1. Data: 2004-04-17 16:50:57
Temat:czy płaci się podatek od renty przyznanej przez Sąd?
Od:"Brenda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

Zostało niewiele czasu do rozliczenia a ja probuje dowiedziec sie czy musze
zaplacic podatek od renty ( zabezpieczenia rentowego), ktorą wypłaca
wyrokiem Sadu Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Wiem , że placi się podatek od
renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.
Moze ktoś potrafi odpowiedzic mi na to pytanie.

Pozdrawiam,
Brenda

2. Data: 2004-04-17 18:45:00
Od:"seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Brenda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.
> Moze ktoś potrafi odpowiedzic mi na to pytanie.

nie płaci się podatku
odszkodowania z ubezpieczeń sa zwolnione z podatku dochodowego od osób
fizycznych - nie musisz ich wykazywać w picie

seb

3. Data: 2004-04-17 21:27:49
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Apr 2004, seb wrote:

> [...]
>+ > wyrokiem Sadu Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Wiem , że placi się podatek od
>+ > renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.
[...]
>+ nie płaci się podatku
>+ odszkodowania z ubezpieczeń sa zwolnione z podatku dochodowego od osób
>+ fizycznych - nie musisz ich wykazywać w picie

Podstawa do kompletu:
Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
3c) odszkodowania w postaci renty otrzymane na podstawie przepisów prawa
cywilnego w razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia, przez
poszkodowanego, który utracił całkowicie lub częściowo zdolność do pracy
zarobkowej, albo jeżeli zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły
widoki powodzenia na przyszłość,
---

pozdrowienia, Gotfryd

4. Data: 2004-04-17 23:08:30
Od:"seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości
ezjan.zabrze.pl...
> [...]
> poszkodowanego, który utracił całkowicie lub częściowo zdolność do pracy
> zarobkowej, albo jeżeli zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły

o właśnie, dzięki - nie chciało mi się szukać :)

seb

5. Data: 2004-04-18 16:06:06
Od:"Brenda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję bardzo za odpowiedź
tym poszkodowanym jest dziecko, które doznało podczas porodu uszkodzenia
ciała i teraz na czas trwania procesu tow.ubezp wyplaca rentę
więc czy podany art 21. 1 ma tez zastosowanie w tym przypadku?

Brenda

6. Data: 2004-04-19 16:50:52
Od:"seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciała i teraz na czas trwania procesu tow.ubezp wyplaca rentę
> więc czy podany art 21. 1 ma tez zastosowanie w tym przypadku?

oczywiście.

seb

7. Data: 2004-04-19 20:37:58
Od:f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam Groupwiczow!

> [...]
> wyrokiem Sadu Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Wiem , że placi się podatek od
> renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.[cut]

Kurcze, jak czytalem Twojego posta, to tak sobie pomyslalem jakie mlotki musza
siedziec w US.... zal ogarnia jak pomysle jacy oni sa niedouczeni.... na pewno
nie wszyscy, ale czesc z nich tak.

Pozdrawiam, Flyte