  • 1. Data: 2005-01-23 09:20:11
    Temat: niedopełnienie obowiązków służbowych
    Od: Tadeusz<i...@o...pl>

    Z jakiego art. kodeksu karnego będzie ponosił odpowiedzialność
    kolejarz, któremu zarzuca się niedopełnoienie obowiązków służbowych
    (nieprawidłowo odporawiał pociąg w wyniku czego doszło do wypadku).

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-23 09:35:50
    Temat: Re: niedopełnienie obowiązków służbowych
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Tadeusz" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Z jakiego art. kodeksu karnego będzie ponosił odpowiedzialność
    > kolejarz, któremu zarzuca się niedopełnoienie obowiązków służbowych
    > (nieprawidłowo odporawiał pociąg w wyniku czego doszło do wypadku).

    Może być np.art. 173K.K lub 174 K.K w zależności od skutków.

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2005-01-23 10:46:45
    Od: Tadeusz<i...@o...pl>

    Dzięki Leszek za odpowiedź

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-01-23 13:56:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    W zależności od skutków. Jeśli nie nastąpiła katastrofa i był trzeźwy, to
    może to być odpowiedzialność dyscyplinarna, a nie karna. Może być również
    wykroczenie.

  • 5. Data: 2005-01-23 14:58:13
    Od: Tadeusz<i...@o...pl>

    Mężczyzna, który dostał się pod koła pociągu ma obcięte obie
    kończyny dolne.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-01-23 16:55:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mężczyzna, który dostał się pod koła pociągu ma obcięte obie
    > kończyny dolne.

    Jakież to niedopełnienie obowiązków przez pracownika kolei jako normalny
    skutek wywołuje rozjechanie osoby. Co do zasady chodzenie po torach jest
    zabronione. I fakt, czy pociąg miał prawo tym torem jechać, czy akurat nie
    ma znaczenie drugoplanowe. jeśli na torze były prowadzone roboty torowe i
    pod pociąg wpadł pracownik, to załóżmy prędzej by można było przyjąć taką
    tezę. Ale i to z tego co wiem miejsce pracy osłania się dodatkowo
    odpowiednimi znakami, a i jest obowiązek wystawienia obserwatorów.