    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: biuro turystyczne nie chce przesłać rachunku
    Date: Tue, 6 Sep 2016 14:43:42 +0200

    Na przełomie czerwca i lipca byłem na trekkingu w Peru, w czasie którego
    dostałem choroby wysokościowej. Następnego dnia po zniesieniu mnie z gór
    przewodnik powiedział, że trzeba zapłacić za akcję ratunkową. Ponieważ on
    miał dolary, a ja nie, zrobiłem przelew złotówkowy (~5900 zł, tyle miała
    wynosić równowartość) na konto biura, a on zapłacił za akcję ratunkową. Po
    kilku dniach otrzymałem rachunek za akcję od Peruwiańczyków, ale tylko na
    900 USD. Wtedy dowiedziałem się, że biuro poniosło dodatkowe koszty i
    rachunek za nie dostanę do końca lipca. Ten termin nie został dotrzymany,
    ale zostałem solennie zapewniony, że rachunek będzie w sierpniu. Oczywiście
    zobaczyłem figę i zacząłem się awanturować emaliowo.

    Oto fragment odpowiedzi z 1 września:
    "Rachunek na brakującą kwotę 587 USD ma Panu wystawić firma z Peru, która
    realizowała dodatkowy serwis, wciąż na niego czekamy. Powinniśmy go mieć do
    końca września. Przyjęliśmy założenie (być może błędnie), że zależy Panu na
    odzyskaniu poniesionych wydatków i rachunek ma stanowić podstawę zwrotu
    kosztów dla ubezpieczyciela, dlatego sprawa trwa tak długo.

    Jeśli jednak nie chce Pan tyle czekać, możemy wystawić dodatkowy rachunek
    na brakującą kwotę 2348 PLN. Tyle, że będzie to rachunek za trekking w
    Peru, a nie ze ratownictwo. Zapewne dla PZU nie będzie podstawą do zwrotu
    poniesionych przez Pana kosztów w związku wypadkiem."

    Przystałem na wydłużenie terminu, skoro mam mieć nadzieję na zwrot kosztów
    od ubezpieczyciela, ale po prawdzie mam wrażenie, że za miesiąc przeczytam
    kolejną ściemę, tym bardziej że kiedy zapytałem o kontakt z tą tajemniczą
    firmą z Peru, zapadła cisza.

    W oczekiwaniu na rozwój wypadków pragnę zapytać: czy jest jakiś przepis,
    który nakazuje firmom (w tym biurom podróży) wystawianie rachunków i czy z
    tym się idzie sądu, zgłasza na komisariacie policji albo powiadamia Urząd
    Skarbowy? Mówiąc krótko, do kogo się zwrócić, jeżeli za miesiąc nic się nie
    zmieni?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

    https://get.google.com/albumarchive/1156220875144747
    57554