  • 1. Data: 2004-04-17 14:47:44
    Temat: Kapela i działalność gospodarcza
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    Witam. Jest zespół muzyczny - chałturniczy, obsługujący różne imprezy, typu:
    wesela, przyjęcia, studniówki itp... Zespół liczy 5 osób. W jakiej formie
    najkorzystniej byłoby założyć działalność gospodarczą? Kiedyś działał jako
    s.c. - czy obecnie jest to mozliwe? Problem jest w tym, że w spółce
    zarejestrowane były by trzy osoby (ze względnu na konieczność opłacania
    ubezpieczenia zdrowotnego) Czy jeżeli dwie osoby byłyby zatrudniane na umowę
    zlecenie, czy można występować oficjalnie jako zespół pięcioosobowy itd...
    ?

    Andie

  • 2. Data: 2004-04-17 15:26:40
    Temat: Re: Kapela i działalność gospodarcza
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    >W jakiej formie najkorzystniej byłoby założyć działalność gospodarczą?
    to zalezy, czy chcesz zaoszczedzic na kosztach uruchomienia, czy bardziej
    zalezy Ci na pozniejszym bezpieczenstwie, np. na wypadek zobowiazan
    zaciagnietych przez pozostalych wspolnikow oraz jakim kapitalem dysponujesz
    na "dzien dobry".

    >kiedyś działał jako s.c. - czy obecnie jest to mozliwe?
    Wbrew krazacym na rynku plotkom, spolka cywilna nadal istnieje i ma sie
    dobrze.Jest to wiec nadal mozliwe.

    > Czy jeżeli dwie osoby byłyby zatrudniane na umowę zlecenie, czy można
    występować oficjalnie jako zespół pięcioosobowy itd...
    Nie widze logicznych przeciwskazan. Przeciez mozecie sie nazwac "Marsjanskie
    gwiazdy" a nie podejrzewam, zeby ktos z zepolu mial miejsce zamieszkania
    (lub tylko pobytu) na rzeczonej wojowniczej planecie
    pozdrawiam
    muza Kaliope:-)

  • 3. Data: 2004-04-17 16:19:24
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    Użytkownik "Kaliope" wrote
> [...]
    > zalezy Ci na pozniejszym bezpieczenstwie, np. na wypadek zobowiazan
    > zaciagnietych przez pozostalych wspolnikow oraz jakim kapitalem

    Raczej zalezy nam właśnie na kosztach i jak najmniej skopmplikowanej
    procedurze rejestracji firmy. Czy w takiej sytuacji jest jeszcze jakaś
    alternatywa dla spółki cywilnej?
    Andie

  • 4. Data: 2004-04-17 16:29:35
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Raczej zalezy nam właśnie na kosztach i jak najmniej skopmplikowanej
    > procedurze rejestracji firmy. Czy w takiej sytuacji jest jeszcze jakaś
    > alternatywa dla spółki cywilnej?

    Najszybciej i najtaniej, to jednak spolka cywilna.
    Kaliope

  • 5. Data: 2004-04-17 17:21:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 17. kwietnia 2004 17:26 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Kaliope:

> [...]
    > dysponujesz na "dzien dobry".

    > Wbrew krazacym na rynku plotkom, spolka cywilna nadal istnieje i ma sie

    Aczkolwiek jak zyski są niewielkie, to bym zrobił jednoosobową DG i dowiązał
    resztę tylko umowami-zleceniami. Bo tak Was ZUS wykończy.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2004-04-17 17:22:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 17. kwietnia 2004 18:29 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Kaliope:

    > Najszybciej i najtaniej, to jednak spolka cywilna.

    Ale po co? Tylko niepotrzebnie mnożyć opłaty na ZUS, a przecież jemu zależy
    na kasie...

  • 7. Data: 2004-04-18 09:36:25
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    > Aczkolwiek jak zyski są niewielkie, to bym zrobił jednoosobową DG i
    dowiązał
    > resztę tylko umowami-zleceniami. Bo tak Was ZUS wykończy.

    No dobrze, ale zastanawia mnie właśnie, jak to prawnie wygląda :
    Czy może (musi) być jednoosobowa DG pod nazwą tożsamą z nazwa zespołu, np.
    Zespół muzyczny "Marsjańskie Zgrywusy"
    Czy może być np. F.U. "X" , a zespół zostaje zespołem ze swoją nazwą?
    Andie

  • 8. Data: 2004-04-18 15:37:48
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Czy może być np. F.U. "X" , a zespół zostaje zespołem ze swoją nazwą?
    > Andie
    Nie ma przeciwskazań. Możesz otworzyć DG pod nazwą "Usługi krawieckie", bo
    jest to Twój główny profil działalności, ale w zgłoszeniu deklarujesz, że
    będziesz również sprzedawał batoniki dietetyczne, prowadził skup nasion
    konopii indyjskich oraz świadczył kompleksową obsługę wesel i pogrzebów z
    wyłączenie cateringów.
    Jak dostaniesz zlecenie na obsługę "artystyczną" wesela - wynajmujesz na
    umowę-zlecenie zespół "Szalona Piątka", który nie jest nigdzie
    zarejestrowanym zespołem, bo jest amatorski i gra dla przyjemności oraz
    zabicia wolnego czasu.
    pozdrawiam
    Kaliope

  • 9. Data: 2004-04-18 16:59:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 18. kwietnia 2004 11:36 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane andie:

    > dowiązał
    >
    > No dobrze, ale zastanawia mnie właśnie, jak to prawnie wygląda :
    > Czy może (musi) być jednoosobowa DG pod nazwą tożsamą z nazwa zespołu, np.
    > Zespół muzyczny "Marsjańskie Zgrywusy"

    Nie musi. Niby dlaczego?

    > Czy może być np. F.U. "X" , a zespół zostaje zespołem ze swoją nazwą?

    Zespół może się nazywać dowolnie. Tyle, że fakturę wystawia wtedy F.U."X" z
    pozycją ,,występ zespołu MaZawsze -- 10 godzin -- 100zł'' .

  • 10. Data: 2004-04-18 17:48:17
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    > Zespół może się nazywać dowolnie. Tyle, że fakturę wystawia wtedy F.U."X"
    > pozycją ,,występ zespołu MaZawsze -- 10 godzin -- 100zł'' .

    OK, mam jeszcze jedno pytanie, choć to już troche ntg:
    Szukając podobnych usług w PKWiU, znalazłem tylko:
    "Usługi związane z rekreacją, kulturą i sportem".
    Wg ustawy o podatku ryczałtowym od przychodów ewidencjonowanych, usługi
    takie są wyłączone z tego rodzaju opodatkowania. Czy tzn , że pozostają
    jedynie zasady ogólne, czy można to jakoś inaczej zinterpretować?