  • 21. Data: 2019-04-26 20:34:38
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Kviat

    > Tylko te inne osoby mają zdecydowanie mniejsze możliwości udzielenia
    > organom ścigania wsparcia.

    Udzielają wsparcia sponsorując podatkami wynagrodzenia dla organów ścigania.
    Ktoś zgłasza złamanie prawa policji i na tym jego rola się kończy, a
    nie, że ma dostarczyć dowody i rozwiązywać zagadki za policjanta.

    > Natomiast oczywiście masz rację i odpowiadać
    > może każda osoba. Przy czym pozostaje kwestia dowodowa.

    No. Najlepiej jakby zgłaszający przyniósł policjantom dowody w zębach.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2019-04-26 20:58:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 25.04.2019 o 19:10, J.F. pisze:

    >A w samochodzie na wyposażeniu samochodu? Jest po to, że masz ja
    >użuywać w razie potrzeby i w miarę możliwości.

    samochodu jak samochodu - powiedzmy ze auto ci sie zapali, i uczynny
    kierowca autobusu pomoze ugasic przy pomocy swojej gasnicy.
    A pare km dalej jego autobus sie zapali, a gasnica pusta ... a ty
    jestes pasazerem tego autobusu :-)

    >Nie ma mieć na wyposażeniu, a ma go w razie potrzeby używać.

    Nie wiem jakie przepisy obowiazuja, ale to byloby nieglupie, gdyby
    basen musial miec defibrylator.

    > Tak jak apteczkę w samochodzie masz wcale nie po to żeby ją mieć na
    > wyposażeniu (przynajmniej ja mam taką której czasem używam).

    Apteczka masz nieobowiazkowo - to mozesz ja sobie uzywac, pozycac ...

    >Ale ich tam więcej było. W końcu ratowniczka się chyba wybrała.

    Ale przepis mowi ilu ma byc ratownikow, a dyrekcja wiecej nie
    zatrudni, bo za drogo :-)

    >W sumie najgorzej - bo właśnie ten dyrektor pierdolił jak potłuczony,
    >że

    Ale za to od strony przepisow najlepiej.
    Ratownicy pilnuja basenu, dyrektor pilnuje defibrylatora, zawalowiec
    ma pomoc :-)

    >nie użyto defibrylatora bo to by klientowi ponoć zaszkodziło.
    >Dyrektor stanowisko polityczne - nie ma fundamentalnych przyczyn,
    >żeby to nie był idiota powtarzający wioskowe głupoty. Prawdziwym
    >dramatem jest że te głupoty powtarzał nasz policjant. To jest kurwa
    >dramat - policjant twierdzi, że użycie defibrylatora może być
    >szkodliwe, natomiast torturowanie zatrzymanego paralizatorem jest
    >bezpieczne. Noż kurwa mać!

    No ale skoro twierdzisz, ze ten automat nie zaszkodzi ... to i w
    rekach dyrektora nie zaszkodzi :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-04-26 21:03:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.04.2019 o 20:34, Kviat pisze:

    > Udzielają wsparcia sponsorując podatkami wynagrodzenia dla organów
    > ścigania> Ktoś zgłasza złamanie prawa policji i na tym jego rola się kończy, a
    > nie, że ma dostarczyć dowody i rozwiązywać zagadki za policjanta.

    Generalnie czasem ma prawny, czasem społeczny, a czasem nie ma, tylko to
    nie ma absolutnie nic wspólnego z omawianym tu przez nas tematem.
    Planowanie własnego samobójstwa nie jest przestępstwem w ogóle.

    > No. Najlepiej jakby zgłaszający przyniósł policjantom dowody w zębach.

    Be zwątpienia czasem to wiele ułatwia.

  • 24. Data: 2019-04-26 21:13:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.04.2019 o 20:58, J.F. pisze:

    Dziwne jest to, ze widzę ten post, a nie widzę go poprzedzających. Tak
    więc tu się odniosę.

    Domyślam sie, że znowu dyskusja na AED spełzła. Jeszcze kilka lat temu
    AED było raczej mało znaną i popularną "zabawką". A ludzi ratowano. To
    doskonałe narzędzie, ale przydatne wówczas, gdy jest przydatne. Na pewno
    przyczepianie elektrod tak, na wszelki wypadek, bo nie zaszkodzi nie
    jest ani mądre, ani rozsądne.

> [...]
    > kierowca autobusu pomoze ugasic przy pomocy swojej gasnicy.
    > A pare km dalej jego autobus sie zapali, a gasnica pusta ...  a ty

    A jak autobus sie dwa razy zapali? Pewnych rzeczy nie sposób
    przeskoczyć. Znam przykład postawienia zarzutów kierowcy autobusu, który
    odmówił użyczenia gaśnicy, gdy po wypadku palił sie samochód z ofiarami
    w środku.

    > Nie wiem jakie przepisy obowiazuja, ale to byloby nieglupie, gdyby basen
    > musial miec defibrylator.

    Nie przychodzi mi do głowy przepis nakładający taki obowiązek.
    Zwłaszcza, ze na basenie nie jest on szczególnie bardziej potrzebny, niż
    w każdym innym miejscu, gdzie się grupują ludzie.

    > Apteczka masz nieobowiazkowo - to mozesz ja sobie uzywac, pozycac ...

    A czego niby nie możesz pożyczyć?

    > Ale przepis mowi ilu ma byc ratownikow, a dyrekcja wiecej nie zatrudni,
    > bo za drogo :-)

    Przepis mówi o tym, ilu ma być zatrudnionych. Ale czy sądzisz, ze jak
    jest przykładowo dwóch ratowników, to żaden z nich do WC nie pójdzie?

    > Ale za to od strony przepisow najlepiej.
    > Ratownicy pilnuja basenu, dyrektor pilnuje defibrylatora, zawalowiec ma
    > pomoc :-)

    Celem działania basenu nie jest świadczenie darmowej pomocy medycznej w
    okolicy. Oczywiście w ramach możliwości i zdrowego rozsądku pracownicy
    basenu mogą taką pomoc nieść, ale o tyle, o ile nie koliduje to z ich
    obowiązkami służbowymi.

    > No ale skoro twierdzisz, ze ten automat nie zaszkodzi ... to i w rekach
    > dyrektora nie zaszkodzi :-)

    Pytanie, czy pomoże.

  • 25. Data: 2019-04-26 23:46:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > kierowca autobusu pomoze ugasic przy pomocy swojej gasnicy.
    > A pare km dalej jego autobus sie zapali, a gasnica pusta ...  a ty

    Nie troluj. Właśnie po to gaśnica ma być na wyposażeniu, żeby jej używać
    w razie potrzeby... do gaszenia.

    > Nie wiem jakie przepisy obowiazuja, ale to byloby nieglupie, gdyby basen
    > musial miec defibrylator.

    Byłoby niegłupie tylko wtedy jakby miałby go mieć w konkretnym celu. I
    tym celem nie jest posiadanie na stanie.

    > Ale przepis mowi ilu ma byc ratownikow, a dyrekcja wiecej nie zatrudni,
    > bo za drogo :-)

    Ale było więcej. Ponadto przepis mówi, ze jak ktoś się znajduje w stanie
    zagrożenia życia to masz mu pomóc.

    > No ale skoro twierdzisz, ze ten automat nie zaszkodzi ... to i w rekach
    > dyrektora nie zaszkodzi :-)

    Ale on nie jest od tego, żeby nie zaszkodzić, a żeby pomóc. Od tego te
    defibrylatroy som, od ego som one, jak mówił klasyk.

    Shrek

  • 26. Data: 2019-04-26 23:53:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > doskonałe narzędzie, ale przydatne wówczas, gdy jest przydatne. Na pewno
    > przyczepianie elektrod tak, na wszelki wypadek, bo nie zaszkodzi nie

    Mam do ciebie prośbę. Jak się nie znasz, to nie piedol. Od tego właśnie
    defibrylator jest, żeby w razie zaburzeń akcji serca go używać. Robisz
    naprawdę chujową robotę, bo jeszcze ktoś w twoje kretynizmy uwierzy. I
    pomyśleć, że w kraju w którym pierwsza pomoc zwykle sprowadza się do
    "pewnie najebany" kulson publicznie namawia do zaniechania udzielenie
    pomocy. Twoi przełożeni wiedzą jaką robotę robisz w internetach na konto
    służby?

> [...]
    > przeskoczyć. Znam przykład postawienia zarzutów kierowcy autobusu, który
    > odmówił użyczenia gaśnicy, gdy po wypadku palił sie samochód z ofiarami

    I kurwa prawidłowo. Powinien iść za to do pierdla.

    > Pytanie, czy pomoże.

    Już ty się nad tym lepiej nie zastanawiaj, bo słabo ci idzie - masz
    elementarne braki w zakresie wiedzy na temat tego, do czego służy
    defibrylator i jak działa. Jeszcze raz cię proszę - przestań pierdolić
    głupoty, bo jeszcze ktoś ci uwierzy i będzie kolejne warzywa albo trup.

    Shrek

  • 27. Data: 2019-04-27 11:05:22
    Od: Kviat

> [...]

    > kierowca autobusu pomoze ugasic przy pomocy swojej gasnicy.
    > A pare km dalej jego autobus sie zapali, a gasnica pusta ...  a ty

    Ale jak kierowca autobusu przejechał te parę kilometrów bez sprawnej
    gaśnicy, skoro wiedział, że jest pusta i niesprawna?
    Wolno tak jeździć autobusem z pasażerami z pustą gaśnicą?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2019-04-27 11:31:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > kierowca autobusu pomoze ugasic przy pomocy swojej gasnicy.
    > A pare km dalej jego autobus sie zapali, a gasnica pusta ...  a ty

    Poszedłbym dalej - a jak się autobus zapali i ma być wyposażony w
    gaśnice, to możesz jej użyć? Wszak jak zużyjesz to już nie będzie
    wyposażony. A potem jak ugasisz autobus przyjedzie kulson albo JF
    zarzuci ci, że nie masz gaśnicy. Wniosek jest jeden. Pod żadnym pozorem
    nie używać gaśnicy!!! Defibrylatora tym bardziej, bo nie wiadomo czy
    pomoże, a może zaszkodzić*!!!

    *) -jaja sobie robię

    Shrek

  • 29. Data: 2019-04-27 12:29:06
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 27.04.2019 o 11:31 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > zarzuci ci, że nie masz gaśnicy.
    > Wniosek jest jeden. Pod żadnym pozorem nie używać gaśnicy!!!
    Wpuszczać tylko pasażerów z gaśnicami!!!jeden

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 30. Data: 2019-04-27 12:42:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.04.2019 o 23:53, Shrek pisze:

> [...]
    > "pewnie najebany" kulson publicznie namawia do zaniechania udzielenie
    > pomocy. Twoi przełożeni wiedzą jaką robotę robisz w internetach na konto

    Od leczenia zaburzeń pracy serca jest lekarz kardiolog i AED go nie
    zastąpi. Chyba, że jesteś na prowizji u producenta tych defibrylatorów i
    taka jest podstawa Twoich.

    Tak na szybkiego przy pomocy Google:

    https://www.mp.pl/pacjent/pierwsza_pomoc/77686,aed - twierdzą, ze
    przynieść należy, jak zatrzymała się akcja serca (gadającemu pacjentowi
    raczej serce bije i nie trzeba być jasnowidzącym ratownikiem, by to
    przewidzieć)

    https://www.defibrylatorshop.pl/informacje-o-defibry
    latorach/co-to-jest-jak-dziala-aed-kiedy-i-jak-uzyc-
    aed/
    - to stroina dystrybutora: Defibrylator AED należy użyć w przypadku
    nagłego zatrzymania krążenia.

    http://www.prc.krakow.pl/wyd/2006/skrypt_2006-AED.pd
    f - To już najwyższa
    instancja w tej sprawie w kraju - "Zasady użycia defibrylatora
    klasycznego:1. potwierdziE NZK i sprawdzić tętno (...)"

    I nie wracaj do tego tematu, zanim nie będziesz wiedział, jak to działa.

> [...]
    > defibrylator i jak działa. Jeszcze raz cię proszę - przestań pierdolić
    > głupoty, bo jeszcze ktoś ci uwierzy i będzie kolejne warzywa albo trup.

    Musisz jeszcze kilku specjalistów przekonać, bo być może wszyscy są w
    błędzie i Ty wiesz lepiej, ale puki co uważam, że bezpieczniej będzie
    się opierać na wytycznych, niż twoich postach.