  • 111. Data: 2023-04-09 03:49:36
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba im troche brakuje, aczkolwiek - taka sprawa trafi do rejonowego
    > komisariatu, tam odpowiedniej komorki ... i tam juz mniej ludzi
    > pracuje, to moze cos skojarzą.
    >
    > Ale z tego co Robert pisze ... to po co im taki system?
    > Przeciez ... nie ma sprawy. Nie ma znamion przestepstwa.
    >
    > Co prawda pytal sie, ile tych spraw, ale po co?
    > Jedna czy 10 - co za roznica, gość tak nie lubi na pocztę chodzic, ze
    > czeka na 20. Albo na 100.

    Jestem już trochę zmęczony bronieniem Roberta, ale on w zasadzie robi
    to co Ty - szuka dziury w całym. Pokazuje, że to nie musi być zaraz co
    się wydaje być. Nie oznacza to przecież, że zaraz uważa, że ta inna,
    mniej prawdopdobna alternatywa jest według niego bardziej
    prawdopodobną.

    > No i co tu w system wpisac - nic, bo sprawy nie ma, czy wszystkie
    > zgloszenia i wszystkie umorzenia ... widac gosc ma hejterów, ktorzy
    > chca go wrobic ...

    Ja bym wpisał np. PESEL, NIP, możliwe kwalifikacje prawne (kilka), jakoś
    sparametryzował modus operandi..
    Nie wiem czy RODO na coś takiego pozwoli.

    --
    Marcin

  • 112. Data: 2023-04-09 07:50:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślę, że Robert ma talent do używania nieprecyzyjnych sformułowań,
    > które podkurwiają i powodują gwałtowne pączkowania dyskusji.

    Nie - w tej dyskusji rozmawiamy własnie o odmowie wszczęcia
    postępowania. I tak to właśnie w praktyce wygląda. To nie jest
    "przejęzyczenie".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 113. Data: 2023-04-09 07:55:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W przypadku zgłoszenia dotyczącego śmierci to chyba zawsze coś muszą
    > zrobić,

    Ale dlaczego muszą? Przecież analogicznie można sobie wyobrazić sytuację
    kiedy wcale to nie jest przestępstwo?

    > Powinno się MZ zweryfikować fakty ze zgłoszenia
    > w sensie dane stron i czy zdarzenie miało faktycznie miejsce, a dalej
    > zrobić coś, co umożliwiłoby połączenie różnych spraw, o ile jest ich
    > więcej.

    Ale już ustaliliśmy, że fakt oszustwa nie zależy tak naprawdę od tego
    ilu ludzi oszukasz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2023-04-09 07:57:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ALLEGRO przysyła wielu pokrzywdzonych w jednym, zawiadomieniu. Czasem
    > nawet wiele kont łączą.

    I co z tego? Oszustwo jednej osoby jest tak samo karalne jak dziesięciu.
    Przy 10 delikwent tak samo może powiedzieć że "ma ale mu się nie chce",
    co jak twierdzisz wyklucza oszustwo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 115. Data: 2023-04-09 08:13:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 09 Apr 2023 01:49:36 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > się wydaje być. Nie oznacza to przecież, że zaraz uważa, że ta inna,
    > mniej prawdopdobna alternatywa jest według niego bardziej

    Tylko zauważ - ja proponuję to wyjaśnic w ramach śledztwa,
    sie wysłucha wyjaśnień podejrzanego i umorzy, jak sensowne,
    a jemu sie od razu nie chce robic.

    No chyba, że matce dziecko zmarło, to mu sie chce.

    Jego podejscie mi sie podoba w stosunku do oskarżen o gwałt czy
    molestowanie - bo po co chłopa stresować czy zamykać, jak baba
    kłamliwe oskarżenia rzuca, z zemsty czesto.

    Tylko gwałtami to oni się już nie zajmują.

    > Ja bym wpisał np. PESEL, NIP, możliwe kwalifikacje prawne (kilka), jakoś
    > sparametryzował modus operandi..
    > Nie wiem czy RODO na coś takiego pozwoli.

    RODO nich nie dotyczy. Niby zgłoszenie było, to można, a nawet trzeba
    wpisac, potem starannie analizowali aby umorzyc ... to chyba
    wypadaloby skasowac w niedługim czasie ....

    J.

  • 116. Data: 2023-04-09 08:16:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 02:57:54 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > ALLEGRO przysyła wielu pokrzywdzonych w jednym, zawiadomieniu. Czasem
    > nawet wiele kont łączą.

    No i co z tego? To cos zmienia?
    Moze to ciagle za mało, zeby na pocztę chciało mu sie pójsc?

    Poza tym Allegro zwraca pieniądze nabywcom, to chyba Allegro jest
    pokrzywdzone ?

    J.

  • 117. Data: 2023-04-09 12:17:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Hmmm. A może to była jakaś specyfika konkretnej sprawy? Coś na
    > zasadzie, że idzie koleś do banku chodnikiem z pistoletem, to nie jest
    > to jednak usiłowanie napadu?
    >
    > Wydawałoby się, że usiłowanie czy nie, jest kwestią wykazania intencji
    > na danym etapie. Trudno sobie wyobrazić, że wstępne bajerowanie babci
    > nie da się klarownie połączyć z kolejnym etapem. Albo może coś tak
    > takiego, że potraktowano to jako wywiad/profilowanie? Ale takie coś
    > też wydaje się częscią procedury usiłowania oszustwa.

    Może. U nas wszystkie sprawy tak się kończą. Jeśli babci sie orientuje i
    "spuszcza" "wnuczka" po brzytwie, to nie nie ma.
    --
    Robert Tomasik

  • 118. Data: 2023-04-09 12:18:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 07:55, Shrek pisze:
    > Ale dlaczego muszą? Przecież analogicznie można sobie wyobrazić sytuację
    > kiedy wcale to nie jest przestępstwo?

    I przyjeżdża lekarz i wystawia kartę zgonu. Nikt nic nie robi.

    > Ale już ustaliliśmy, że fakt oszustwa nie zależy tak naprawdę od tego
    > ilu ludzi oszukasz.
    To Ty sobie to ustaliłeś. Mnie w to nie mieszaj.
    --
    Robert Tomasik

  • 119. Data: 2023-04-09 12:19:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 07:57, Shrek pisze:

    > I co z tego? Oszustwo jednej osoby jest tak samo karalne jak dziesięciu.
    > Przy 10 delikwent tak samo może powiedzieć że "ma ale mu się nie chce",
    > co jak twierdzisz wyklucza oszustwo.
    Ale jest w ogóle prawdopodobne, że doszło do jakiegokolwiek oszustwa.
    --
    Robert Tomasik

  • 120. Data: 2023-04-09 12:20:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 08:16, J.F pisze:
    > No i co z tego? To cos zmienia?
    > Moze to ciagle za mało, zeby na pocztę chciało mu sie pójsc?
    > Poza tym Allegro zwraca pieniądze nabywcom, to chyba Allegro jest
    > pokrzywdzone ?

    Nie zawsze zwraca. Ale zawsze widzi wszystkich.

    --
    Robert Tomasik