  • 1. Data: 2006-02-04 13:41:56
    Temat: Wywóz śmieci - obowiązkowy przymus???
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie
    Mieszkam w małej miejscowości. jest kontener na wywóz nieczystości który to co
    pewien czas zabiera pojazd Gospodarki Komunalnej - do tej pory usługa ta nie
    była płatna ale mnie to i tak nie interesowało poniweważ ja żadnych odpadów tam
    nie wywoziłem i nie będę wywoził. Stawiam na ochronę środowiska i jak widzę
    kupę śmieci nieraz przy drodze to nie życzę dobrze temu który to zrobił. Mało
    tego śelekcjonuję szkło(wszelkie butelki słoiki), papier, plastik. Zawoże to
    wszystko do pobliskiego skupu - za to że zawiozę to wszystko dostaję pieniądze
    oraz faktury wraz z opisem co i ile przywiozłem. Ponieważ zdrowo się odżywiamy
    z moją rodziną wybieram takie produkty które pakowane są w pojemniki szklane
    żaden plastik!. Wszelkie inne odpadki typu skóoorki od ziemniaków jabłek itd
    wywożę i kompostuję tak aby po kilku sezonach mieć żyzną ziemię. Gospodarka
    wręcz zmusza mnie do podpisania umowy na wywóz nieczystości których
    nieprodukuję!!! Mało tegop każą mi za to płacić -1,5zł od osoby miesięcznie,
    jak również straszą że jeśli nie podpiszę umowy to zostanie ona zawarta i tak
    pomimo mojej niezgody tyle tylko że będę płacił jeszcze 30% więcej za tę
    usługę. Jeszcze jedna sprawa - selekcjonując i sprzedając butelki makulaturę
    plastik osiągam przecież korzyści finansowe co prawda są to małe sumy ale są!!!
    Zastanawiam się czy nie napisać o tym wyżej aby ktoś się tym zainteresował i
    ukrócił moim zdaniem ten nielegalny proceder wykorzystywania polskiego
    obywatela. Proszę o wszelkie informacje jak należy postąpić aby nie trzeba było
    płacić comiesięcznego haraczu Gospodarce komunalnej oraz dodatkowo samemu się
    pozbywać niewielkich ale zawsze jakiś tam przychodów ze zbiórki i selekcji
    odpadków. Pzdr i czekam na wszelkie odezwy czy Gospodarka w świetle
    istniejącego prawa może mnie zmusić do podpisania umowy.

  • 2. Data: 2006-02-04 15:33:25
    Temat: Re: Wywóz śmieci - obowiązkowy przymus???
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    jas wrote:
    > straszą że jeśli nie podpiszę umowy to zostanie
    > ona zawarta i tak pomimo mojej niezgody tyle tylko że będę płacił jeszcze
    > 30% więcej za tę usługę.

    ZTCP zawrzeć za Ciebie umowę może tylko sąd. Według niektórych teorii
    jeszcze ochroniarz hipermarketu. Podali jakąś postawę prawną, czy po prostu
    straszą?

    > czy Gospodarka w świetle istniejącego prawa może mnie
    > zmusić do podpisania umowy.

    Bez podpadania pod kodeks karny (pistolet przy skroni i te sprawy) nie może.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2006-02-04 15:36:16
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    > ..nie trzeba było płacić comiesięcznego haraczu
    podobnie jest z kanalizą.Mam własne szambo (na prywatnej posesji) i
    uważam,że to moja sprawa, kto, gdzie i za ile mi wywozi te fekalia.W grę
    wchodzi również cena usługi. To problem wywożącego,jeśli zrzuci w innym
    miejscu niż oczyszczalnia. Okazuje się inaczej.Gmina założyła spółkę z firmą
    wodno-ściekową nakazując wykonanie (kosztowneg) przyłącza do ich kolektora
    ściekowego i jeśli nie podam danych, kto odbiera, straszą pismami
    urzędowymi, że przyjmą, że to ja naruszam przepisy o ochronie środowiska.
    Ot, taki "dobrowolny przymus" korzystania z usług Urzędu gminy.Czy mają
    rację, a przedewszystkim,czy mogą nałożyć karę za nie podporządkowanie się?

  • 4. Data: 2006-02-04 17:54:44
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    jano1 wrote:
    > straszą
    > pismami urzędowymi, że przyjmą, że to ja naruszam przepisy o ochronie
    > środowiska.

    Które przepisy?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 5. Data: 2006-02-04 18:24:04
    Temat: Odp: Wywóz śmieci - obowiązkowy przymus???
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    Jeśli dobrze zrozumiałem, to nie zmuszają Cię do podpisania z nimi umowy,
    lecz proszą o podanie, KTO Ci opróżnia szambo. Jak im podasz KTO, to Ci
    dadzą spokój.
    Nie znam podstawy prawnej, ale z tego, co wiem, to jest obowiązek zawarcia
    umowy na wywóz śmieci i szamba z jakąś - dowolną firmą.
    I ten przepis rozumiem, bo np,. mieszkam w bloku i do naszego śmietnika
    mieszkańcy okolicznych domów ciągle podrzucali swoje śmieci. W rezultacie
    śmieci było 2x więcej, niż produkują mieszkańcy mojego bloku. Po zamknięciu
    śmietnika na klucz nagle ilość śmieci zmalała o połowę. I kto ma za to
    płacić? Ja?

    Lukasz

  • 6. Data: 2006-02-04 18:43:17
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Gospodarka w świetle
    > istniejącego prawa może mnie zmusić do podpisania umowy.
    Gospodarka komunalna nie, ale jeśli nie zawrzesz to powiadomią Straż
    Miejską, ta zajmie się Tobą, paragrafów (ustawa o utrzumaniu czystości w
    gminach, jakoś tak) nie pamiętam, ale obowiązek masz, nie wierz bezsensownym
    doradcom typu "Jak im podasz KTO, to Ci
    dadzą spokój"
    poza tym nie jest możliwe takie segregowanie odpadów by wszystkie były
    surowcem do dalszego przerobu, więc jakoś musisz się ich pozbyć
    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2006-02-04 19:00:14
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > nie wierz bezsensownym
    > doradcom typu "Jak im podasz KTO, to Ci
    > dadzą spokój"

    A co napisałem nie tak? Gmina zwróciła się do jano1, z pytaniem KTO. Jesli
    nie poda/udowodni, to doniosą gdzie trzeba.

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2006-02-04 19:11:49
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > A co napisałem nie tak? Gmina zwróciła się do jano1, z pytaniem KTO. Jesli
    > nie poda/udowodni, to doniosą gdzie trzeba.
    Na razie porządkują ewidencję i pytają KTO, a potem wszyscy w sąsiedztwie
    kolektora będą zmuszeni do podłączenia się do niego

  • 9. Data: 2006-02-04 21:28:30
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > poza tym nie jest możliwe takie segregowanie odpadów by wszystkie były
    > surowcem do dalszego przerobu, więc jakoś musisz się ich pozbyć

    Ja mieszkam w małej miejscowości oddalonej od najbliższego miasta prawie 9km a
    straży miejskiej to nie ma nawet w tym miasteczku które jest oddalone ode mnie
    o te 9km a co dopiero u mnie? Napisałem już że nie korzystam z kontenera ani
    nie korzystałem śmieci do lasu nie wyrzucam i nie wyrzucałem odzież i obuwie
    noszę tak aby jeszcze inni później mogli się nią cieszyć - oddaję biedniejszym
    których nie brakuje. Są nawet pojemniki na taką odzież! kupujemy zdrową żywność
    praktycznie w 99,9% w opakowaniach szkalanych lub puszkach które później po
    segregacji sprzedaję na pobliskim skupie biorę na to faktury i dostaję za to
    pieniądze! Gazety i reklamy oddaję też Zużyte części komputerowe skupują firmy
    różnorakie które płacą za taki proceder żużyte kartridże też się sprzeda i
    zarobi. Powtarzam że nie jestem śmieciarzem aby zatruwać i zaśmiecać swoje
    środowisko oraz nie kupuję wielu rzeczy w pięknych ładniych kolorowych
    opakowaniach które to później fruwają po całym okolicznym terenie. Zeby się
    nikt nie czepiał te 0,01% które nie sprzedam na skupie kompostuję i też na tym
    korzystam! Mało tego Gospodarka komunalna wręcz żada abym produkował i
    segregował dla nich odpady ponieważ jeśli nie oddam w przeciągu kwartału
    żadnych posegregowanych odpadków to będę płacił dodatkowo więcej za taki
    proceder - 30%więcej niż bym płacił dotychczas. Jakim prawem pytam się po raz
    drugi??? Chyba będę musiał to poruszyć na wyższym szczeblu i napisać o tym
    szerzej bo to jest moim zdaniem haracz który będę płacił jak ulegnę.

  • 10. Data: 2006-02-05 17:43:14
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

> [...]
    > itd
    > wywożę i kompostuję tak aby po kilku sezonach mieć żyzną ziemię.

    moze jestem dziwny ale nie da sie wysztkiego posegregowac, badz kupic w
    opakowaniach nadajacyh sie do powtornego wykorzystania. czyli musisz
    gdzies je wyrzucac. Starych butow nie przerobisz czy dasz rodzinie.

    W krawkowie istnieje tez inne rozwiazanie dla domow jednorodzinnych.
    Kupuje sie worki, pare zeta za sztuke , w cenie jest wliczona oplata za
    wywoz. kupujesz 2 takie i masz swiety spokoj.

    leon

    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka