  • 1. Data: 2006-02-04 12:46:35
    Temat: proszę o pomoc w sprawie mieszkania
    Od: Jędrek <a...@p...onet.pl>

    Ojciec mój wykupił z bonifikatą w 2002 roku mieszkanie lokatorskie od gminy.
    W 2005 ojciec zmarł.
    Przeprowadziłam spadek sądownie i zgłosiłam spadek do Urzędu Skarbowego.
    Obecnie chciałabym sprzedać mieszkanie na wolnym rynku.

    Pytanie : Czy muszę zwrócić kwotę bonifikaty jaką uzyskał ojciec przy
    wykupie mieszkania ? ( nie minęło pięć lat od chwili wykupu )

    Czy również obowiązuje mnie okres 5 lat, niezbywania
    mieszkania, jeżeli obowiązuje ten okres to od kiedy jest liczony, ( od
    dnia wykupu przez ojca , czy od momentu postanowienia sądu o spadku ) ?

    Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi

    Pozdrawiam Ewa

  • 2. Data: 2006-02-06 09:34:02
    Temat: Re: proszę o pomoc w sprawie mieszkania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jędrek wrote:

> [...]
    >
    > Pytanie : Czy muszę zwrócić kwotę bonifikaty jaką uzyskał ojciec przy
    > wykupie mieszkania ? ( nie minęło pięć lat od chwili wykupu )

    Nie musisz.

> [...]
    > mieszkania, jeżeli obowiązuje ten okres to od kiedy jest liczony, (
    > od dnia wykupu przez ojca , czy od momentu postanowienia sądu o spadku

    Nie obowiązuje cię. Ten okres dotyczy tylko nabywcy, a nie jego
    spakobierców.

  • 3. Data: 2006-02-06 17:06:03
    Od: <d...@w...pl>

    Ale trzeba tu pamiętać o zobowiązaniach podatkowych.
    W wypadku nabycia spadku i skorzystania z ulgi w podatku od spadków i
    darowizn - należy zamieszkiwać mieszkanie przez pięć lat - lub zapłacić
    podatek.