  • 1. Data: 2015-03-01 21:02:55
    Temat: Meldunek a darowizna
    Od: "Kazio" <m...@p...fm>

    Witam

    Mam otrzymać w darowiźnie mieszkanie od ojca. Wiadomo muszę udać się do
    notariusza i podać wszelkie niezbędne dane do sporządzenia aktu. Ojciec
    posiada dowód osobisty ale mam wątpliwości co do adresu zameldowania (ojciec
    mógł się stamtąd wymeldować, sam twierdzi że tego nie zrobił, a chodzi mi
    oto żeby nie wyjść prze ojca na idiotę u notariusza).

    Stąd pytanie. Czy notariusz weryfikuje adres zameldowania z dowodu, czy
    ustala wiarygodność na podstawie numeru PESEL, a na adres zameldowania w
    dowodzie nie zwraca zbytniej uwagi.

    Z góry dziękuję za odpowiedź bo nie chcę dzięki ojcu wyjść na oszusta.

    Marcin

  • 2. Data: 2015-03-01 21:39:58
    Temat: Re: Meldunek a darowizna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-01 o 21:02, Kazio pisze:
> [...]
    > notariusza i podać wszelkie niezbędne dane do sporządzenia aktu. Ojciec
    > posiada dowód osobisty ale mam wątpliwości co do adresu zameldowania

    Dowód osobisty nie stwierdza już adresu zameldowania.

    > (ojciec mógł się stamtąd wymeldować, sam twierdzi że tego nie zrobił, a
    > chodzi mi oto żeby nie wyjść prze ojca na idiotę u notariusza).

    Napisz jaśniej jaki tam ci problem świta w głowie, bo ja go nie widzę.

> [...]
    > dowodzie nie zwraca zbytniej uwagi.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź bo nie chcę dzięki ojcu wyjść na oszusta.

    Nie weryfikuje przede wszystkim z tego powodu, że do dokonania darowizny
    nie jest potrzebny adres zameldowania.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-03-01 21:51:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kazio wrote:
> [...]
    > dowodzie nie zwraca zbytniej uwagi.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź bo nie chcę dzięki ojcu wyjść na oszusta.

    w ogóle niczego nie sprawdza.
    Spisuje adres z dowodu, albo bierze na gębę

    adres zameldowania w tym akcie do niczego nie sluzy i nikt nie bedzie
    dochodzil czy jest taki jaki jest czy jest inny.

    Notariusz jest kryty, bo treść aktu jest tak napisana, ze to stawiający
    stwierdzają, że dokumenty są ważne lub że oświadczyli, że mieszkają tam
    i tam.

    natariusz realista w akcie notarialnym napisze, że stawiający sie
    Kowalski oswiadczył, że jesst zameldowany tam i tam i bedzie mu zwisało
    co jest w dowodzie, bo to do niczego nie sluzy, a w zasadzie od dzis w
    dowodzie tego adresu juz formalnie nie ma.

    notariusz toeretyk jak sie dowie, ze ojciec zameldowany jest gdzie
    indziej niż ma w dowodzie, stwierdzi, że zgodnie z prawem po upływie 3
    miesiecy od dnia zmiany danych w dowodzie, dowód z mocy prawa stał się
    nieważny(zakladam ze przepisy sie nie zmieniły) i stwierdzi, że ojciec
    przyszedł z nieważnym dokumentem tożsamosci i ze na podstawie takiego
    dokumentu aktu sporządzic nie może.
    Wowczas proponuję wyciągnąć paszport.

  • 4. Data: 2015-03-02 08:37:54
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 01.03.2015 o 21:51, witek pisze:
> [...]
    > nieważny(zakladam ze przepisy sie nie zmieniły) i stwierdzi, że ojciec
    > przyszedł z nieważnym dokumentem tożsamosci i ze na podstawie takiego

    Nieprawda.
    Dowód nie wymaga aktualizacji z powodu zmiany miejsca zamieszkania.
    Krótko mówiąc: Dowód jest ważny bez względu na to jaki adres jest tam
    wpisany.
    Złe założenia, bo właśnie przepisy się zmieniły.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 5. Data: 2015-03-03 11:54:50
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-03-02 o 08:37, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > wpisany.
    > Złe założenia, bo właśnie przepisy się zmieniły.

    Miesiąc temu zmieniałem adres zameldowania syna, i urzędniczka wyraźnie
    poinformowała mnie, że stary dowód osobisty jest ważny jeszcze tylko
    przez dwa miesiące, więc nie byłbym tego taki pewien...

  • 6. Data: 2015-03-03 11:58:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-03 o 11:54, kosmos pisze:

    > Miesiąc temu zmieniałem adres zameldowania syna, i urzędniczka wyraźnie
    > poinformowała mnie, że stary dowód osobisty jest ważny jeszcze tylko
    > przez dwa miesiące, więc nie byłbym tego taki pewien...

    A nie no, skoro urzędniczka tak powiedziała...

    (to grupa prawna, czy magiel?:)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-03-03 11:59:17
    Od: Jacek Skowroński <j...@a...pl>

    W dniu 03.03.2015 o 11:54, kosmos pisze:

    > Miesiąc temu zmieniałem adres zameldowania syna, i urzędniczka wyraźnie
    > poinformowała mnie, że stary dowód osobisty jest ważny jeszcze tylko
    > przez dwa miesiące, więc nie byłbym tego taki pewien...

    https://msw.gov.pl/pl/sprawy-obywatelskie/ewidencja-
    ludnosci-dowo/dowody-osobiste/12980,Informacje-Ogoln
    e.html#Obowi%C4%85zek%20wymiany%20dowodu%20osobisteg

    ,,Uwaga: Wszystkie dowody osobiste wydane dotychczas w oparciu o poprzednio
    obowiązujące przepisy ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności
    i dowodach osobistych, zachowują ważność do czasu upływu terminów w nich
    zawartych (chyba, że dowód wydany został jako bezterminowy) lub do momentu
    zmiany danych zawartych w dowodzie. Zmiana danych nie dotyczy jednak zmiany
    adresu zameldowania."

    --
    Jacek Skowroński

  • 8. Data: 2015-03-03 12:16:58
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-03-03 o 11:59, Jacek Skowroński pisze:

> [...]
    > zmiany danych zawartych w dowodzie. Zmiana danych nie dotyczy jednak zmiany

    Cóż... Dzięki za wskazanie, w takim razie wprowadzono mnie w błąd. Ale
    na szczęście nowego dowodu jeszcze nie zacząłem "wyrabiać", więc nic
    straconego. Chociaż szkoda, że urzędnik udzielił nieprawdziwych
    informacji...

  • 9. Data: 2015-03-03 12:18:03
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-03-03 o 11:58, Liwiusz pisze:

    > A nie no, skoro urzędniczka tak powiedziała...
    >
    > (to grupa prawna, czy magiel?:)

    Cóż, zakładałem, że urzędnik publiczny wie co mówi, zwłaszcza w sprawach
    raczej prostych. Jak się okazuje - co wskazał kolega Jacek -
    niekoniecznie...

  • 10. Data: 2015-03-04 10:09:38
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu niedziela, 1 marca 2015 21:01:28 UTC+1 użytkownik Kazio napisał:
> [...]
    > dowodzie nie zwraca zbytniej uwagi.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź bo nie chcę dzięki ojcu wyjść na oszusta.

    Ale tato przecież może mieć nawet kilka mieszkań i nie musi
    mieć meldunku akurat w tym darowanym mieszkaniu.
    Meldunek to obowiązek zgłoszenia miejsca aktualnego pobytu
    powyżej jakiegoś tam czasu.

    Tu daruje tato to sprawa jest w miarę bezpieczna gorzej
    jest w transakcjach z obcymi. Jak takich potem gonić.

    Cały czas mówię zmodyfikować Ewuśa dodając facjatę
    i każdy po PESELu powinien mieć możliwość takiej werfikacji.

    Każdy obywatel!

    Andrzej.