  • 1. Data: 2015-03-02 00:54:52
    Temat: czytanie tego co się podpisuje
    Od: m <m...@g...com>

    Mam pytanie do grupowiczów, czy wśród was, albo wśród waszych znajomych
    jest ktoś kto czyta wszystkie umowy które zawiera?

    Bo mam takie hobby ekstremalne (i eksperymentalne), że od kilku miesięcy
    czytam wszystko co podpisuję i akceptuję kliknięciem. No i już na
    wstępie musiałem zrezygnować z czytania *przed* podpisaniem, bo to po
    prostu paraliżowało wszystko. Ale sobie te umowy gdzieś gromadzę i w
    wolnej chwili czytam.

    No i chyba czas zrezygnować z tego hobby, bo po prostu życie jest za
    krótkie. Byle regulamin rp.pl (akceptacja konieczna żeby wysłać
    komentarz tam) to jest 10 minut pobieżnego czytania, a to jest dość
    prosty regulamin (nawiasem mówiąc zlepiony jakimś copypastem z czegoś
    innego i jest mnóstwo odwołań do nieistniejących ustępów).

    Czy ci co w mediach się mądrzą że trzeba czytać to co się podpisuje,
    stosują swoje mądrości? Czy też to ja jestem jakoś wolnoczytający i są
    ludzie którzy dają radę?

    p. m.

  • 2. Data: 2015-03-02 01:49:20
    Temat: Re: czytanie tego co się podpisuje
    Od: Max <m...@g...com>

    W dniu 2015-03-02 o 00:54, m pisze:

    > Czy ci co w mediach się mądrzą że trzeba czytać to co się podpisuje,
    > stosują swoje mądrości? Czy też to ja jestem jakoś wolnoczytający i są
    > ludzie którzy dają radę?

    Czytam. Kwestia wprawy i idzie lepiej.

  • 3. Data: 2015-03-02 01:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m m...@g...com ...

> [...]
    >
    > Czy ci co w mediach się mądrzą że trzeba czytać to co się podpisuje,
    > stosują swoje mądrości? Czy też to ja jestem jakoś wolnoczytający i są

    Przeczytasz, znajdziesz cos co ci sie nie podoba, czego nei rozumeisz, lub
    jakas klauzule zakazana. I co dalej?
    Ja duzo czytam, ale na pewno nie wszystko.
    Pomijam juz ze w przypadku troche bardziej skomplikowanych umów,bez wiedzy
    prawniczej i tak sie nie zrozumie wszystkiego o konsekwencjach pewnych
    zapisów nawet nie wspominając.

  • 4. Data: 2015-03-02 02:54:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Przeczytasz, znajdziesz cos co ci sie nie podoba, czego nei rozumeisz, lub
    > jakas klauzule zakazana. I co dalej?

    rozwazam co jest dla mnie istotniejsze.
    jesli istotniejsze jest podpisanie niz niepodobanie to sie zagryza zeby
    i podpisuje. Jak istotniejsze jest niepodobanie to nie podpisuję.

    Ostatnio w pewnej umowie znalazlem zapis, ze mogą sobie robic zdjęcia
    osob na sali i wykorzytać je w dowolny sposób.
    ogolnie w rozmowie tlumaczyli, ze chodzilo im o ogolne zdjecia, ktore
    mogliby wrzucac na stronę internetową.
    Ale w umowie uszczegolowic nie chcieli, bo trzebaby wyzej do szefa
    dzwonic i ze w ogole to jestem pierwszy, ktory na to zwrocil uwage itp itd.
    Wiec dlugopis zawisl nad kartką i zostali z niczym.

  • 5. Data: 2015-03-02 02:59:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:
> [...]
    >
    > Czy ci co w mediach się mądrzą że trzeba czytać to co się podpisuje,
    > stosują swoje mądrości? Czy też to ja jestem jakoś wolnoczytający i są

    Nie da się przeczytać wszystkiego, szczegolnie jesli chodzi o
    pierdolowate umowy. Po prostu przeglądam je pobieznie pod kątem co w
    niej jest i czy są jakieś opłaty, jak jest z rezygnację itp itd.

    Umowy ważniejsze czytam szczegółowo duzo przed podpisaniem.
    Umowy najważniejsze czyta prawnik.

    Zresztą i tak nie ma bata, żeby nie wtopić, bo jak sie druga strona nie
    bedzie wywiązywać z tego co w umowie, to i tak nikt nie ma czasu na
    wloczenie sie po sądach.

    ogolnie nie chce mi sie negocjować umow dluzej niz 5 minut.
    albo mi sie podoba ich wersja i podpisuje, albo proponuje zmiany,
    Jesli ktoś ma problem z podjeciem decyzji, to robię w tył zwrot i ide
    gdzie indziej. Konkurencji jest sporo, ale i tak mogłoby być wiecej.
    Zwykle i tak rozważam kilak propozycji z roznych stron zanim wybiorę z
    kim chcę rozmawiać na początek.

  • 6. Data: 2015-03-02 07:32:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.03.2015 o 02:59, witek pisze:

    > Nie da się przeczytać wszystkiego, szczegolnie jesli chodzi o
    > pierdolowate umowy. Po prostu przeglądam je pobieznie pod kątem co w
    > niej jest i czy są jakieś opłaty, jak jest z rezygnację itp itd.

    A regulaminy wszelkie, "zapoznałem się i akceptuję warunki korzystania z
    serwisu" i tak dalej, przy zakładaniu konta na serwisach wszelkich? Lub
    przy instalacji oprogramowania?

    Przeglądasz czy olewasz?

    p. m.

  • 7. Data: 2015-03-02 15:00:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 02:54, witek pisze:

> [...]
    >
    > Ostatnio w pewnej umowie znalazlem zapis, ze mogą sobie robic zdjęcia
    > osob na sali i wykorzytać je w dowolny sposób.

    Bo mogą.

    Wynika to z zapisów w ustawie - w skrócie: jeśli człowiek jest elementem
    tła lub zgromadzenia, nie podlega "ochronie".
    Było sporo dyskusji na ten temat na pl.rec.foto

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2015-03-02 15:08:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 15:00, Adam pisze:

    > Bo mogą.
    >
    > Wynika to z zapisów w ustawie - w skrócie: jeśli człowiek jest elementem
    > tła lub zgromadzenia, nie podlega "ochronie".
    > Było sporo dyskusji na ten temat na pl.rec.foto

    Czyli w dowolny sposób nie mogą, bo już zbliżenia ect na jedną osobę nie
    mogą.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 9. Data: 2015-03-02 16:25:31
    Od: Peter Northernberht Kozlowski <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 02:54:22 UTC+1 użytkownik witek napisał:

> [...]
    > dzwonic i ze w ogole to jestem pierwszy, ktory na to zwrocil uwage itp itd.
    > Wiec dlugopis zawisl nad kartką i zostali z niczym.

    I słusznie Witek :)

  • 10. Data: 2015-03-02 20:44:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m"

    Mam pytanie do grupowiczów, czy wśród was, albo wśród waszych znajomych
    jest ktoś kto czyta wszystkie umowy które zawiera?
    ---
    Nie ma, ale są tacy, co tak twierdzą. W istocie czytają tylko więcej niż
    inni i może więcej rozumieją z tego, ale na pewno nie wszystko czytają i
    generalnie mało rozumieją.