  • 1. Data: 2006-10-16 07:55:26
    Temat: case dla inteligentnych :-)
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    Witam,

    Wczoraj oglądałem program TV o człowieku, który został skazany za czyn,
    którego nie popełnił, gdyż zeznania świadków wskazywały na niego [jak się
    okazało były to kłamstwa], a jedynie jedno małżeństwo wskazywało, że skazany
    był w tym czasie razem z nimi. Teraz skazany opuścił już więzienie po blisko
    2 latach i chce wznowienia sprawy i oczyszczenia się z zarzutów. Jednak mnie
    interesuje inne zagadnienie:
    - skoro to małżeństwo zeznawało pod przysięgą i sąd nie dał im wiary, a
    jednocześnie ostatecznie okazało się, że to co mówili jest prawdą to czy to
    małżeństwo może dochodzić od sądu [państwa] jakiegoś odszkodowania [logicznie
    rozumując: skoro sąd im nie uwierzył to tym samym stwierdził, że kłamią] z
    jakiegoś tytułu [np. utraty wiarygodności itd].

    pzdr.
    KK

  • 2. Data: 2006-10-16 13:15:53
    Temat: Re: case dla inteligentnych :-)
    Od: Marsjasz <d...@w...pl>

    KK napisał(a):
> [...]
    > rozumując: skoro sąd im nie uwierzył to tym samym stwierdził, że kłamią] z
    > jakiegoś tytułu [np. utraty wiarygodności itd].

    jesli zostali skazani za skladanie falszywych zeznan to moga...

  • 3. Data: 2006-10-16 14:09:21
    Od: "KK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marsjasz <d...@w...pl> napisał(a):

    > jesli zostali skazani za skladanie falszywych zeznan to moga...

    Nie zostali skazani za składanie fałszywych. Ale skoro Sąd im nie uwierzył to
    znaczy, że uznał iż kłamali, a skoro tak uznał [nawet w sposób dorozumiany,
    bo na papierze tego nie ma] to znaczy, że w sposób dorozumiany pomówił ich o
    składanie fałszywych zeznań. Czy mogą się czegokolwiek na tej podstawie
    domagać?

    pzdr.
    KK

  • 4. Data: 2006-10-16 14:36:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.10.2006 KK <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
> [...]
    > składanie fałszywych zeznań. Czy mogą się czegokolwiek na tej podstawie

    Skąd dorozumienie, że skłamali?
    A co do tego "casusu" dla inteligentnych to nie interesują Cię
    czasem też pytania w stylu bezpośrednich sugestii prokuratora, że ktoś
    jest winny tego tego i tamtego, a potem skazano go tylko za to i to? :)

    --
    Marcin