  • 1. Data: 2012-01-19 21:02:09
    Temat: rozwiązanie umowy TPSa-
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    WItam
    Byłem klientem TP.
    Kupiłem u nich dostęp do internetu poprzed DSL.
    Umowa na 24 miesiące.
    Jak sie skończyła, wypowiedziałem umowe pisemnie.
    W kolejnym miesiącu dostałem FV na 1500zł. (kary)
    Jak dowiedziałem sie na infolini, kara jest za zerwanie umowy przed czasem. !
    hm ciekawe bo 2 lata minęły...
    Okazało sie ze zrobili tak z automatu bo - jak twierdziła baba z infolini,
    U Pana to jeszcze "stara umowa" i kara była błędnie naliczona-ale
    podobno- jak twierdziła- "nowe umowy jakie TP daje są tak skonstruowane ze jak
    sie nie wypowie jej w odpowiednim czasie - czyli przed koncem jej trwania-
    zamiast na czas nieokreślony - przechodzi ona na "kolejne 2 lata ( lub inny
    okres- zal. od umowy)
    Czy taki zapis jest naprawde mozliwy ? Czy mozna tak uwalić klienta ze przez
    niedotrzymanie terminu mozna przedłużać umowe na kolejne okresy ?
    Czy są jakieś przepisy określające te kwestie ? Jak juz przedłużają na 2 to
    czemu nie na 10 lat ?

  • 2. Data: 2012-01-19 21:55:43
    Temat: Re: rozwiązanie umowy TPSa-
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/19/2012 3:02 PM, BETON wrote:
> [...]
    > przez niedotrzymanie terminu mozna przedłużać umowe na kolejne okresy ?
    > Czy są jakieś przepisy określające te kwestie ? Jak juz przedłużają na 2

    sie czyta co sie podpisuje.
    Skoro sie podpisuje, ze po upływie dwóch lat umowa jest wznawiana na
    kolejne dwa lata, to jest wznawiana na kolejne dwa lata.

    I trzeba wypowiedziec, przed, a nie po wznowieniu.

  • 3. Data: 2012-01-19 22:57:20
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-19 22:02, BETON pisze:

> [...]
    > przez niedotrzymanie terminu mozna przedłużać umowe na kolejne okresy ?
    > Czy są jakieś przepisy określające te kwestie ? Jak juz przedłużają na 2

    :)
    Z TPsa wszystko jest możliwe i nie ma sensu gadania z nimi
    Ja prawie przez rok odwoływałem się, przez pół roku wyjaśniałem sprawę w
    UKE : TPsa odpisywała ogólnikami.
    UKE stwierdził ,że nie w gestii jego uprawnień jest rozstrzygnięcie
    czy TPsa miała prawo naliczyć tę karną opłatę
    TPsa sprzedała roszczenie Krukowi, który swoim zwyczajem straszył
    mnie przez kilka miesięcy dzwoniąc nawet kilka razy w tygodniu
    a dziś chyba dostałem nakaz zapłaty z e-sądu
    :)))))))
    Chyba bo na teraz mam awizo poleconego ale w ubiegłym tygodniu dzwonili
    z Kruka z informacją, że jest już nakaz zapłaty dla tej sprawy .
    W sumie to byłem nieco zdziwiony bo Pani dzwoniła aby mnie
    poinformować, że mam dwa tygodnie na odwołanie się od tego nakazu zapłaty .
    Jaki oni mają interes aby mnie o tym informować?

    Oczywiście odwołam się i spotkamy się w prawdziwym sądzie, gdzie jak
    sadzę mam sprawę wygraną.

    Moja rada to zażądaj od TPsa dokładnego sposób naliczenia tej kwoty
    bo w tej fakturze dostałeś jest ona podana zapewne bez naliczenia ?

    Jest to zgodne z ich przepisami ale jest w nich też, że na Twoje żądanie
    muszą Tobie przedstawić dokładne rozliczenie .
    U mnie dotychczas tego jeszcze nie zrobili , odsyłali mnie do swojej
    stron i kazali samemu sobie wyliczyć na podstawie zawartych tam informacji.
    Z UKE praktycznie pożytek był tylko taki, że oni przeliczyli i doliczyli
    sie,że TPSA pomyliła się i zawyżyła o kilkadziesiąt złotych tę należność.
    UKE zwróciło im na to uwagę , Tpsa przysłali mi korektę "faktury" na
    poprawną kwotę ale Krukowi sprzedali tę nieprawidłową, zawyżoną kwotę.

    A dlatego sadzę,że mam sprawę do wygrania w sądzie?
    TPSa wprowadziła mnie w błąd co to typu i terminu umowy jaka nas
    wiązała i ja na podstawie tych mylnych informacji, w odpowiednim
    terminie wystąpiłem o rozwiązanie umowy i zmianę operatora.
    TPsa potwierdziła pisemnie rozwiązanie tej jako się później dokopali
    nieaktualnej umowy na Neostardę bo był aneks i zmiana
    Neostrady na Multipakiet i dlatego należy im się zwrot opłaty
    lojalnościowej za Multipakiet.
    TPsa na pytanie: jak ma się do sprawy to, że wpierw wprowadzili mnie w
    błąd a później rozwiązali ze mną umowę na usługę Multipakiet na
    podstawie zestawu dokumentów i upoważnień jednoznacznie wypełnionych dla
    Neostrady odpisała mi, że przepraszają mnie za błędy swoich pracowników.

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 4. Data: 2012-01-20 11:48:15
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > sie czyta co sie podpisuje.
    > Skoro sie podpisuje, ze po upływie dwóch lat umowa jest wznawiana na
    > kolejne dwa lata, to jest wznawiana na kolejne dwa lata.
    >
    > I trzeba wypowiedziec, przed, a nie po wznowieniu.

    Nieprawda. Klauzula niedozwolona. Chyba, że przedsiębiorca, o czym pytający
    nie napisał.

    Pzdr.
    M.

  • 5. Data: 2012-01-20 19:26:42
    Temat: sprzeciw w EPU
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Zabieram się za pisanie sprzeciwu do otrzymanego nakazu zapłaty
    w EPU za sprawę o której wspomniałem powyżej
    Założyłem już sobie konto , dostałem kod dostępu, mam numer sprawy ale
    nie wiem jeszcze jak wysłać ten sprzeciw.
    Prosiłbym o wskazówki

    Następna sprawa to w tym sprzeciwie z uzasadnieniem
    mam zapewne załączyć swoje żądania względem powoda:
    - po pierwsze powód ma spadać na drzewo ze swoim żądaniami bo są one nie
    zasadne
    - po drugie zwrotu kosztów procesu
    Co jeszcze ewentualnie mogę zażądać?
    Na razie nie biorę jeszcze prawnika wiec nie ma kosztów zastępstwa
    procesowego

    Tak się zastanawiam czy w oparciu o art 105. ust1
    Prawa Telekomunikacyjnego mam prawo zażądać od powoda (KRUKa)
    1/15 x 30dni x 12miesięcy x 69,9 (abonament) = 1677,6 zł
    wraz z odsetkami

    Czy też powinienem poczekać ewentualnie wygram sprawę
    i zacząć się sądzić z TPSA