1. Data: 2005-01-23 10:08:04
Temat:Zbiórka pieniędzy na cel charytatywny
Od:"Michał \"Duke Mihashi\" Świgoń" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sytuacja jest taka. Grupa znajomych, zaufanych sobie osób chce
zorganizować zbiórkę pieniędzy na cel charytatywny (jakaś fundacja lub
bezpośrednia pomoc potrzebującym), następnie te pieniądze w całości (bez
żadnych "kosztów własnych" itp.) tamże przekazać. Grupa nie jest
zorganizowana w sposób prawny, nie ma też zamiaru zbierać tych pieniędzy
na ulicy. Chodzi na przykład o zbiórkę np: po mszy w kościele - za zgodą
miejscowego proboszcza, albo np - na terenie uczelni, po wcześniejszej
konsultacji sprawy z samorządem studenckim (i ich zgodzie), w szkole -
za zgodą dyrekcji. Czy za taki rodzaj działalności może nasze wspaniałe
polskie prawo grozić jakimiś sankcjami, bo został przekroczony xxx
przepis? ;)
I druga rzecz - jakie formalności musiałyby być dopełnione, żeby w pełni
legalnie móc zorganizować taką zbiórkę w miejscu całkowicie publicznym
- np na ulicy?

Pozdrawiam:
Michał "Duke Mihashi" Świgoń

2. Data: 2005-01-23 10:28:09
Temat:Re: Zbiórka pieniędzy na cel charytatywny
Od:"Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I druga rzecz - jakie formalności musiałyby być dopełnione, żeby w pełni
> legalnie móc zorganizować taką zbiórkę w miejscu całkowicie publicznym

musiscie umowe z (legalna) fundacja podpisac. Znajdzcie jakas i sie tam
zgloszcie.

P.

3. Data: 2005-01-23 11:27:52
Od:"Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Wszelkie publiczne zbieranie ofiar w gotówce lub naturze na pewien z góry
określony cel wymaga pozwolenia właściwego terenowo organu władzy.

Należy złożyć wniosek o pozwolenie załączając:
- statut wnioskodawcy lub akt organizacyjny komitetu ze wskazaniem osób
odpowiedzialnych za rozliczenie zbiórki - podać serię i numer dowodu
osobistego lub numer PESEL,
- aktualny wyciąg z rejestru sądowego, a w przypadku komitetów - pełny skład
osobowy
z podpisami oraz adresami członków,
- pisemną zgodę właściciela lub zarządcy budynku lub terenu, w przypadku gdy
zbiórka odbywać się będzie w budynku lub na terenie zamkniętym.
Wniosek powinien określać termin rozpoczęcia i zakończenia zbiórki
publicznej, sposób informowania o prowadzonej zbiórce, liczbę osób, które
mają brać udział w zbiórce publicznej, odpowiednie i jednoznaczne
sprecyzowanie celu (-ów) i form prowadzenia zbiórki, obszaru, jaki zbiórka
będzie obejmować, oraz określenie kosztów przeprowadzenia planowanej
zbiórki.

Sprawozdanie z wyników zbiórki publicznej należy dostarczyć w terminie 1
miesiąca po zakończeniu zbiórki wraz załączonym ogłoszeniem prasowym o
wynikach zbiórki. Publiczne ogłoszenie wyników zbiórki publicznej należy
umieścić w prasie, w rozumieniu przepisów Prawa prasowego, o zasięgu
obejmującym co najmniej obszar, na którym zbiórka została przeprowadzona.

Pozwolenie kosztuje kilkadziesiąt złotych.

Nie ma różnicy, to samo co wyżej.

Pozdrawiam,
Beniamin

4. Data: 2005-01-23 11:29:55
Od:"Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powyższy post miał być odpowiedzią na pytanie Michała Duke Mihashi Świgonia.
Przepraszam za zamieszanie.

5. Data: 2005-01-23 11:43:03
Od:"Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powyższy post miał być odpowiedzią na pytanie Michała Duke Mihashi
Świgonia.
> Przepraszam za zamieszanie.

ok, ale to juz moze dana fundacja wykonac, ja bym zaczal od nich.

P.

6. Data: 2005-01-23 17:01:13
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

> Wszelkie publiczne zbieranie ofiar w gotówce lub naturze na pewien z góry
> określony cel wymaga pozwolenia właściwego terenowo organu władzy.

Z tym, że akurat na terenie kościoła, to tym organem będzie proboszcz, zaś
na terenie uczelni rektor. Nie popadajmy w absurd. Z twojego postu, to
wychodzi na to, że jak u córy w klasie będą składkę na kwiatki robić, to do
Urzędu Miasta muszą napisać.

Sednem sprawy jest zakres tej zbiórki. Jeśli jest ona organizowana w jakimś
tam zamkniętym kręgu, to nie wymaga żadnych formalności. Obostrzenia
przywołane przez Ciebie dotyczą publicznych zbiórek organizowanych na
ulicach.

7. Data: 2005-01-23 21:48:42
Od:"Michał \"Duke Mihashi\" Świgoń" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
> tam zamkniętym kręgu, to nie wymaga żadnych formalności. Obostrzenia
> przywołane przez Ciebie dotyczą publicznych zbiórek organizowanych na

Właśnie o to mi chodzi - jak zdefiniować "publiczną zbiórkę" a jak
zbiórkę niepubliczną (prywatną) - gdzie można określić granicę i czy
mówi o tym jakiś akt prawny? No i właśnie - to w końcu proboszcz i
rektor, czy bawienie się w trzy pupy formalności?

Bardzo dziękuję wszystkim za chęć pomocy, pozdrawiam:

Duke

8. Data: 2005-01-23 22:42:42
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał "Duke Mihashi" Świgoń" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości news:ct19kr$m8i$1@news.elsat.net.pl...

> [...]
> mówi o tym jakiś akt prawny? No i właśnie - to w końcu proboszcz i
> rektor, czy bawienie się w trzy pupy formalności?

Dla mnie granica biegnie tam, gdzie granica miejsc publicznych. Szkoła,
uczelnia, kościół, teren jakiegoś zakładu pracy - to miejsca, gdzie
możliwość wejścia jest jakoś tam limitowana.

9. Data: 2005-01-24 00:48:35
Od:"Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tym, że akurat na terenie kościoła, to tym organem będzie proboszcz, zaś
> na terenie uczelni rektor.

Nie, to będzie burmistrz, prezydent miasta, wojewoda. Zgoda proboszcza czy
rektora to powinien być załącznik do pozwolenia na zbiórkę publiczną.

> Nie popadajmy w absurd.

Odpowiedziałem na pytanie o formalności, których nalezy dopełnić, żeby
zbiórka była zgodna z prawem. I tyle.

> Z twojego postu, to
> wychodzi na to, że jak u córy w klasie będą składkę na kwiatki robić, to
> do
> Urzędu Miasta muszą napisać.

To zdecydowanie nadinterpretacja. Ale gdyby nawet, to przecież nie ja to
wymyśliłem.

Pozdrawiam,
Beniamin

10. Data: 2005-01-24 23:58:50
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, to będzie burmistrz, prezydent miasta, wojewoda. Zgoda proboszcza czy
> rektora to powinien być załącznik do pozwolenia na zbiórkę publiczną.

Ale to nie będzie zbiórka publiczna.