  • 11. Data: 2019-04-25 15:37:39
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:q9rcbe$cjf$...@n...news.atman.pl...

    >Istnieje co najmniej jeden policjant, co uważa, że jak ma na stanie
    >służbowy defibrylator, to nie powinien go udostępniać bo "kto potem
    >zapłaci?" :(

    W niestaranny sposob udostepniac.
    Czyli przylatuje czlowiek z ulicy i krzyczy "dawajcie defibrylator, bo
    tam czlowiek lezy i czeka".

    >Choć z drugiej strony wiem, że było trochę przypadków, kiedy w
    >analogicznych sytuacjach skutecznie dupy ruszyli.

    "prosze przyniesc leżącego" zalatwi sprawe :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-04-25 16:55:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2019 o 15:37, J.F. pisze:

    > W niestaranny sposob udostepniac.
    > Czyli przylatuje czlowiek z ulicy i krzyczy "dawajcie defibrylator, bo
    > tam czlowiek lezy i czeka".

    Ale wiesz, że właśnie do tego one są?

    > "prosze przyniesc leżącego"  zalatwi sprawe :-)

    Bo ja wiem- w tamtym wątku pojawiła się też teza, że to nieładnie
    podrzucać swój kłopot (nomen omen) ratownikowi. Innymi słowy leżący
    macany należy do macanta i niech on się dalej martwi a nie zawraca innym
    dupę ratowaniem jakiegoś zdechlaka. Tym bardziej, że owy policjant
    twierdził, że AED by klientowi zaszkodził - jak sobie pomyślę, że Robert
    jest poniekąd elita policji to normalnie strach się bać.

    Shrek

  • 13. Data: 2019-04-25 19:10:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale wiesz, że właśnie do tego one są?

    Te, co sobie leza w skrzyneczkach przy ulicy byc moze.

    A ten na basenie jest na wyposazeniu basenu i ma byc na wyposazeniu
    basenu.

    A na komendzie ... sam przeciez najlepiej rozumiesz - wydasz byle
    komu, nie wroci, i jak potem uratowac przesluchiwanego w toalecie ?

> [...]
    >macany należy do macanta i niech on się dalej martwi a nie zawraca
    >innym dupę ratowaniem jakiegoś zdechlaka.

    Ale ratownik ma pilnowac basenu, i ma miec defibrylator na
    wyposazeniu.
    Opusci stanowisko - zle, zamknie basen celem ratowania czlowieka -
    zle,
    bedzie ratowal czlowieka na basenie - bardzo dobrze.
    Da defibrylator dyrektorowi basenu - najlepiej :-)

    >Tym bardziej, że owy policjant twierdził, że AED by klientowi
    >zaszkodził - jak sobie pomyślę, że Robert jest poniekąd elita policji
    >to normalnie strach się bać.

    Az tak to ja sie na medycynie nie znam - moze i by mogl zaszkodzic.

    J.

  • 14. Data: 2019-04-25 19:37:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2019 o 19:10, J.F. pisze:

    > Te, co sobie leza w skrzyneczkach przy ulicy byc moze.
    >
    > A ten na basenie jest na wyposazeniu basenu i ma byc na wyposazeniu basenu.

    A w samochodzie na wyposażeniu samochodu? Jest po to, że masz ja użuywać
    w razie potrzeby i w miarę możliwości. Jedyne co usprawiedliwia
    nieudzielenia pomocy to zagrożenie ratownika (lub inny brak możlwości
    -na przykład wiedzy, ale w przpadku ratownika czy nawet policjanta nie
    powinno mieć to miejsca - choć jak widać ma).

    > Ale ratownik ma pilnowac basenu, i ma miec defibrylator na wyposazeniu.

    Nie ma mieć na wyposażeniu, a ma go w razie potrzeby używać. Tak jak
    apteczkę w samochodzie masz wcale nie po to żeby ją mieć na wyposażeniu
    (przynajmniej ja mam taką której czasem używam).

    > Opusci stanowisko - zle, zamknie basen celem ratowania czlowieka - zle,

    Ale ich tam więcej było. W końcu ratowniczka się chyba wybrała.

    > Da defibrylator dyrektorowi basenu - najlepiej :-)

    W sumie najgorzej - bo właśnie ten dyrektor pierdolił jak potłuczony, że
    nie użyto defibrylatora bo to by klientowi ponoć zaszkodziło. Dyrektor
    stanowisko polityczne - nie ma fundamentalnych przyczyn, żeby to nie był
    idiota powtarzający wioskowe głupoty. Prawdziwym dramatem jest że te
    głupoty powtarzał nasz policjant. To jest kurwa dramat - policjant
    twierdzi, że użycie defibrylatora może być szkodliwe, natomiast
    torturowanie zatrzymanego paralizatorem jest bezpieczne. Noż kurwa mać!

    > Az tak to ja sie na medycynie nie znam - moze i by mogl zaszkodzic.

    Ty nie musisz - policjant powinien. Oczywiście że można zaszkodzić
    człowiekowi defibrylatorem - ma przykład jak go nim w głowę mocno
    uderzysz. Nie bez powodu jest tam literka A z przodu - od automatic. To
    jest tak zrobione, żeby człowiek o inteligencji szympansa to ogarnął.

    Shrek

  • 15. Data: 2019-04-25 23:39:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A ten na basenie jest na wyposazeniu basenu i ma byc na wyposazeniu
    > basenu.

    Czyli jak koło ratunkowe jest na wyposażeniu basenu, a w rzece, za
    furtką, 3m dalej ktoś się topi to lepiej tego koła nie uzyć.

> [...]
    > zle,
    > bedzie ratowal czlowieka na basenie - bardzo dobrze.

    No nie. Nie może ratować bo w tym czasie może się ktos inny zacząc topić
    i ratownik mógłby nie zauważyć. Z tego samego powodu nie powinien także
    uzywać sprzętu, bo raz, może popsuć, dwa, czyni go niedostpnym a czy
    niedostepny lub popsuty sprzet jest faktycznie na wyposażeniu?

    Ratownik ma dozorować i nadzorować w tym sprzęt i tylko do płota lub
    ewentualnie bramy.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-04-26 11:10:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie bez powodu jest tam literka A z przodu - od automatic. To jest tak
    > zrobione, żeby człowiek o inteligencji szympansa to ogarnął.

    Dokładnie tak. Te defibrylatory mierzą coś (nie wiem co, czy puls czy coś
    więcej, ale mierzą) i nie włączą się w sposób zagrażający życiu człowieka.

  • 17. Data: 2019-04-26 13:35:31
    Od: ń <k...@t...sie>

    To nie spacja lecz kerning.
    Reguły pisania ukształtowane dla dawnych czcionek o stałej szerokości nie są
    optymalne dla współczesnych czcionek 'proporcjonalnych'
    o zmiennej szerokości (odstępach).

    -----

  • 18. Data: 2019-04-26 13:59:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-26 o 13:35, ń pisze:
    > To nie spacja lecz kerning.

    To spacja.

    > Reguły pisania ukształtowane dla dawnych czcionek o stałej szerokości
    > nie są optymalne dla współczesnych czcionek 'proporcjonalnych' o
    > zmiennej szerokości (odstępach).

    Nie dorabiaj ideologii do zwykłego analfabetyzmu komputerowego.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2019-04-26 17:29:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2019 o 11:10, Queequeg pisze:

    > Dokładnie tak. Te defibrylatory mierzą coś (nie wiem co, czy puls czy coś
    > więcej, ale mierzą) i nie włączą się w sposób zagrażający życiu człowieka.

    Co więcej wbrew temu co myśli większość ludzi (i co usilnie mi jeden
    kulson usiłował wmówić, zarzucając mi kłamstwo) defibrylator działa
    jedynie wtedy gdy serce _pracuje_ (niewłaściwie, ale bije). I to jest
    powód dla którego należy podłączać do defibrylatora klienta z
    _zaburzeniami_ akcji serca (co oznacza, że może tracić i odzyskiwać
    przytomność). Najlepsze, że miał on bardzo wysoką samoocenę w zakresie
    swojej wiedzy na temat pierwszej pomocy. Strach się bać - w
    społeczeństwie gdzie trzeba tłumaczyć że pierwsza pomoc nie polega na
    "pewnie najebany", kulson pieprzy, że nie wolno AED używać dopóki choć
    trochę dycha, bo "można zaszkodzić".

    Shrek

  • 20. Data: 2019-04-26 19:03:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.04.2019 o 10:36, Queequeg pisze:

    > Pytanie czy dotyczy to tylko administratora, czy w równym stopniu każdego
    > innego, komu udowodni się, że przeczytał post i na niego nie zareagował
    > (tzn. nie powiadomił służb).
    >
    > Moim zdaniem administrator nie jest tu wyróżniony i nie spoczywają na nim
    > inne obowiązki niż na innych uczestnikach forum. Mylę się?

    Tylko te inne osoby mają zdecydowanie mniejsze możliwości udzielenia
    organom ścigania wsparcia. Natomiast oczywiście masz rację i odpowiadać
    może każda osoba. Przy czym pozostaje kwestia dowodowa. O ile jesli ktoś
    odpowie jeszcze cytując przedmówcę da się dowieść, że czytał, to inne
    osoby z forum już niekoniecznie.