  • 11. Data: 2015-10-06 16:12:12
    Temat: Re: A.Filip imigrant? e, chyba krajowy upośledzony :)
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-06 o 15:34, Andrzej Lawa pisze:

    > ROTFL
    >
    > Gdzie i kiedy ja się niby podawałem za profesjonalnego prawnika?? W
    > szczególności z wysokiej półki?
    >
    > Co za matoł z urojeniami...
    >
    > Głosów nie słyszysz? Z niewidzialnymi bytami nie rozmawiasz?

    Dyskutujesz z niedowartościowanym ćwierćinteligentem, który usiłuje się
    dowartościować zmieniając tematy wątków w celu podkreślenia "ważności"
    swoich wypierdów. Temu samemu ma służyć jego "polszczyzna" i
    podkreślanie jego jakże "istotnych" wypowiedzi. Daj sobie spokój,
    dyskusja z tym niedowartościowanym i zakompleksionym trepem jest
    absolutnie bezcelowa.

    --
    Sonn

  • 12. Data: 2015-10-06 16:35:17
    Temat: Re: art. 196 KK niezgodny z art. 53.1 i 54.1 Konstytucji - orzeczenie TK
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-06 16:08, Sonn wrote:
    > "nie jest niezgodny" oznacza tyle, że jest zgodny.

    Dlaczego używa się takiej formy a nie "zgodny"? Pytam z ciekawości, bo
    trąci Orwellem.

  • 13. Data: 2015-10-06 16:43:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dlaczego używa się takiej formy a nie "zgodny"? Pytam z ciekawości, bo
    > trąci Orwellem.

    Pytania do rozważenia:

    1) Śnieg jest biały
    2) Śnieg jest szybki

    Norma: spadająca z nieba zamarznięta woda jest biała.

    Pytanie:
    - Czy zdanie Ad 1 jest zgodne z normą? Odpowiedź: Jest zgodne z normą.

    - Czy zdanie Ad 2 jest zgodne z normą? Odpowiedź: Nie jest niezgodne
    (nieadekwatność wzorca kontroli powoływanego przez inicjatora postępowania).

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-10-06 17:01:24
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Dlaczego używa się takiej formy a nie "zgodny"? Pytam z ciekawości, bo
    > trąci Orwellem.

    Wygląda że sędziowie TK wybrali podwójne przeczenie do zaznaczenia że tym
    przypadku też nie narusza konstytucji ale jest to "mniej oczywiste" niż w
    pozostałych odrzuconych zarzutach, takie "jeszcze się jakoś zdołał załapać na
    zgodność" :-)
    [bardzo zgodny, jakoś zgodny, na dwoje babka wróżyła, jednak niezgodny, bardzo
    niezgodny]

    --
    A. Filip
    Sposób na zdrowie człeka - od lekarzy z daleka. (Przysłowie polskie)

  • 15. Data: 2015-10-06 18:15:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-10-06 16:08, Sonn wrote:
    >Dlaczego używa się takiej formy a nie "zgodny"? Pytam z ciekawości,
    >bo trąci Orwellem.

    Z ostroznosci procesowej ? :-)
    "nie jest niezgodny" oznacza "Trybunal nie dopatrzyl sie
    niezgodnosci".
    "jest zgodny" to jakby troche wiecej :-)

    D.R. ... Dorota Rabczewska vel Doda ?
    O ile pamietam to bylo tak, ze dziennikarka zadala pytanie, Doda
    odpowiedziala szczerze ...
    no i z jednej strony szanuje poszanowanie uczuc religijnych, z
    drugiej - niniejszym mamy ograniczenie swobody wyrazania pogladow,
    zagwarantowanej konstytucyjnie.
    Ale dalej - jesli dziennikarka nie chciala uslyszec takiej odpowiedzi,
    to nie powinna pytac.
    A jesli uslyszala ... to nie powinna publikowac ?

    IMO - to dziennikarka winna obrazie uczuc. Gorzej, jakby to byl wywiad
    na zywo. Ale nie byl.

    Choc czy powstrzymanie sie od publikacji to nie cenzura prewencyjna,
    zakazana w art. 54.2

    J.

  • 16. Data: 2015-10-06 18:52:22
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2015 o 16:35 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Dlaczego używa się takiej formy a nie "zgodny"? Pytam z ciekawości, bo
    > trąci Orwellem.

    Co ma wspólnego Orwell z umiejętnością czytania?
    Pytam z ciekawości, bo trąci winieniem wszystkich za swoje braki w
    wykształceniu.

    --
    Trefniś

  • 17. Data: 2015-10-06 18:58:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-06 o 18:52, Trefniś pisze:

    > Co ma wspólnego Orwell z umiejętnością czytania?
    > Pytam z ciekawości, bo trąci winieniem wszystkich za swoje braki w
    > wykształceniu.

    O proszę, jak łatwo może się człowiek wywyższyć, nie mając ku temu
    innych podstaw. A tymczasem to raczej efekt właśnie większej, a nie
    mniejszej umiejętności czytania (analfabeta będzie składał litery w
    słowa, dokładnie każde czytając, człowiek szybko czytający będzie czytał
    zdaniami, a jego mózg będzie "domyślał" się słów, co może powodować
    wprowadzanie "się" w błąd, stąd "nie jest niezgodne" może być
    przeskanowane jako "niezgodne".

    Generalnie współczuję Ci, Trefniś, dokładnego czytania. Jesteś widocznie
    tym typem człowieka, który musi się zatrzymać na minutę przed szybą
    sklepu, aby dokładnie poskładać znajdujące się na niej litery.
    Niewątpliwie zrobisz to bezbłędnie, a my, niewykształciuchy, złapiemy
    się na tym, że zamiast praliny przeczytamy pralnia.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-10-06 19:20:21
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2015 o 18:58 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > O proszę, jak łatwo może się człowiek wywyższyć, nie mając ku temu
    (...)
    > się na tym, że zamiast praliny przeczytamy pralnia.

    Niepytany gawędziarz powinien _milczeć_ - kindersztuba...
    Właśnie chcę dotrzeć do sedna - co ma akurat Orwell z tym wspólnego?

    A Liwiusz niech się zajmnie "doradztwem prawnym" hehe...

    --
    Trefniś

  • 19. Data: 2015-10-06 19:25:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-06 o 19:20, Trefniś pisze:

    > (...)
    >
    > Niepytany gawędziarz powinien _milczeć_ - kindersztuba...

    Och, to nie tylko jesteś typem składającym literki w słowa, to nawet nie
    potrafisz ogarnąć na czym polegają grupy dyskusyjne...

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-10-06 19:47:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A. Filip wrote:
    > A którym fragmencie TK niby orzekł niezgodność z konstytucją?
    > TK w punktach "a" i "c" orzeka o zgodności z konstytucją a w punkcie "b" orzeka
    > że "nie jest niezgodny". Dla mnie oznaczałoby to "słabiej/słabo ale zgodny".

    Jakie pytanie taka odpowiedz,
    Jak ktos pytal czy jest zgodny to dostal odpowiedz ze jest zgodny
    Jak ktos zarzucal, ze jest niezgodny
    to dostał odpowiedz, ze nie jest niezgodny.