  • 1. Data: 2006-10-15 20:29:59
    Temat: Problem z podpisaniem umowy z deweloperem
    Od: "Leszkan" <l...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie - podpisaliśmy w lutym 2006 'Umowę o rezerwację lokalu
    mieszkalnego' u jednego z gdańskich deweloperów. W umowie w jednym z
    paragrafów umowy podano cene za 1m2 lokalu mieszkalnego.
    Do dnia dzisiejszego nie nastąpiło jeszcze podpisanie umowy
    przedwstępnej zakupu mieszkania z winy dewelopera ktory ciągle
    odwlekał termin podpisania ze względów organizacyjno-prawnych
    (dewelper musial odnowic pozwolnie na budowe po zakupie dodatkowej
    działki itd).
    Dzis będąc na targach mieszkaniowych dowiedzialem sie od
    przedstawiciela naszego dewelopera że ceny mieszkań na które mamy
    rezerwację wzrosną o co najmniej 30% w momencie podpisywania umów.
    Od lutego kilka razy dowiadywałem sie telefonicznie u dewelopera o
    postepach w załatwianiu formalnosci i za kazdym razem bylem zapewniany
    o stałości ceny z umowy rezerwacji.

    Od lutego do dnia dzisiejszego ceny u wszystkich deweloperów znacznie
    wzrosły.
    Czujemy sie oszukaniu przez dewelopera ktory przez cały czas ukrywał
    chęć podwyzszenia cen lokalu. W lutym rozważalismy inne oferty na
    które byśmy sie zdecydowali gdybyśmy wiedzieli ze nasz deweloper tak
    z nami postąpi (będzie odwlekał w nieskończonosc podpisywanie umowy
    a na końcu znacznie podniesie cenę mieszkania).

    W związku z tym mam pytanie czy na podstawie posiadanej przez nas
    umowy rezerwacji mozemy dochodzic w sądzie (bądź jakiejś
    organizacji konsumenckiej) zadośćuczynienia z tytułu utraconych
    korzyści - czy mozemy to potraktowac jako jakąś kartę przetargową
    przy negocjowaniu z deweloperem mniejszej ceny za mieszkanie.

    Pozdrawiam
    Leszek