  • 1. Data: 2012-01-20 10:11:58
    Temat: abonament RTV a bezrobotny - kiedy nabywa prawo do nieplacenia
    Od: Malarz <k...@o...pl>

    Witam
    chciałbym opisac sytuację i poprosić o waszą opinię/interpretację

    Osoba od 2008 r bezrobotna nie oplacała abonamentu w zwiazku z czym
    narósł jej dług który jednak sukcesywnie w miarę mozliwosci spłacała.
    Na dzien dzisiejszy ma spłacony dług do konca 2010 (oplaty i odsetki)
    pozostaje do splacenia naliczony dlug (oplaty i odsetki ) za za caly
    2011 i styczen 2012 r.

    Znalazlem informację że osoby bezrobotne nie musza oplacać abonamentu
    RTV o ile nie mieszkają z dwiema lub wiecej osobami ktore nie mają
    prawa do takiego zwolnienia. Wczoraj Pani ta złożyła w okienku
    pocztowym oswiadczenie o zaprzestaniu płacenia abonamentu w związku
    przepisami ktore weszly w zycie 1 marca 2010 r i spelnieniu przez nią
    warunków jako bezrobotna (ma zaswiadczenie z UP) .

    W zwiazku z opisaną sytuacją mam pytanie :
    1. Kiedy Pani ta nabyła prawo do nieplacenia abonamentu :
    a) w chwili wejscia w zycie ustawy (przy warunku ze byla wtedy
    bezrobotna) czyli 1 marca 2010 r ?
    b) czy w chwili zlozenia wniosku na poczcie czli w styczniu 2012 ?

    W zwiazku z powyższym czy
    a) powinna zwrocić sie o zwrot zaplaconego abonamentu i odsetek za
    okres od wejscia w zycie ustawy ?
    b) powinna zapłacić zaleglosci za 2011 r z uwagi ze dopiero teraz
    zlozyła wymagany wniosek na poczcie mimo ze juz wczesniej
    przyslugiwalo jej takie prawo ?

    Znalazlem te przepisy o zmianie ustawy o oplatach abonamentowych z 13
    czerwca 2008 (DZ.U.2010 nr 13, poz 70) i zapisane tam jest w Art2.
    "oplaty abonamentowe uiszczone z góry za okres dłuzszy niz jeden
    miesiac przez osoby ktore nabyly prawo do zwolnienia z oplat
    abonamentowych na podstwie nniejszej ustawy podlegaja zwrotowi za
    miesiace , za ktore oplaty sa nienalezne."

    pytanie jak to interpretować
    pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2012-01-20 11:18:13
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    A nie prościej było wyrejestrować telewizor i radio. Wtedy nie musi się
    podcierać papierkami z UP po prostu nie płaci podatku od TV.

  • 3. Data: 2012-01-20 14:06:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w chwili zlozenia wniosku na poczcie czli w styczniu 2012.

  • 4. Data: 2012-01-20 15:26:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-20 11:11, Malarz pisze:
    > Osoba od 2008 r bezrobotna nie oplacała abonamentu w zwiazku z czym
    > narósł jej dług który jednak sukcesywnie w miarę mozliwosci spłacała.

    Homo sovieticus, inaczej tego wytłumaczyć nie potrafię...

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-01-20 17:00:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > Homo sovieticus, inaczej tego wytłumaczyć nie potrafię...

    Co konretnie tłumaczysz homo sovieticusem?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 6. Data: 2012-01-20 17:07:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-20 18:00, januszek pisze:
    > Liwiusz napisa?(a):

    > Co konretnie tłumaczysz homo sovieticusem?

    Ograniczenie umysłowe polegające na bezmyślnym wykonywaniu każdego,
    nawet najgłupszego, polecenia władzy, nawet jeśli - w tym przypadku -
    można w prosty sposób uniknąć zapłaty tego "podatku" zwanego abonamentem.

    Osoba taka, mimo że nie ma co do garnka włożyć, a jej dzieci, jeśli ma,
    głodują, ale w kolejce na pocztę do opłaty abonamentu będzie się
    ustawiać. Bo tak każe "państwo".

    I śmieszne, i straszne.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-01-20 18:41:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > Osoba taka, mimo że nie ma co do garnka włożyć, a jej dzieci, jeśli ma,
    > głodują, ale w kolejce na pocztę do opłaty abonamentu będzie się
    > ustawiać. Bo tak każe "państwo".

    Takie jest prawo. Uczciwa osoba chce prawa przestrzegać i skoro ma
    telewizor to chce płacić abonament. Z pewnego punktu widzenia to Ty a
    nie Ona mysli w sposob znany z PRL i "Samych swoich"... ;)

    j.

  • 8. Data: 2012-01-20 19:39:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-20 19:41, januszek pisze:
    > Liwiusz napisa?(a):

    > Takie jest prawo.

    To jest żaden argument.

    > Uczciwa osoba chce prawa przestrzegać i skoro ma
    > telewizor to chce płacić abonament. Z

    Prawo też może nakazywać wydawać sąsiada, jeśli będzie trzymał waluty
    pod poduszką. I co z tego wynika? Uczciwy człowiek będzie takie prawo
    omijał, kanalia będzie dzonosił.

    > pewnego punktu widzenia to Ty a
    > nie Ona mysli w sposob znany z PRL i "Samych swoich"... ;)

    LOL, widzę że i z Ciebie niezły H.s. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=HFliKZ_UXps

    2:30 4:10 - możesz sobie podać rękę z innymi "uczciwymi i praworządnymi"
    obywatelami :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-01-20 19:43:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/20/2012 1:39 PM, Liwiusz wrote:
    > rawo też może nakazywać wydawać sąsiada, jeśli będzie trzymał waluty pod
    > poduszką. I co z tego wynika? Uczciwy człowiek będzie takie prawo
    > omijał, kanalia będzie dzonosił.

    to jest arguement do zmiany prawa a nie do jego nieprzestrzegania.

    z tym, ze w jednym punkcie masz racje.
    najpierw nalezy zaczac zmieniac prawo a potem uczyc przestrzegania
    dobrego prawa.

  • 10. Data: 2012-01-20 19:49:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-20 20:43, witek pisze:

    > to jest arguement do zmiany prawa a nie do jego nieprzestrzegania.

    Czy mam rozumieć zatem, że Ty wydawałbyś sąsiadów trzymających waluty w
    domu, jeśli władza by Ci tak kazała?

    Brrr.

    O innych przykładach już nie wspomnę, bo zaraz fałszywie mnie oskarżysz
    o przegraną w dyskusji na mocy prawa Godwina :)

    > z tym, ze w jednym punkcie masz racje.
    > najpierw nalezy zaczac zmieniac prawo a potem uczyc przestrzegania
    > dobrego prawa.

    Ale nie, pozwolę sobie.

    Zatem jako uczciwy obywatel wydaję kryjówki żydów gestapo i solennie
    dążę do zmiany prawa. LOL.

    Każdy ma moralne prawo do nieprzestrzegania złego prawa.

    --
    Liwiusz