  • 1. Data: 2015-02-25 15:43:51
    Temat: konsekwencje nie przeprowadzenia postepowania spadkowego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Tak z ciekawości - co się dzieje, jeśli ktoś dziedziczyłby ustawowo, ale
    nigdy udał się do sądu/notariusza w sprawie stwierdzenia nabycia spadku?

    Dla uproszczenia: jest to jedyny spadkobierca i nie martwi się o
    przejęcie spadku wprost (nie ma żadnych wierzycieli ścigających
    zmarłego, żadnych długów).

    Czy są jakieś konsekwencje kompletnego zignorowania tej procedury lub
    rozpoczęcie jej po np. 20 latach?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 2. Data: 2015-02-25 15:50:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-25 o 15:43, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > zmarłego, żadnych długów).
    >
    > Czy są jakieś konsekwencje kompletnego zignorowania tej procedury lub

    Niemożność dysponowania spadkiem do tego czasu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-02-25 17:44:04
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > zmarłego, żadnych długów).
    >
    > Czy są jakieś konsekwencje kompletnego zignorowania tej procedury lub

    Niech zgadnę - podatek od spadku zapłacisz?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 4. Data: 2015-02-25 22:16:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.02.2015 o 17:44, krys pisze:

    > Niech zgadnę - podatek od spadku zapłacisz?

    Obowiązek podatkowy pojawia się po uprawomocnieniu się oficjalnego
    przejęcia spadku... w sumie to chyba powinno oznaczać, że liczony będzie
    wg zasad podatkowych aktualnych w chwili uprawomocnienia się orzeczenia
    sądu.

    To zainteresowanie czysto akademickie - na szczęście póki co nie miałem
    żadnych zgonów wśród ludzi po których mógłbym ustawowo dziedziczyć.

    Ale wiele osób ignoruje takie formalności i zastanawiam się, czy się na
    coś nie narażają. Powiedzmy, że mieszkają w tak odziedziczonym domu,
    opłacają przychodzące podatki (dla uproszczenia - niech media mają na
    siebie) tylko nie fatygują się do sądu/notariusza w sprawie spadku.

  • 5. Data: 2015-02-27 19:19:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > zmarłego, żadnych długów).
    >
    > Czy są jakieś konsekwencje kompletnego zignorowania tej procedury lub

    Konskwencje w sensie moze dostac w ucho od jakiegos urzednika nie ma.

    natomiast bez papierka, ze jestes wlascicielem nie sprzedasz np
    odziedziczonego samochodu czy nieruchomosci.
    Jesli nie planujesz to nie ma przymusu.

  • 6. Data: 2015-02-27 19:21:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:

    > Niech zgadnę - podatek od spadku zapłacisz?

    dopiero od momentu prawmoconego orzeczenia o nabyciu spadku.
    Czyli nie ma sprawy spadkowej nie ma podatku :)

  • 7. Data: 2015-02-27 19:26:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > przejęcia spadku... w sumie to chyba powinno oznaczać, że liczony będzie
    > wg zasad podatkowych aktualnych w chwili uprawomocnienia się orzeczenia

    na stan z dnia nabycia spadku czyli smierci spadkobierca, ale wg
    wartosci na dzien dzisiejszy.

    czyli jesli odziedziczyles rudere, a teraz to piekny zamek, to podatek
    zaplacisz od rudery ale wg wartosci ile to jest warte dzis, a nie kiedys.

    Oczywiscie udokumentowales sobie stan z dnia smierci, co by ci US nie
    policzyl podatku od pałacu twierdzac, ze skoro tak wyglada teraz to
    pewnie 20 lat temu nie byl gorszy?

    > To zainteresowanie czysto akademickie - na szczęście póki co nie miałem
    > żadnych zgonów wśród ludzi po których mógłbym ustawowo dziedziczyć.

    sie mozesz zdziwic jak ci jakies bezdzietny kuzyn zejdzie,

> [...]
    > opłacają przychodzące podatki (dla uproszczenia - niech media mają na
    > siebie) tylko nie fatygują się do sądu/notariusza w sprawie spadku.

    nie, po za wyzszym/nizszym podatkiem bo ceny aktualne sie zmieniaja.

    Powiedzmu, ze 20 lat temu odziedzilesz nowego lincolna.
    To podatek zaplacisz od tego rupiecia jak od dzisiejszego nowego lincolna.

    Co prawda 20 lat temu tez bys zaplaci jak od nowego, ale mniej boli jak
    placisz kupe kasy od slniacego cacka, niz 20 lat pizniej jeszcze wieksza
    kase or zardzewialego rupiecia.

  • 8. Data: 2015-02-27 19:40:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-27 o 19:26, witek pisze:
    > Powiedzmu, ze 20 lat temu odziedzilesz nowego lincolna.
    > To podatek zaplacisz od tego rupiecia jak od dzisiejszego nowego lincolna.

    A nie od wartości nowego linkolna 20 lat temu?

    Załóżmy, że nowy linkoln 20 lat temu był wart 100 tysięcy zł, a dziś
    nowy lincoln jest wart 500 tysięcy zł.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-02-27 23:49:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A nie od wartości nowego linkolna 20 lat temu?

    Nie.
    Od stanu w jakim byl lincoln 20 lat temu, ale wg dzisiejszej wartosci

    to taka nagroda, ze nieprzeprowadzenie postepowania spadkowego. :)

    > Załóżmy, że nowy linkoln 20 lat temu był wart 100 tysięcy zł, a dziś
    > nowy lincoln jest wart 500 tysięcy zł.

    od 500 :)

    jedyne pocieszenie w tym, ze 100 tys 20 lat temu to tez nie jest 100 tys
    teraz.

    Art. 7. 1. Podstawę opodatkowania stanowi wartość nabytych rzeczy i praw
    majątkowych po potrąceniu długów i ciężarów (czysta wartość), ustalona
    według stanu rzeczy i praw majątkowych w dniu nabycia i cen rynkowych z
    dnia powstania obowiązku podatkowego

  • 10. Data: 2015-02-28 13:34:03
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu piątek, 27 lutego 2015 18:40:46 UTC użytkownik Liwiusz napisał:

    > A nie od wartości nowego linkolna 20 lat temu?
    >
    > Załóżmy, że nowy linkoln 20 lat temu był wart 100 tysięcy zł, a dziś
    > nowy lincoln jest wart 500 tysięcy zł.

    tylko po 5 latach sie chyba przedawnia sprawa w przypadku nie zgloszenia?