  • 1. Data: 2006-02-04 16:27:57
    Temat: czy oc jest wazne bez baz aktualnych badań tech. pojazdu
    Od: "Adam" <e...@i...pl>

    Czy jesli nastapi kolizja a nie mam aktualnych badań technicznych pojazdu to
    zakład ubespieczeń wypłaci mi ubespieczenie z polisy oc ?
    Adam
    Z góry dziekuje za odpowiedź

  • 2. Data: 2006-02-04 17:01:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adam wrote:
    > Czy jesli nastapi kolizja a nie mam aktualnych badań technicznych pojazdu to
    > zakład ubespieczeń wypłaci mi ubespieczenie z polisy oc ?

    Powinien. Jeśli nie przyczyniłeś się do wypadku. Brak lub nie badań
    technicznych twojego pojazdu nie ma wpływu na to, że ktoś ci wjechał w
    tyłek.

  • 3. Data: 2006-02-04 18:13:45
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
    > Czy jesli nastapi kolizja a nie mam aktualnych badań technicznych
    > pojazdu to zakład ubespieczeń wypłaci mi ubespieczenie z polisy oc ?
    > Adam
    > Z góry dziekuje za odpowiedź

    A jak myślisz ? czy taki samochód jest dopuszczony do ruchu ?
    barakuda

  • 4. Data: 2006-02-04 18:15:55
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    Ubezpieczyciel ma obowiązek dać Ci broszurkę z tzw. "ogólnymi warunkami
    ubezpieczenia". Jest to własciwie treść umowy, która zawierasz z nimi.
    Okresla zakres i warunki wypłaty ubezpieczenia.

    Np. w przypadku PZU nie wypłacają AC, jeśli np. auto nie ma przeglądu, lub
    np. kierujący nie m aprawa jazdy. A jak Ci ukradną auto, to nie wypłaca Ci
    odszkodowania jeśli nie oddasz wszystkich kompletów kluczyków i dokumentów.
    Dlatego polecam, żeby podczas podpisywania umowy na kolejny rok, skłamać, że
    zgubiłeś jeden komplet kluczyków.

    Jak Ci ktoś ukradnie kluczyki i auto, to ubezpieczyciel będzie się czepiał,
    że "odpowiednio nie zabezpieczyłeś kluczyków". Możesz przez to nie dostać
    odszkodowania.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-02-04 18:59:30
    Od: "yarek" <y...@g...pl>

    > Czy jesli nastapi kolizja a nie mam aktualnych badań technicznych pojazdu
    > zakład ubespieczeń wypłaci mi ubespieczenie z polisy oc ?

    tak. mnie pzu wyplacilo
    pozdrawiam
    ps. oczywiscie w kolizji ty jestes pokrzywdzonym

  • 6. Data: 2006-02-04 19:42:17
    Od: "W...@w...pl" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jesli nastapi kolizja a nie mam aktualnych badań technicznych pojazdu
    > to zakład ubespieczeń wypłaci mi ubespieczenie z polisy oc ?
    > Adam
    > Z góry dziekuje za odpowiedź
    OC jest ważne zawsze, o ile nie zostanie rozwiązana.

    Umowa nie rozwiązuje się w skutek braku badań technicznych, braku prawa
    jazdy prowadzącego pojazd itp.

    ZU jest odpowiedzialny ZAWSZE
    w niektórych przypadkach ewentualnie ZU może zgłosić się do sprawcy o zwrot
    odszkodowania, które wypłacił poszkodowanemu - np. gdy sprawca nie miał
    prawa jazdy, był nawalony itd.

    Brak badań itd. nie ma znaczenia w przypadku poszkodowanego - ten ma zawsze
    dostać, o ile nie przyczynił się do szkody (np. jazda 150km/h po mieście).

    p.
    W,

  • 7. Data: 2006-02-04 19:47:48
    Od: "mival" <mival(pitolony_spam)@wp.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Ubezpieczyciel ma obowiązek dać Ci broszurkę z tzw. "ogólnymi warunkami
    > ubezpieczenia". Jest to własciwie treść umowy, która zawierasz z nimi.
    > Okresla zakres i warunki wypłaty ubezpieczenia.

    Bzdura:
    pytanie dotyczylo wyplaty odszkodowania z oc. Nie ma "broszurek" z OWU OC -
    jest ustawa.

    mival