  • 1. Data: 2015-10-06 13:29:18
    Temat: art. 196 KK niezgodny z art. 53.1 i 54.1 Konstytucji - orzeczenie TK
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    TK orzekł, że art. 196 KK jest niezgodny z Konstytucją.

    http://trybunal.gov.pl/rozprawy/wyroki/art/8586-woln
    osc-sumienia-i-wyznania/

    Co teraz? Dlaczego nie orzeczono od razu jego wykreślenia z KK?

    Jak wygląda teraz procedura?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 2. Data: 2015-10-06 14:21:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-10-06 o 13:29, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    osc-sumienia-i-wyznania/

    > Co teraz? Dlaczego nie orzeczono od razu jego wykreślenia z KK?

    http://wiadomosci.onet.pl/religia/tk-karalnosc-obraz
    y-uczuc-religijnych-konstytucyjna/1l3f3d

    To w końcu kto tu kłamie? Wszystkie portale czy strona trybunału?

  • 3. Data: 2015-10-06 14:32:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.10.2015 o 14:21, z pisze:

    osc-sumienia-i-wyznania/

    > http://wiadomosci.onet.pl/religia/tk-karalnosc-obraz
    y-uczuc-religijnych-konstytucyjna/1l3f3d

    > To w końcu kto tu kłamie? Wszystkie portale czy strona trybunału?

    Może strona TK wymaga przetłumaczenia z prawniczego na język normalnych
    ludzi...

  • 4. Data: 2015-10-06 14:35:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-06 o 14:21, z pisze:

    osc-sumienia-i-wyznania/

    > http://wiadomosci.onet.pl/religia/tk-karalnosc-obraz
    y-uczuc-religijnych-konstytucyjna/1l3f3d

    > To w końcu kto tu kłamie? Wszystkie portale czy strona trybunału?

    Nikt nie kłamie, po prostu nie umiecie czytać.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-10-06 14:41:00
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:
> [...]
    osc-sumienia-i-wyznania/
    > Co teraz? Dlaczego nie orzeczono od razu jego wykreślenia z KK?

    A którym fragmencie TK niby orzekł niezgodność z konstytucją?
    TK w punktach "a" i "c" orzeka o zgodności z konstytucją a w punkcie "b" orzeka
    że "nie jest niezgodny". Dla mnie oznaczałoby to "słabiej/słabo ale zgodny".

    http://trybunal.gov.pl/rozprawy/wyroki/art/8586-woln
    osc-sumienia-i-wyznania/
    | Orzeka:
    | Art. 196 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. Nr 88,
    | poz. 553, ze zm.) w zakresie, w jakim penalizuje obrazę uczuć religijnych
    | innych osób przez publiczne znieważenie przedmiotu czci religijnej, podlegającą
    | karze grzywny:
    | a) jest zgodny z art. 42 ust. 1 w związku z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej
    Polskiej,
    | b) nie jest niezgodny z art. 53 ust. 1 w związku z art. 54 ust. 1 Konstytucji,
    | c) jest zgodny z art. 54 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 Konstytucji.

    Wiec jak chcesz coś udowadniać (bo AFAIR pełniejsze uzasadnienie wyroku jest
    bardziej "subtelne") to linkuj pełniejsze uzasadnienie.
    Tym co TY podlinkowałeś _sam z siebie zrobiłeś kłamce_ IMHO.

    --
    A. Filip
    Próbowanie przewyższa medytowanie. (Przysłowie niemieckie)

  • 6. Data: 2015-10-06 14:46:38
    Temat: A.Filip imigrant?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.10.2015 o 14:41, A. Filip pisze:

    > A którym fragmencie TK niby orzekł niezgodność z konstytucją?
    > TK w punktach "a" i "c" orzeka o zgodności z konstytucją a w punkcie "b" orzeka
    > że "nie jest niezgodny". Dla mnie oznaczałoby to "słabiej/słabo ale zgodny".

    Och, merde, podwójne przeczenie...

    [ciach]

    > Wiec jak chcesz coś udowadniać (bo AFAIR pełniejsze uzasadnienie wyroku jest
    > bardziej "subtelne") to linkuj pełniejsze uzasadnienie.
    > Tym co TY podlinkowałeś _sam z siebie zrobiłeś kłamce_ IMHO.

    Fakt, popełniłem błąd przegapiając drugie "nie"... ale ty chyba masz
    problem fundamentalny z językiem polskim.

    http://sjp.pl/kłamca
    kłamca
    człowiek świadomie mówiący nieprawdę; łgarz, blagier, oszust

  • 7. Data: 2015-10-06 14:47:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.10.2015 o 14:35, Liwiusz pisze:

    > Nikt nie kłamie, po prostu nie umiecie czytać.

    No tak, mea culpa, pieprzony język pieprzonych prawników - zamotać jak
    się tylko da.

    jest
    nie nie jest
    jest

  • 8. Data: 2015-10-06 15:25:54
    Temat: Re: A.Filip imigrant? Lawa kłamca czy partacz?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    >

    > http://sjp.pl/kłamca
    > kłamca
    > człowiek świadomie mówiący nieprawdę; łgarz, blagier, oszust

    Ja traktowałem ciebie jako "prawnego fachowca" z całkiem wysokiej półki. W
    takim przypadku poza salą sądową na forach publicznych takich jak usenet zarzut
    kłamstwa jest _dla mnie_ słabszy od zarzutu "niekompetencji" (aż tak banalnego
    błędu). TY masz inne podejście do tego który zarzut jest bardziej
    obraźliwy/zniesławiający? Mi to wielkiej różnicy nie robi, mogę z innego
    zarzutu zrobić "domyślny".

    Mało który prawny fachowiec może nie być *bardzo* pedantyczny.
    A gówno (pomyłka) trafi się czasem każdemu. Mi też tylko że ja się uważam za
    fachowca z innej dziedziny niż prawo. Tam za podobne błędy się wstydzę bardzo i
    częściej niż chciałbym to przyznać.

    Zaś wracając do meritum sporu: AFAIR TK czegoś się tam jednak dopatrzył i
    założyłem że ty swoją "nadmuchaną" tezę bronisz "źle dobranym" linkiem.

    --
    A. Filip
    Każda kobieta potrafi z niczego zrobić trzy rzeczy: kapelusz, sałatkę i scenę

  • 9. Data: 2015-10-06 15:34:00
    Temat: Re: A.Filip imigrant? e, chyba krajowy upośledzony :)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.10.2015 o 15:25, A. Filip pisze:

    > Ja traktowałem ciebie jako "prawnego fachowca" z całkiem wysokiej półki. W

    ROTFL

    Gdzie i kiedy ja się niby podawałem za profesjonalnego prawnika?? W
    szczególności z wysokiej półki?

    Co za matoł z urojeniami...

    Głosów nie słyszysz? Z niewidzialnymi bytami nie rozmawiasz?

    [ciach woda matoła]

  • 10. Data: 2015-10-06 16:08:45
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    osc-sumienia-i-wyznania/

    > Co teraz? Dlaczego nie orzeczono od razu jego wykreślenia z KK?

    "nie jest niezgodny" oznacza tyle, że jest zgodny.
    Czytanie ze zrozumieniem się kłania ;)

    --
    Sonn