  • 11. Data: 2010-02-11 16:24:20
    Temat: Re: Zmiana Regulaminu Pracy a wypowiedzenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2010.02.11.15.02.32@legeartis.org.pl Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Art. 104(2) par. 2 kp: W razie nieuzgodnienia treści regulaminu pracy z
    > zakładową organizacją związkową w ustalonym przez strony terminie, a
    > także w przypadku, gdy u danego pracodawcy nie działa zakładowa
    > organizacja związkowa, regulamin pracy ustala pracodawca.
    > i gdzie tu masz odniesienie do wypowiedzenia zmieniającego?
    No to ja nie wiem o co ci chodzi, może się nie rozumiemy - ja nic podobnego
    nie napisałem.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2010-02-12 07:31:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 14:50:55 +0100, mokinc napisał(a):

    > To po co komu taki regulamin, który nijak nie ma związku? ;) Ja tam mam
    > wrażenie, że jak mi w regulaminie napiszą, że np. zamiast na 8:30 mam
    > zacząć przychodzić na 9-tą, to właśnie warunki pracy się zmieniają a nie
    > pogoda w Australii.

    Chyba nie rozumiesz. Zmieniają się "warunki pracy" a nie "warunki pracy
    określone umową".

  • 13. Data: 2010-02-12 08:20:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 17:24:20 +0100, Jotte napisał(a):

    > No to ja nie wiem o co ci chodzi, może się nie rozumiemy - ja nic
    > podobnego nie napisałem.

    Zrozumiałem, że Twoim zdaniem zmiana regulaminu pracy wymaga zastosowania
    wypowiedzenia zmieniającego. Przepraszam.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 14. Data: 2010-02-14 20:14:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Zrozumiałem, że Twoim zdaniem zmiana regulaminu pracy wymaga zastosowania
    > wypowiedzenia zmieniającego. Przepraszam.

    Pewnie że czasem wymaga. O ile zmiana jest na niekorzyść pracownika.

    --
    @2009 Johnson

  • 15. Data: 2010-02-15 08:05:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 21:14:45 +0100, Johnson napisał(a):

    > Pewnie że czasem wymaga. O ile zmiana jest na niekorzyść pracownika.

    Tak? To zmiana godzin pracy z 7-15 na 10-18 -- jest na korzyść czy na
    niekorzyść?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 16. Data: 2010-02-15 16:05:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Tak? To zmiana godzin pracy z 7-15 na 10-18 -- jest na korzyść czy na
    > niekorzyść?

    To zależy od tego co powie pracownik :)
    Dlatego każdy mądry pracodawca dałby wypowiedzenie zmieniające. Tak na
    wszelki wypadek.

    --
    @2009 Johnson

  • 17. Data: 2010-02-15 22:15:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2010.02.15.08.05.03@legeartis.org.pl Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Tak? To zmiana godzin pracy z 7-15 na 10-18 -- jest na korzyść czy na
    > niekorzyść?
    Znalazłem takie coś:
    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-pracy/obowiazki-pra
    codawcy-i-pracownika/odpowiedzi/wymagania-co-do-tres
    ci-regulaminu-pracy.html
    (nie skracam, bo niektórzy mówią, że linki zrobione skracaczami po pewnym
    czasie znikają).
    Wynikałoby, że godziny pracy można zmienić po prostu regulaminem.
    Przykładem zakładu pracy, który nawet nie zmieniając regulaminu pracy
    zmienia pracownikowi godziny i rozkład czasu pracy jest np. szkoła.
    Organizując plan zajęć na dany rok szkolny dykektorzy swoim poplecznikom
    organizują czas wygodnie: jak najmniej okienek, wygodne godziny, a
    przeciwnikom dają marnotrawiące czas okienka, gorsze sale lekcyjne itp.
    I nie odbywa się to drogą wypowiedzenia zmieniającego.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2010-02-16 13:04:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Wynikałoby, że godziny pracy można zmienić po prostu regulaminem.

    Doczytałem i powiem wam jak jest by nie wprowadzać w błąd:)
    należy wyróżnić 2 sytuacje:
    1) godziny pracy wynikają bezpośrednio z umowy o pracę - wtedy po
    wprowadzeniu regulaminu z innymi godzinami pracy trzeba dać
    wypowiedzenie zmieniające;
    2) w umowie o pracę nie ma nic o godzinach pracy, a wynikały one z
    poprzedniego regulaminu - nowy regulamin automagicznie to zmienia w
    czasie określonym w art. 104^4 kp

    Analogicznie - gdy coś ze stosunku pracy jest wyraźnie uregulowane
    bezpośrednio w umowie o prace nie można tego zmienić regulaminem bez

  • 19. Data: 2010-02-16 14:46:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 14:04:47 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    >
    > Analogicznie - gdy coś ze stosunku pracy jest wyraźnie uregulowane
    > bezpośrednio w umowie o prace nie można tego zmienić regulaminem bez

    No i gra :) chyba że strony zmieniają regulamin (dla wszystkich), ale tam
    gdzie w umowie jest ustalone indywidualnie -- nic się nie dzieje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd