  • 1. Data: 2010-02-11 08:26:28
    Temat: Zmiana Regulaminu Pracy a wypowiedzenie
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Czy wprowadzenie nowego regulaminu pracy w Zakładzie Pracy daje mi
    mozliwość:
    1) Wypowiedzenia bez regulaminowego 3 miesięcznego (w moim przypadku) okresu
    wypowiedzenia
    2) W przypadku odejścia z pracy nie stosowanie się od Umowy o zakazie
    prowadzenia działalności konkurencyjnej (Umowa obowiązuje jeśli rozstanie
    jest w normalnych warunkach na mój wniosek)

    --
    Paweł

  • 2. Data: 2010-02-11 09:15:40
    Temat: Re: Zmiana Regulaminu Pracy a wypowiedzenie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-02-2010 09:26, Paweł pisze:
> [...]
    > prowadzenia działalności konkurencyjnej (Umowa obowiązuje jeśli
    > rozstanie jest w normalnych warunkach na mój wniosek)

    Nie bądź śmieszny, to nie umowa na telefon komórkowy.

    Zmiana samego regulaminu nie daje ci żadnych ekstra praw ani nie zwalnia
    z żadnych obowiązków.

    Ale jezeli Ci się nowy regulamin nie podoba, to możesz zawsze złożyć
    wypowiedzenie na ogólnych zasadach ze wszelkimi tego konsekwencjami.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-02-11 12:30:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hl0fk2$bko$1@nemesis.news.neostrada.pl Paweł
    <b...@m...com> pisze:

    > Czy wprowadzenie nowego regulaminu pracy w Zakładzie Pracy daje mi
    > mozliwość:
    > 1) Wypowiedzenia bez regulaminowego 3 miesięcznego (w moim przypadku)
    > okresu wypowiedzenia
    Straszny bełkot. W przypadku stosunku pracy wypowiedzenie bez okresu
    wypowiedzenia? - takiego czegoś nie ma.
    Nie ma też regulaminowego okresu wypowiedzenia, jest okres ustawowy ew.
    wynikający z umowy o pracę (tzn. dłuższy niż ustawowy).
    Zmiana regulaminu pracy nie może zmieniać warunków pracy (w tym zakresu
    obowiązków) i płacy określonych umową.
    Odpowiadając na pytanie, którego nie potrafiłeś precyzyjnie zadać: nie,
    zmiana regulaminu pracy nie jest wystarczającym powodem do rozwiązania przez
    ciebie stosunku pracy bez zachowania okresu wypowiedzenia.

    > 2) W przypadku odejścia z pracy nie stosowanie się od Umowy o zakazie
    > prowadzenia działalności konkurencyjnej (Umowa obowiązuje jeśli rozstanie
    > jest w normalnych warunkach na mój wniosek)
    Idź do wróżki, to ci pewnie powie jak jest bez znajomości treści umów.
    I nawet nie zapyta co to są "normalne warunki".

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-02-11 13:11:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 13:30:50 +0100, Jotte napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzenia? - takiego czegoś nie ma. Nie ma też regulaminowego okresu
    > wypowiedzenia, jest okres ustawowy ew. wynikający z umowy o pracę (tzn.

    Ale regulamin pracy, o ile rozumiemy go jak należy (czyli kodeksowo, nie
    zawiera w sobie elementów np. z regulaminu wynagradzania) w ogóle nie
    podlega zmianie w tej procedurze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2010-02-11 13:36:09
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]

    > zmiana regulaminu pracy nie jest wystarczającym powodem do rozwiązania
    > przez ciebie stosunku pracy bez zachowania okresu wypowiedzenia.

    O to mi właśnie chodziło. Dziękuję.

    > Idź do wróżki, to ci pewnie powie jak jest bez znajomości treści umów.
    > I nawet nie zapyta co to są "normalne warunki".

    Wróżkę sobie daruję.
    W zasadzie pierwsze pytanie wyczerpuje moje zainteresowanie tematem.

    --
    Paweł

  • 6. Data: 2010-02-11 13:50:55
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Jotte wrote:

    > Zmiana regulaminu pracy nie może zmieniać warunków pracy (w tym
    > zakresu obowiązków) i płacy określonych umową.

    To po co komu taki regulamin, który nijak nie ma związku? ;)
    Ja tam mam wrażenie, że jak mi w regulaminie napiszą, że np. zamiast na 8:30
    mam zacząć przychodzić na 9-tą, to właśnie warunki pracy się zmieniają a nie
    pogoda w Australii.
    A nawet jeśli to zły przykład, to jaki jest w ogóle sens regulaminu
    pracowego jeśli nie ma on związku z warunkami pracy? To co ma w nim być?
    Horoskop na 2010?

  • 7. Data: 2010-02-11 14:32:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2010.02.11.13.11.32@legeartis.org.pl Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Ale regulamin pracy, o ile rozumiemy go jak należy (czyli kodeksowo, nie
    > zawiera w sobie elementów np. z regulaminu wynagradzania) w ogóle nie
    > podlega zmianie w tej procedurze.
    Jak to? A art. 104^2 §2?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-02-11 14:32:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hl11on$mpp$1@nemesis.news.neostrada.pl Paweł
    <b...@m...com> pisze:

    > O to mi właśnie chodziło. Dziękuję.
    Cieszę się, jeśli mogłem byc do czegoś pożytecznego przydatny.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-02-11 14:34:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hl11vo$c7m$1@news.onet.pl mokinc <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > A nawet jeśli to zły przykład, to jaki jest w ogóle sens regulaminu
    > pracowego jeśli nie ma on związku z warunkami pracy? To co ma w nim być?
    Przecież masz na to pytanie gotową odpowiedź w KP.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-02-11 15:02:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 15:32:01 +0100, Jotte napisał(a):

    > Jak to? A art. 104^2 §2?

    Art. 104(2) par. 2 kp: W razie nieuzgodnienia treści regulaminu pracy z
    zakładową organizacją związkową w ustalonym przez strony terminie, a
    także w przypadku, gdy u danego pracodawcy nie działa zakładowa
    organizacja związkowa, regulamin pracy ustala pracodawca.

    i gdzie tu masz odniesienie do wypowiedzenia zmieniającego?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd