  • 1. Data: 2004-04-17 10:56:54
    Temat: Dzierzawa, brak protokolu zdwaczego, czy wydzierzawiajacy moze zadac czynsz?
    Od: <k...@p...onet.pl>

    W umowie (na czas okreslony) jest:
    Wydzierżawiający zobowiązuje się oddać dzierżawcy grunt [...] do używania i
    pobierania pożytków przez czas oznaczony, a dzierżawca zobowiązuje się
    płacić wydzierżawiającemu umówiony czynsz.

    Przekazanie gruntu [...] nastąpi na podstawie protokołu zdawczo -
    odbiorczego, który będzie integralna czescią umowy, jako załącznik [...]

    Wydzierzawiajacy nie przystapil do wydania gruntu, a wiec i nie sporzadzono
    w/w protokolu.
    Dzierzawca żąda czynszu.
    Czy nalezy mu sie czynsz?

    K.

  • 2. Data: 2004-04-17 13:49:01
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    nie, nie należy mu się, gdyż faktycznie nie dostałeś gruntu, samo zawarcie
    umowy nie przesądza o pobraniu czynszu, musi nastąpić faktyczne wydanie
    rzeczy. Ty możesz tylko żądać wydania rzeczy właśnie na podstawie tej umowy.

  • 3. Data: 2004-04-19 11:58:11
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > rzeczy. Ty możesz tylko żądać wydania rzeczy właśnie na podstawie tej umowy.

    A wiesz, ze sad I instancji uznal, ze moze.
    Przychylil sie do wywodow wydzierzawiajacego, ze sama umowa jest konstytutywna
    i wydanie gruntu nie wplywa na sam fakt obowiazku zaplaty czynszu.

    K.

  • 4. Data: 2004-04-19 13:54:39
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

> [...]
    konstytutywna
    > i wydanie gruntu nie wplywa na sam fakt obowiazku zaplaty czynszu.

    jestem z lekka zdegustowana. w jakim sądzie była ta sprawa????
    I.

  • 5. Data: 2004-04-20 08:15:48
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Pussy wrote:

> [...]
    > umowy.

    > konstytutywna

    > jestem z lekka zdegustowana. w jakim sądzie była ta sprawa????

    No wiadomo ze cywilnym...

    Zwroc uwage, ze po pierwsze dzierzawca nie troszczyl sie o swoje sprawy..

    Mysle ze z powodu nie wydania zgodnego z umowa TEZ mu przysluguje jeskies
    roszczenie (byc moze wieksze niz dzierzawcy).

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-04-21 08:45:43
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > Mysle ze z powodu nie wydania zgodnego z umowa TEZ mu przysluguje jeskies
    > roszczenie (byc moze wieksze niz dzierzawcy).

    Dzierzawca czy wydzierzawiajacy?

    Klus