  • 1. Data: 2010-02-11 06:13:56
    Temat: spadek
    Od: "Kamila" <a...@o...pl>

    witam,

    Dostałam razem z bratem po 1/6 domu po ojcu a ten wcześniej po swoich
    rodzicach 1/3. Odbyła się pierwsza sprawa o dział spadku, podatek do US już
    zapłaciliśmy. Mieszkająca w domu siostra ojca z dziećmi nawet nie chce
    słyszeć o spłacie, co robić dalej? Jakie są koszty takiego postępowania i
    szanse na załatwienie sprawy. Czy możemy wystąpić do sądu razem z bratem
    pomijając pozostałych spadkobierców?

    Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2010-02-11 08:23:11
    Temat: Re: spadek
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-11 07:13, Kamila pisze:
> [...]
    > szanse na załatwienie sprawy. Czy możemy wystąpić do sądu razem z bratem

    Każdy z współwłaścicieli ma prawo żądać zniesienia współwłasności.
    Możecie wystąpić o dział spadku ew. o zniesienie współwłasności domu.
    Pozostali muszą zostać wymienieni, aby sad ich mógł zawiadomić. Co dalej
    zrobią, to już inna sprawa.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez