  • 11. Data: 2015-03-05 00:23:23
    Temat: Re: czytanie tego co się podpisuje
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > A regulaminy wszelkie, "zapoznałem się i akceptuję warunki korzystania z
    > serwisu" i tak dalej, przy zakładaniu konta na serwisach wszelkich? Lub
    > przy instalacji oprogramowania?
    >
    > Przeglądasz czy olewasz?

    przeglądam.
    w szczegolnosci szukajac hasła o opłatach i trybu rezygnacji z usługi w
    razie czego.

  • 12. Data: 2015-03-05 00:24:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam wrote:

    > Bo mogą.
    >
    > Wynika to z zapisów w ustawie - w skrócie: jeśli człowiek jest elementem
    > tła lub zgromadzenia, nie podlega "ochronie".
    > Było sporo dyskusji na ten temat na pl.rec.foto

    nie mowie o byciu tlem.
    zapis dawał im możliwość robienia zdjęcia nie tylko z tłem w tle.
    Jakby chcieli tylko tło, to ten zapis w umowie w ogole nie bylby potrzebny

  • 13. Data: 2015-03-05 14:15:53
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.03.2015 o 00:23, witek pisze:

    > przeglądam.
    > w szczegolnosci szukajac hasła o opłatach i trybu rezygnacji z usługi w
    > razie czego.

    Ile Ci zajmuje przejrzenie takich warunków? Bo mi kilka minut. Co
    pomnożywszy przez liczbę takich warunków do przejrzenia (np - intercity
    na tyle często zmienia regulamin że za każdym razem jak kupuję bilet,
    mam nowy regulamin do akceptacji), robi się konkretnym czasem do
    spędzenia na ... nazwijmy to "hobby", czymś czego normalnie którego nikt
    nie robi :).

    p. m.

  • 14. Data: 2015-03-05 22:31:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-05 o 00:24, witek pisze:

    > nie mowie o byciu tlem.
    > zapis dawał im możliwość robienia zdjęcia nie tylko z tłem w tle.
    > Jakby chcieli tylko tło, to ten zapis w umowie w ogole nie bylby potrzebny

    Art. 81 ustawy o prawie autorskim
    pkt. 2
    "Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    (...)
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza"

    Kwestia dyskusyjna, czy np. trzy osoby przy stoliku to już szczegół całości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2015-03-06 00:20:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2015, Adam wrote:

> [...]
    > krajobraz, publiczna impreza"
    >
    > Kwestia dyskusyjna, czy np. trzy osoby przy stoliku to już szczegół całości.

    Coś się zabrał za dyskusję nad kwestią, której zapis w regulaminie
    NIE dotyczy?
    Przecież "witek" wyraźnie napisał: zapis pozwala na publikację
    INDYWIDUALNEGO zdjęcia.
    Ustawie PA nic do tego.
    I tym się różni regulamin od "mocy prawa" (z której mogliby robić zdjęcia
    bez zgody modeli, ale tylko "grupowo").

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2015-03-06 01:14:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > Ile Ci zajmuje przejrzenie takich warunków?

    duzo.

  • 17. Data: 2015-03-16 00:44:35
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Prawie :) W internecie np. rejestrując się na forum treść regulaminu
    przeglądam jedynie pobieżnie, plus ctrl+f na słowa typu "opłata",
    "płatność"...

    Nie czytam też regulaminów związanych z usługami regulowanymi
    przez państwo, z których i tak muszę korzystać, a które są co
    pewien czas aktualizowane (gaz, itp.).

    Resztę czytam. Czasem wychodzi komicznie, np. przedłużając
    umowę z cyfrowym polsatem dostałem do podpisu passus, iż
    przystępuję do programu "smart dom", którego regulamin jest
    mi znany. Poprosiłem więc o w.w. regulamin, czym wzbudziłem
    popłoch u obsługi (nikt wcześniej o to nie prosił); próbowali szukać
    w internecie, ale nie dali rady :) Kolejny raz popłoch wzbudziłem
    odmową przystąpięnia do wspomnianego programu (tu też byłem
    pierwszy).

  • 18. Data: 2015-04-11 00:07:37
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Przeczytałes regulamin paypala i ebaya?