  • 1. Data: 2006-02-04 13:15:37
    Temat: Stacja gazowa - dotacja
    Od: <k...@p...fm>

    Witam, proszę o pomoc. Zamierzam otworzyć stację gazową LPG. Słyszałem że
    można wziąć na to jakąś dotację. Gdzie mam szukać informacji. Proszę o
    pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-04 14:10:05
    Temat: Re: Stacja gazowa - dotacja
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    k...@p...fm napisał(a):
    > Witam, proszę o pomoc. Zamierzam otworzyć stację gazową LPG. Słyszałem że
    > można wziąć na to jakąś dotację. Gdzie mam szukać informacji. Proszę o
    > pomoc.

    www.1praca.gov.pl

    takna marginesie ile pelen sprzet do stacji kosztuje?

    P.

  • 3. Data: 2006-02-04 20:40:24
    Od: "W" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Odradzam. Na stacji LPG nie da się zarobić. Mimo, że wydaje się oczywistym,
    że ludzie dużo gazu tankują i że zawsze będzie popyt, to nie jest to żaden
    biznes. W najlepszym wypadku można uzyskać 10 gr marży. A ile można sprzedać
    gazu? W super ruchliwym miejscu 3 tys litrów na dobę (100 samochodów po 30
    litrów). Czyli 300 zł. Akurat na opłacenie trzech etatów. A samo utrzymanie
    stacji jest bardzo drogie. W najtańszej wersji - dwa zbiorniki po osiem
    tysięcy, pompa około dwudziestu tysięcy i dystrybutor minimum 20 tys. Nie
    licząc kosztów gruntu, jakieś budki obok, przyłacza elektrycznego,
    corocznych opłat UDT, GUM, itp.
    Stacja LPG ma rację bytu tylko jako dodatek do większej stacji paliw, sklepu
    i myjni. Zresztą widać, że takie stacje tylko z LPG znikają z krajobrazu.
    Odradzam

    pozdrowienia
    WG

  • 4. Data: 2006-02-04 22:04:31
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Stacja LPG ma rację bytu tylko jako dodatek do większej stacji paliw,
    > sklepu
    > i myjni. Zresztą widać, że takie stacje tylko z LPG znikają z krajobrazu.
    > Odradzam

    Ceny masz porównywalne do mojej wiedzy poza marżą. Rozeznawałem sprawę jak
    gaz był na stacjach w cenie ok 1,30 a u dystrybutora po 0.8 - 0.9 zł. Więc
    przebitka nieco większa niż w twoich wyliczeniach.
    Zresztą dużo jeżdże po terenie byłego województwa tarnobrzeskiego - obecnie
    podkarpackiego kawałek, kawałek świętokrzyskiego i lubelskiego. Na moich
    trasach - zwłaszcza w lebelskim pojawiło się 10-15 stacji w przeciągu 2 lat.
    Nie widzę żeby jakąś zamknęli.
    Więc albo właściciele dokładają albo jednak da się zarobić.

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2006-02-04 23:18:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ds38g6$ken$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie widzę żeby jakąś zamknęli.
    > Więc albo właściciele dokładają albo jednak da się zarobić.

    No coz. Niektorzy nie przyjmuja do wiadomosci, ze poza Stolyca cos jeszcze
    istnieje w Polsce.

    Pozdrawiam
    SDD