  • 1. Data: 2004-04-17 17:33:06
    Temat: Co mozna zrobic? help
    Od: "milka" <m...@o...pl>

    czesc
    i szybko do rzeczy
    dzisiaj w dzien moj ojciec idac przez osiedle potknal sie o jakas wystajaca ze
    studzienki blache w wyniku czego przewracajac sie potlukl sobie kolano,
    okolice twarzy i reke, zbily sie rowniez okulary, rozerwaly spodnie na kolanie
    oraz usdzkodzone zostalo obuwie w sposob uniemozliwiajacy dalsze uzytkowanie
    (blacha rozciela podeszwe oraz material buta)

    zastanawiam sie w zwiazku z powyszym co ojciec moze w tej sytuacji zrobic?
    przeciez ktos musi za to odpowiedziec (czyt. spoldzielnia administrujaca
    osiedlem i zawiadujaca wszystkimi pracami na nim przeprowadzanymi)

    zwracam sie zatem do szanownych grupowiczow z pytaniem, jaki kroki i w jakiej
    kolejnosci przedsiewziac, zeby winny takiego zaniedbania odpowiedzial za
    stworzenie sytuacji zagrozenia zdrowia, a nawet moze i zycia, bo co by bylo,
    gdyby np. male dziecko sie potknelo i przewrocilo...

    ponadto chcialabym rowniez zapytac, w jaki sposob mozna sie domagac jakiegosc
    zadoscuczynienia lub odszkodowania za poniesione straty (materialne i moralne)

    bardzo prosze o pomoc w tej sprawie, bo nie zamierzam odpuscic tak razacego
    zaniedbania na trasie, ktora codziennie pokonuje ponad 100 osob

    serdeczne pozdrowienia
    milka257

  • 2. Data: 2004-04-17 21:36:20
    Temat: Re: Co mozna zrobic? help
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, milka wrote:
    [...]
    >+ dzisiaj w dzien moj ojciec idac przez osiedle potknal sie o jakas wystajaca ze
    >+ studzienki blache

    Ja tak wKF: ta studzienka to była na chodniku, przejściu dla pieszych
    czy w miejscu raczej niedozwolonym do łażenia ?
    Nie sugeruję iż odpowiedź o czymkolwiek przesądza - w końcu u nas
    nawet jak przestępca połamie sobie kości wskutek złapania za słabego
    parapetu to właściciel tegoż może mieć problem :> - to i obywatel
    paradujący w miejscu "zwyczajowego łamania przepisów" :] jest pewnie
    pod jakąś ochroną. Ale...

    >+ zaniedbania na trasie, ktora codziennie pokonuje ponad 100 osob

    ...być może się czepiam, proszę o usprawiedliwienie :), ale postaw
    się po stronie tego kogo oskarżysz.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-04-17 22:22:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "milka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Z Twojego opisu wynika, że rzeczona studzienka była stanowi miejsce
    niebezpieczne. No to ja bym najpierw złożył zawiadomienie o wykroczeniu,
    bo niezabezpieczenie takiego miejsca jest karalne. Policja zabezpieczy
    dowody. Będzie później łatwiej dochodzić roszczeń cywilnych.

  • 4. Data: 2004-04-17 22:29:18
    Od: "wishya" <w...@w...sm.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 17 Apr 2004, milka wrote:
    > [...]
    > ...być może się czepiam, proszę o usprawiedliwienie :), ale postaw
    > się po stronie tego kogo oskarżysz.

    hehe, to dopiero odpowiedz
    imho, jesli ktos nie dopelnil swoich obowiazkow, to powinien za to
    odpowiedziec
    badz co badz, z cala pewnoscia wzial za wykonana prace pieniadze....a za to,
    ze np. chlal browar w pracy albo sie spieszyl na mecz, ludzie sobie rece czy
    tam co inneg lamia
    wiec sugestia:
    zamiast bez sensu grupe zasmiecac i umoralniac na sile, odpowiedzialbys
    dziewczynie

    > pozdrowienia, Gotfryd

    i ja rowniez
    d.

  • 5. Data: 2004-04-19 21:09:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Apr 2004, wishya wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    >+ > ...być może się czepiam, proszę o usprawiedliwienie :), ale postaw
> [...]

    Owszem. Widzę jak ktoś się ciebie czepia i ty NIE wyciągasz
    argumentu "wlazł w miejsce niedozwolone" ;)

    >+ imho, jesli ktos nie dopelnil swoich obowiazkow, to powinien za to
    >+ odpowiedziec

    Milka nie wyrażała chęci "wsadzenia kogoś" tylko uzyskania
    odszkodowania.

    >+ ze np. chlal browar w pracy albo sie spieszyl na mecz
    [...]
    >+ zamiast bez sensu grupe zasmiecac i umoralniac na sile

    Jesteś pewien że *ja* umoralniam gadkami o browarze ? ;)

    >+ odpowiedzialbys dziewczynie

    Jeśli możesz coś więcej - to odpowiedz.
    Ja jedynie odważyłem się zwrócić uwagę na *przeszkody* które
    może napotkać z argumentacją "ze studzienki wystawała blacha"
    (i widać nie miałem nic więcej do dodania).

    pozdrowienia, Gotfryd