    From: "KK" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: case dla inteligentnych :-)
    Date: Mon, 16 Oct 2006 07:55:26 +0000 (UTC)

    Witam,

    Wczoraj oglądałem program TV o człowieku, który został skazany za czyn,
    którego nie popełnił, gdyż zeznania świadków wskazywały na niego [jak się
    okazało były to kłamstwa], a jedynie jedno małżeństwo wskazywało, że skazany
    był w tym czasie razem z nimi. Teraz skazany opuścił już więzienie po blisko
    2 latach i chce wznowienia sprawy i oczyszczenia się z zarzutów. Jednak mnie
    interesuje inne zagadnienie:
    - skoro to małżeństwo zeznawało pod przysięgą i sąd nie dał im wiary, a
    jednocześnie ostatecznie okazało się, że to co mówili jest prawdą to czy to
    małżeństwo może dochodzić od sądu [państwa] jakiegoś odszkodowania [logicznie
    rozumując: skoro sąd im nie uwierzył to tym samym stwierdził, że kłamią] z
    jakiegoś tytułu [np. utraty wiarygodności itd].

    pzdr.
    KK