  • 1. Data: 2012-01-20 11:00:36
    Temat: odśnieżanie
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy istnieje jaki artykuł na temat konieczności odśnieżania chodników przed
    posesją? przyłażą tu do mnie jakieś służby i coś mi tu insynuują a ja nie
    wiem jak się bronić...

  • 2. Data: 2012-01-20 11:10:56
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    identifikator: 20040501 wrote:

    > czy istnieje jaki artykuł na temat konieczności odśnieżania chodników
    > przed posesją? przyłażą tu do mnie jakieś służby i coś mi tu
    > insynuują a ja nie wiem jak się bronić...

    Niestety, ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, art. 5
    ust. 1 pkt 4.

    Jesteś burżuj, wróg ludu pracującego miast i wsi, więc sprzątaj
    publiczne chodniki ;-)

    I ciesz się że nie kazali Ci odśnieżać drogi...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2012-01-20 11:15:47
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    > czy istnieje jaki artykuł na temat konieczności odśnieżania chodników
    > przed posesją? przyłażą tu do mnie jakieś służby i coś mi tu insynuują a
    > ja nie wiem jak się bronić...

    No i dobrze że przychodzą, bo to twój obowiązek.

  • 4. Data: 2012-01-20 11:36:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-20 12:15, PesTYcyD pisze:

    > No i dobrze że przychodzą, bo to twój obowiązek.

    Pod warunkiem, że nie występują tam okoliczności zwalniające z takiej
    czynności.Art 5 p 4.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2012-01-20 12:28:43
    Od: SQLwiel <w...@g...com>

    W dniu 2012-01-20 12:10, Massai pisze:

> [...]
    > publiczne chodniki ;-)
    >
    > I ciesz się że nie kazali Ci odśnieżać drogi...

    Doprawdy?
    Coś mi się wydaje, że jezdnia też, do połowy szerokości. Może nie
    wszędzie...

    --
    Tnx. SQLwiel.

  • 6. Data: 2012-01-20 12:52:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > publiczne chodniki ;-)
    >
    > I ciesz się że nie kazali Ci odśnieżać drogi...

    Skoro to nie jego chodnik to niby czemu ma odśnieżać czyjąś (miasta) własność? W
    Białymstoku nie odśnieżają chodników przylegających do budynków miasta. ;) Czemu
    on ma być inny?

  • 7. Data: 2012-01-20 12:53:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PesTYcyD" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > No i dobrze że przychodzą, bo to twój obowiązek.

    Załóżmy, że nie odśnieży. Dostanie 100 zł mandat. Po tygodniu znów nie będzie
    odśnieżone to dostanie kolejny mandat? Przecież jeżeli nie odśnieżył to jest
    jedno wykroczenie. ZTCW nie można karać za to samo kilka razy.

  • 8. Data: 2012-01-20 12:55:08
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 13:53, qwerty pisze:

    > Załóżmy, że nie odśnieży. Dostanie 100 zł mandat. Po tygodniu znów nie
    > będzie odśnieżone to dostanie kolejny mandat? Przecież jeżeli nie
    > odśnieżył to jest jedno wykroczenie.

    Pod warunkiem że nie spadła w międzyczasie ani jedna śnieżynka. :)

    > ZTCW nie można karać za to samo
    > kilka razy.

    Spróbuj przekonać o tym np. komornika odmawiając mu np. udostępnienia
    informacji. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2012-01-20 13:14:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości grup

    > Pod warunkiem że nie spadła w międzyczasie ani jedna śnieżynka. :)

    Czy aby na pewno? Przedstawię swój tok rozumowania:
    Napadał śnieg, a Kowalski nie odśnieżył. Przychodzi SM i wlepia mandat. Kowalski
    olewa (nie odśnieża). Więc wykroczenie ciągle trwa. Nawet jak napada śnieg to
    ciągle jest "w trakcie (wykonywania)" wykroczenie.
    Gdyby przyszła SM wlepiła mandat i Kowalski odśnieżył (zakończone wykroczenie) i
    znowu śnieg nasypie to jest już 2 wykroczenie.
    Być może mój tok rozumowania jest błędny.

    Dodatkowo:
    "uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych
    wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część
    drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy
    nieruchomości"

    Niby wszystko jasne, ale co jeżeli właścicielem gruntu był nieboszczyk, a jest
    aktualnie postępowanie spadkowe? Co, jeżeli właścicielem gruntu jest osoba X, a
    na nim stoi dom właściciela Y? Kto powinien odśnieżyć? Zgodnie z art. 46. § 1
    Kodeksu cywilnego: ,,nieruchomościami są części powierzchni ziemskiej stanowiące
    odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki trwale z gruntem
    związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych
    stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności"
    Ostatni wariant: Kowalski ma grunt i postawił dom. Wyjechał do UK w celach
    zarobkowych. Nie planuje wrócić. Jego rodzina siedzi w Polsce. Jak straż może
    wystawić mandat, skoro właściciela "nie ma w domu"? Żona nie może przyjąć
    mandatu, bo nie jest właścicielką. Czyżby musiał wpaść komornik? Nie wiem jak z
    takimi wykroczeniami, ale do mandatu "drogowego" potrzebny jest podpis kierowcy.

  • 10. Data: 2012-01-20 13:26:51
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 14:14, qwerty pisze:

> [...]
    > wykroczenie) i znowu śnieg nasypie to jest już 2 wykroczenie.
    > Być może mój tok rozumowania jest błędny.

    Przy takim toku rozumowania pracodawca ukarany mandatem za np.
    niewpłacenie pensji został zwolniony z jej wypłacania (bo i tak nie
    można go już powtórnie ukarać.)

    Poszukaj 'wykroczenie trwałe, jednorazowe, ciągłe'.

    --
    spp