  • 1. Data: 2002-05-17 09:20:52
    Temat: Czy Policja może zabrać prawo jazdy?
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@w...pl>

    Witam,

    Zostałem wczoraj zatrzymany przez funkcjonariusza Policji,
    który patrząc na moje prawo jazdy zapytał, czy wpisany tam
    adres zameldowania jest właściwy. Po mojej odpowiedzi przeczącej,
    stwierdził, że może zatrzymać mi dokument na 7 dni (oddał mi go).

    Jeżeli ma rację, to proszę Was o podanie przepisu, który o tym mówi.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Bam

  • 2. Data: 2002-05-17 09:47:28
    Temat: Re: Czy Policja może zabrać prawo jazdy?
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Pan Bambaryla" <p...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ac2i0a$ooa$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > stwierdził, że może zatrzymać mi dokument na 7 dni (oddał mi go).
    >
    > Jeżeli ma rację, to proszę Was o podanie przepisu, który o tym mówi.

    Brak podstaw do zatrzymania prawa jazdy.Natomiast jest podstawa do
    ukarania Cię mandatem.Na zmianę adresu masz 30 dni.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-05-17 10:34:45
    Od: "Sl@0" <f...@p...com>

    Użytkownik Pan Bambaryla <p...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ac2i0a$ooa$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > stwierdził, że może zatrzymać mi dokument na 7 dni (oddał mi go).
    >
    > Jeżeli ma rację, to proszę Was o podanie przepisu, który o tym mówi.

    To nie jest powod do zabrania prawa jazdy, ale podstawa mogloby byc np. to,
    ze prawo jazdy jest uzywane niewlasciwie (brak mi tu prawniczego terminu),
    np. jest zniszczone, uzywasz jego bezprawnie, a policjant podejrzewa, ze
    poprzednie Ci odebrano. Sprawdzenie tego pewnie trwaloby OK 7 dni. Mnie
    kiedys tez kiedys straszono, a nawet sie policjant pytal ile za prawo jazdy
    zaplacilem. Uratowal mnie kolega, ktory bacznie sie przygladal i nie mial
    ochoty odejsc spowrotem do samochodu. Ale dzieki temu szybko zmienilem adres
    zameldowania, co i Tobie radze. Na przyszlosc jak znalazl.

    Pzdr
    Sl@o

  • 4. Data: 2002-05-17 10:43:30
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Leszek <l...@m...icpnet.pl> napisał(a):

    [ciach]
    > Brak podstaw do zatrzymania prawa jazdy.Natomiast jest podstawa do
    > ukarania Cię mandatem.Na zmianę adresu masz 30 dni.

    Tyle teoria, a czy w praktyce ktoś jeszcze miewa w ogóle jakieś problemy
    związane z mieszkaniem w miejscu innym niż podane jako adres zameldowania?

    Pytanie drugie: czy przemeldowując się należy przenieść się do innego Urzędu
    Skarbowego, jeśli właściwy dla danego miejsca zamieszkania jest inny i jak
    należy to zrobić? Czy wystarczy powiadomić pracodawcę tudzież wszystkich
    innych, od których może nam się objawić jakiś przychód? (Czytaj: czy US nagle
    się nie zdziwi, otrzymując zaliczki na podatek nieznanej dotąd osoby - bo
    ucieszy się na pewno. ;-))

    JoP, od 20 lat praktycznie zawsze mieszkająca pod adresem innym adres
    zameldowania i zastanawiająca się nad Ostatecznym Przemeldowaniem Się do
    Lokalu Własnego Który Zamieszkuje

  • 5. Data: 2002-05-17 12:13:48
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Znajomy policjant powiedzial mi ze w takim przypakdu nie nalezy sie
    przyznawac do innego miejsca zameldowania. A dowodu osobistego nie musisz mu
    pokazywac - dokumentem wystarczającym jest dla policjanta prawo jazdy.
    A dowód to moze ci tylko prokurator zarządać jako dodatkowy dokument.
    Nie wiem czy to prawda, ale taka jest interpretacja tego znajomego
    policjanta.

  • 6. Data: 2002-05-17 12:22:15
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Dante" <d...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    dokument.
    > Nie wiem czy to prawda, ale taka jest interpretacja tego znajomego

    Jak będziesz widział tego policjanta to mu powiedz że jest
    niedouczony.Jeśli okaże sie że miałeś dowód przy sobie a go nie
    okazałes to będziesz miał sprawę w sądzie.Stanowi to wykroczenie.Dowód
    osobisty MUSISZ okazać na żądanie policjanta(mieć przy sobie nie
    musisz).Jak wytłumaczysz inny adres w dowodzie rejestracyjnym?

    Leszek