  • 1. Data: 2002-05-17 08:41:18
    Temat: czynsz za piwnice?
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    Witam,

    Szukalem w przeszukiwarkach odpowiedzi, ale nie znalazlem.
    Ostatnio w naszej wspolnocie mieszkaniowej zmienil sie sposob
    naliczania czynszu (zarzadca tez sie zmienil).
    Problem jest z tym za ile metrow kwadratowych powinienem
    placic czynsz. Czy za sam metraz mieszkania, czy rowniez za piwnice?
    Wczesniej placilem tylko za metraz mieszkania,
    teraz do tego doliczono 1,8 m2 powierzchni piwnicy.
    Innym lokatorom tez, ale mam watpliwosci: czy to jest
    dopuszczalne przez prawo, lub czy to jest powszechnie
    stosowana praktyka?
    Mowie tutaj o kosztach za m2 tj. sprzatanie, koszty zarz., centralne itp.

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Klaban

  • 2. Data: 2002-05-17 09:38:38
    Temat: Re: czynsz za piwnice?
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    Piotr Klaban:

> [...]
    > Problem jest z tym za ile metrow kwadratowych powinienem
    > placic czynsz. Czy za sam metraz mieszkania, czy rowniez za piwnice?

    Art. 12 ust. 2 ustawy o własności lokali stanowi m.in., że właściciele
    ponoszą wydatki na utrzymanie nieruchomości wspólnej w zależności od
    swojego udziału w niej. Oczywiście każda wspólnota może zmodyfikować tę
    zasadę i np. dzielić koszty tylko wg powierzchni samych lokali bez
    pomieszczeń przynależnych jak komórki i garaże. Powinno to być ustalone
    w statucie lub w jakiejś uchwale podjętej przez wspólnotę.

    MWK
    --
    Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl

  • 3. Data: 2002-05-17 13:43:59
    Od: "666" <p...@p...com>

    Skoro piwnica nie jest ogrzewana, to za CO od tej powierzchni płacić nie powinienes.
    Dzek

  • 4. Data: 2002-05-21 06:19:04
    Od: m...@o...man.torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <ac31f0$bo1$1@news.tpi.pl>, p...@p...com wrote:
    > Skoro piwnica nie jest ogrzewana, to za CO od tej powierzchni płacić nie
    powinienes.

    Dziękuję za odpowiedzi. Jeśli liczenie wg udziałów jest zgodne z zasadami,
    to nie będę dążyć do zmiany ilości metrów za CO... Już wystarczająco
    dużo kłopotów z obliczeniami mają przy opłacie za ciepłą wodę, która
    jest rozdzielona na 3 części:
    1. koszt podgrzania 1 m3
    2. koszt zimnej wody do tego podgrzania
    3. koszt ścieków
    Zwykle pynkty 2 i 3 są źle obliczone albo już przy naliczaniu,
    albo przy okresowym rozliczaniu.
    Ale to tak zupełnie opff topic.

    Pozdrawiam,

    --