    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy płaci się podatek od renty przyznanej przez Sąd?
    Date: Sat, 17 Apr 2004 23:27:49 +0200

    On Sat, 17 Apr 2004, seb wrote:

    >+ Użytkownik "Brenda" <b...@w...pl> napisał
    >+ > zaplacic podatek od renty ( zabezpieczenia rentowego), ktorą wypłaca
    >+ > wyrokiem Sadu Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Wiem , że placi się podatek od
    >+ > renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.
    [...]
    >+ nie płaci się podatku
    >+ odszkodowania z ubezpieczeń sa zwolnione z podatku dochodowego od osób
    >+ fizycznych - nie musisz ich wykazywać w picie

    Podstawa do kompletu:
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    3c) odszkodowania w postaci renty otrzymane na podstawie przepisów prawa
    cywilnego w razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia, przez
    poszkodowanego, który utracił całkowicie lub częściowo zdolność do pracy
    zarobkowej, albo jeżeli zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły
    widoki powodzenia na przyszłość,
    ---

    pozdrowienia, Gotfryd