkosc.

    J.

  • 212. Data: 2023-04-11 15:32:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Apr 2023 06:10:08 +0200, Shrek wrote:

    > Dlatego że to jest usiłowanie. Robert nie był w stanie podać numerków
    > sygnatur, natomiast wystarczyło użyć gugla i sygnaturki się znalazły -
    > tyle że skazujące.

    Ale czy po jednym telefonie, czy złapanych przy probie przejęcia
    gotówki?

    Bo wiekszosc to chyba łapią, jak sie pracownik w banku przytomnie
    spyta, i policje powiadomi.
    To potem łatwo złapac, jak po pieniądze przyjdzie.

    Ale przy okazji mozna bilingi sprawdzic ... i dorzucic zarzuty
    usiłowania wielu osób...

    J.

  • 213. Data: 2023-04-11 15:35:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Apr 2023 06:07:21 +0200, Shrek wrote:

    > Nie, nie musielibyśmy. Robert pisał, że odrzucają te sprawy bez badania.

    No nie - po zbadaniu. Zawiadomienia.
    Jak sie tam nie doszukali znamion oszustwa, to umarzają :-)

    > A chuj mnie to obchodzi.

    Ciebie nie, a rząd obchodzi.
    Po dopilnowaniu spraw najwazniejszych, na reszte nie ma czasu.
    Widziałes przy okazji ile wakatów :-)

    > A z robertem po raz kolejny wyszło, że ustawa
    > nie precyzuje, że powód odmowy wszczęcia postępowania ma być prawdziwy a
    > tylko że należy wpisać:)

    Ale przysługuje zażalenie.

    J.

  • 214. Data: 2023-04-11 15:42:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 23:51:45 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > W wypadku włamania, wtargnięcia etc to tak, i jest to inna kwalifikacja,
    > ale jak tak sobie po prostu przyjdę z narzędziami i powiem o-o, gdzie
    > jest ten sejf?
    >
    > Ten. art 13 co podałeś faktycznie uściśla to mocno. W tej sytuacji
    > równiez przestałem rozumieć, dlaczego to usiłowanie na wnuczka nie jest
    > usiłowaniem.
    > https://www.infor.pl/prawo/kodeks-karny/formy-popeln
    ienia-przestepstwa/4575073,Na-czym-polega-i-co-grozi
    -za-usilowanie-wedlug-Kodeksu-karnego.html

> [...]
    > zamiaru sprawcy były niewielkie), a dopiero później - w wyniku włączenia
    > się niesprzyjających okoliczności - realizacja zamiaru sprawcy okazała
    > się niemożliwa ze względu na brak przedmiotu nadającego się do dokonania
    > przestępstwa lub ze względu na to, że okazało się, iż sprawca użył
    > środka nienadającego się do wywołania zamierzonego skutku. W takim
    > bowiem wypadku usiłowanie jest "udolne",a jedynie z przyczyn
    > obiektywnych sprawcy nie udało się zrealizować swojego zamiaru."
    >
    > Pasuje do na wnuczka, i sugeruje, że nawet powinno być jak najbardziej

    Trudno powiedziec. Dzwoni do kumatego staruszka ... to podejrzanemu
    sie wydaje, ze jest mozliwe, ale przeciez jest obiektywnie niemozliwe
    :-)

    Taka to jasna wykładnia prawników :-)

    J.

  • 215. Data: 2023-04-11 18:18:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2023 o 15:35, J.F pisze:

    > No nie - po zbadaniu. Zawiadomienia.
    > Jak sie tam nie doszukali znamion oszustwa, to umarzają :-)

    Poprawka - jak nie mają _pewności_ że to oszustwo to odpierdalają. No
    chyba że portal z prawnikami, wtedy to nie.

    > Ciebie nie, a rząd obchodzi. > Po dopilnowaniu spraw najwazniejszych, na reszte nie
    ma czasu.
    > Widziałes przy okazji ile wakatów :-)

    Ale póki co to grupa prawo, więc trzymajy się prawa. Inczej możemy dojść
    do w sumie słusznego przez analogię wniosku, że jakby jebnąć kulsona
    cegłą w czerep to też nie ma przestępstwa jak nie złapą:P Nie idźmy tą
    drogą;)

    > Ale przysługuje zażalenie.

    Słusznie - co nie znaczy że powód odmowy można sobie wpisywać
    niewłaściwy. Znaczy można ale nie wolno. Czym takie rozumowanie się
    kończy to już pisałem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 216. Data: 2023-04-11 18:24:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2023 o 15:32, J.F pisze:

    > Ale czy po jednym telefonie, czy złapanych przy probie przejęcia
    > gotówki?

    Przeczytaj wyrok który podlinkowałem. W zdecydowanej większości
    przypadków do przekazania gotówki nie doszło.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 217. Data: 2023-04-11 19:20:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale taki mamy klimat, że jak ktoś oszukuje online to zwykle nie jest
    > fizycznie w tej samej lokalizacji co poszkodowany. A co jesli platforma
    > nie współpracuje, bo to w końcu nie tylko allegro.

    Nie każda ma techniczne możliwości z uwagi na choćby zasady działania.
    Ale wówczas przeważnie takie platformy tracą na popularności, bo klient
    kilka razy się narwie i przestanie z niego korzystać.

    > Prawda, ale tak jakoś nie wydaje mi się najbardziej fortunne, żeby
    > policja opierała się głownie na de facto efemerycznych platformach
    > zamiast dysponować uniwersalnym systemem łączącym różne przypadki.

    Mnie też, ale to by wymagało przetwarzania danych domyślnie wszystkich
    celem wyłonienia tych oszukańczych transakcji.
    --
    Robert Tomasik

  • 218. Data: 2023-04-11 19:24:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.04.2023 o 15:32, J.F pisze:
    > Ale przy okazji mozna bilingi sprawdzic ... i dorzucic zarzuty
    > usiłowania wielu osób...
    Odbierak sporadycznie jest osobą dzwoniącą.
    --
    Robert Tomasik

  • 219. Data: 2023-04-11 19:42:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mnie też, ale to by wymagało przetwarzania danych domyślnie wszystkich
    > celem wyłonienia tych oszukańczych transakcji.

    A przynajmniej tych co się zgłosili zamiast ich spławiać. No ale to by
    trzeba chcieć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 220. Data: 2023-04-11 20:03:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.04.2023 o 19:42, Shrek pisze:
    > A przynajmniej tych co się zgłosili zamiast ich spławiać. No ale to by
    > trzeba chcieć.
    Nie, to nic nie da. Tylko mając wgląd we wszystkie sprzedaże kandydata
    na podejrzanego możesz ocenić, czy nawet kilka wpadek, to jakiś
    niewielki odsetek, czy reguła.
    --
    Robert Tomasik