  • 1. Data: 2002-05-17 10:19:28
    Temat: Zasiesiedzenie wlasnosci nier.lokalnej bez art.136 k.c
    Od: "Michał Zieliński" <m...@p...fm>

    Witam!
    Nie jestem prawnikiem wiec jezeli moje pytanie jest malo sensowne to
    przepraszam :-)

    Pytanie, o ktorego zadanie mnie poproszono brzmi:
    Czy mozna zasiedziec wlasnosc nieruchomosci lokalnej ze wzgledu na
    uchylenie art. 136 k.c. i brak regulacji w ustawie o wlasnosci lokali?

    Jezeli mozna to poprosze o wysylanie kopii na m...@p...fm
    Dziekuje i pozdrwiam - Michal Zielinski

  • 2. Data: 2002-05-17 21:26:13
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Chyba chodzi o nieruchomość _lokalową_?
    Nawet nie wiem co znajdowało się w art. 136 ( skąd to wziąłeś ).
    Co do meritum - jeśli jest odrębną nieruchomością, to czemu nie? ( to tak
    ogólnie - chyba że są jakieś szczególne uregulowania, o których nie wiem,
    ale jeśłi nie w uwl, to gdzie?)

    Depi.

  • 3. Data: 2002-05-18 09:22:12
    Od: "Barbara i Pawel Sikora" <t...@p...fm>

    Witam

    Oczywiscie ze mozna zasiedziec wlasnosc takiej nieruchomosci. Nie mozne ona tylko
    powstac
    droga zasiedzenia bo sposoby powstania wymienia uwl. (tak Ignatowicz)

  • 4. Data: 2002-05-18 11:17:26
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

    Witam!
    Rozumiem, że chodzi o zasiedzenie własności nieruchomości lokalowej, która
    to własność już powstała w oparciu o przepisy rzeczonej ustawy o wlasności
    lokali. Można zasiedzieć taką nieruchomość, gdyż ust. o własności lokali
    sama odsyła w art.1 do przepisów kodeksu cywilnego. Stosuje się wówczas
    przepisy o zasiedzeniu nieruchomości - art. 172 i 173 kodeksu cywilnego.
    Jeśli spelniasz warunki w artykułach tych przewidziane, możesz wystąpić do
    sądu miejsca położenia rzeczy z wnioskiem o stwierdzenie zasiedzenia na
    podst. art. 609 kodeksu postępowania cywilnego.
    pozdrawiam,
    Magda Szeliga

    Użytkownik "Michał Zieliński" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:ac2lho$ctg$1@korweta.task.gda.pl...

  • 5. Data: 2002-05-18 11:19:52
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

    Witam!

  • 6. Data: 2002-05-26 14:29:46
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Tak mozna. Na zasadach ogolnych - art. 172 KC. Wyodrebniony lokal jest nie
    ruchomoscia.
    Pa Pa

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Michał Zieliński <m...@p...fm> w wiadomości do grup

  • 7. Data: 2002-05-28 06:30:43
    Temat: Re: Zasiesiedzenie wlasnosci inaczej
    Od: <h...@p...onet.pl>

    Mam prosbę - czy ktos z was mógłby mi wyłożyć jak to jest z tym zasiedzeniem
    bez odsyłania do kodeksu? Konkretnie, moja rodzina użytkuje od 20 lat działkę
    rolną której mimo prób nie mozemy kupić gdyż nie ma ureguowanego prawa
    własności. Czy mamy szansę na nabycie przez zasiedzenie?
    Pozdr. Hania

  • 8. Data: 2002-05-28 09:15:43
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com>

    Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawa
    > własności. Czy mamy szansę na nabycie przez zasiedzenie?

    Tak, za 10 lat (przy zasiedzeniu w złej wierze okres wynosi 30 lat)

    William

  • 9. Data: 2002-05-28 09:23:26
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Konkretnie konkretnie, ale zeby bylo konkretnie musza byc szzzzczegoly jakkies.
    Prosze o odpowiedz na pytanie skad wasza rodzina wziela ta dzialke.
    Jak weszla w jej posiadanie. Spadek itp.
    Jezeli uzyskaliscie posiadanie tej rzeczy w dobrej wierze to wystarczy 20 lat,
    gdy w zlej to 30. Kwestia dobrej wiary zalezy wlasnie od tego
    skad za dzialka sie wziela u was itp.

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

  • 10. Data: 2002-05-28 10:51:22
    Od: <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jezeli uzyskaliscie posiadanie tej rzeczy w dobrej wierze to wystarczy 20 lat,
    > gdy w zlej to 30. Kwestia dobrej wiary zalezy wlasnie od tego

    Konkretnie to wygląda tak:
    Właściciel działki zmarł w latach 50-siątych. Zostawił po sobie kilkanaście
    działek różnej wartości oraz bardzo wartościowy dom. Dom stał sie kością
    niezgody i podzielił spadkobierców (piecioro dzieci, obecnie dochodzą wnuki i
    prawnuki) którzy po dzis dzień nie mogą się dogadać.
    Od ok. 1980 roku moi rodzice na podstawie ustnej umowy z jednym ze
    spadkobierców (pozostali nie protestowali) użytkują działkę o pow. o,5 ha. Co
    roku ktos z tamtej rodziny zgłasza się do nas po sumę będącą zwrotem podatku
    rolnego i zazwyczaj dochodzi "coś extra" - bardzo różne sumy.
    Czy to jest zasiedzenie w dobrej wierze, czy to w ogóle jest zasiedzenie?
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
    Hania