    From: "W...@w...pl" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy oc jest wazne bez baz aktualnych badań tech. pojazdu
    Date: Sat, 4 Feb 2006 20:42:17 +0100

    Użytkownik "Adam" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ds2kmh$i7k$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy jesli nastapi kolizja a nie mam aktualnych badań technicznych pojazdu
    > to zakład ubespieczeń wypłaci mi ubespieczenie z polisy oc ?
    > Adam
    > Z góry dziekuje za odpowiedź
    OC jest ważne zawsze, o ile nie zostanie rozwiązana.

    Umowa nie rozwiązuje się w skutek braku badań technicznych, braku prawa
    jazdy prowadzącego pojazd itp.

    ZU jest odpowiedzialny ZAWSZE
    w niektórych przypadkach ewentualnie ZU może zgłosić się do sprawcy o zwrot
    odszkodowania, które wypłacił poszkodowanemu - np. gdy sprawca nie miał
    prawa jazdy, był nawalony itd.

    Brak badań itd. nie ma znaczenia w przypadku poszkodowanego - ten ma zawsze
    dostać, o ile nie przyczynił się do szkody (np. jazda 150km/h po mieście).

    p.
    W,